Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا دبیری افزود: پس از تحول نظام سیاسی در افغانستان و تسلط طالبان بر نظام حاکمیتی تلاش‌های فراوانی صورت گرفت که امنیت مرز‌های شرقی استان به نوعی مخدوش و ملتهب شود.

وی گفت: عوامل متعددی دست به دست هم داده بودند تا با استفاده از فضای بحرانی بوجود آمده و نبود ثبات سیاسی و امنیتی پروژه ایران هراسی را تقویت و بر امنیت مرز‌های جغرافیایی و سیاسی ما تاثیر گذاشته و آن را متشنج نمایند که به لطف الهی و مجاهدت همه مسوولان سیاسی و امنیتی استان ضمن اقدامات پیشگیری با تهدیدات آن‌ها مقابله شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رضا دبیری افزود: البته همچنان اقدامات تحریک آمیزی از سوی عوامل ناامن کننده با استفاده از فضاسازی رسانه‌ای صورت می‌گیرد تا عدم ثبات امنیتی در مرز‌ها بزرگنمایی شده و مراودات تجاری را تحت‌الشعاع قرار دهد.

مدیر کل امنیتی استانداری خراسان رضوی افزود: طی ۱۲ ماه گذشته اقدامات عوامل افراط گرا و ناامن کننده مرز‌های استان با هوشیاری تمام از سوی نیرو‌های مرزبانی فراجا و یگان‌های تکاور آجا مستقر در مرز‌های شرقی همواره با شکست روبرو شده است.

او گفت: به شکر خدا تنش آفرینی‌های مرزی در هر شکل ممکن، مدیریت شده و نیرو‌های مرزبانی ما در کنار سایر ارکان امنیتی اوضاع مرزی را در رصد و کنترل خود قرار داده و هرگونه بهانه را برای متشنج کردن مرز‌های شرقی استان از عوامل خارجی سلب نموده اند.

وی گفت: این فضای امن به تقویت و توسعه مراودات تجاری در مجموعه مرزی و اقتصادی دوغارون با همکاری مسوولان اقتصادی و گمرکی افعانستان و تجار دو کشور منتهی شده و امید می‌رود با تقویت همکاری‌ها بیش از این نیز فزونی پیدا کند.

گمرک و گذرگاه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، قدمتی ۱۰۰ ساله دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرزبانی ناجا مرز تایباد دوغارون تایباد مرز های شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

به گزارش خبرگزاری صداو سیما،  امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مناطقی از خراسان شمالی، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، بارندگی رخ می‌دهد.
برای شنبه نیز در برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس و چهارمحال و بختیاری بارش تداوم دارد.
سه شنبه سامانه جدید بارشی از غرب وارد کشور می‌شود.
در سه روز آینده در شرق، شمال شرق و جنوب شرقی در برخی ساعت‌ها، وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. همچنین تا اواسط هفته آینده روند دما در بیشتر مناطق کشور افزایشی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه
  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی