Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، عبدالجلال ایری در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: نشست امروز با حضور مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و برای بررسی اقدامات قرارگاه،  مشکلات و چالش‌ها آنها و همچنین بازدید از سامانه های جدید کنترل طرح این قرارگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در حال حاضر ۸ هلدینگ تخصصی داشته که ۴۰ گرایش در زیر مجموعه آن‌ها فعال است. این قرارگاه هم اکنون دارای ۵۳ هزار نیروی سازمانی و ۱۵۰ هزار نیروی شرکتی و دارای ۱۳ هزار ماشین آلات است و ۳۱۵ پروژه فعال در سطح کشور دارد.

وی یادآور شد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) پس از استقرار در هر محلی برای انجام طرح ها از جهت مسئولیت اجتماعی خود، اقدام به محرومیت زدایی تا شعاع ۷ کیلومتری می‌کند.  

این نماینده مردم در مجلس به چالش‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) اشاره کرد و افزود: عدم تخصیص بودجه، بیمه عمرانی بلاتکلیفی پروژه های تهاتر نفتی و طولانی شدن زمان اجرا که نیازمند اصلاح قوانین است از جمله چالش های این قرارگاه به شمار می‌رود.

ایری با بیان اینکه این قرارگاه طبق قانون جهش تولید مسکن متعهد به ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است، تصریح کرد: قرارگاه برنامه های ساخت خود را در قالب صنعتی سازی پیگیری می‌کند. در حال حاضر دو مجموعه ۲  و ۵ هزار واحدی با روش صنعتی سازی در حال ساخت بوده و به شرط تامین اعتبارات مورد نیاز این مجموعه ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با روش نوین را دارد.  

وی ادامه داد: از طرفی در حوزه ساخت خانه های قانون جهش تولید مسکن، مشکلاتی نظیر وام اندک و عدم آزادسازی منابع متناسب با تولید واحدهای مسکونی نیز از جمله مشکلاتی است که در صورت عدم رفع آن سرعت ساخت خانه ها را کاهش می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: قرار گاه خاتم الانبیاء(ص) گام های بسیاری خوبی در حوزه تولید بنزین و گازئیل و ساخت راه‌ها مواصلاتی کشور برداشته است. این قرار گاه در حوزه عمرانی کشور نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کند که تکمیل پروژه‌های در حال ساخت آنها جهش و پیشرفت خوبی را در کشور ایجاد خواهد کرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شهر تهران مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شهر تهران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ص کمیسیون عمران مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال

معاون وزیر راه‌وشهرسازی از تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال خبر داد و گفت: ۲میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن در دست ساخت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ارسلان مالکی، شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 2میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف طرح ملی مسکن در دست ساخت است.

او با بیان اینکه 45هزار هکتار زمین برای اجرای طرح ملی مسکن به محدودۀ شهرها الحاق شده‌است، اضافه کرد: ساخت 57شهرک برای اجرای این طرح در کشور مصوب شده‌است.

مقاوم‌سازی 115هزار واحد مسکونی روستایی در لرستان

معاون وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرد: مراحل تصویب ایجاد بخشی از شهرک‌ها برای اجرای طرح ملی مسکن به پایان رسیده‌ و واحدهای مسکونی در این شهرک‌ها ساخته شده‌است.

مالکی با بیان اینکه اجرای طرح ملی مسکن در لرستان به‌دلیل مشکل تأمین زمین دشوار شده‌است، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی این عقب‌ماندگی را باید با هم‌افزایی جبران کنند.

او با اشاره به تأمین 300 هکتار زمین در لرستان بیان کرد: اگر مشکل تأمین زمین در این استان رفع شود شاهد سرعت در اجرای طرح ملی مسکن خواهیم بود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم که واحدهای مسکونی با پیشرفیت فیزیکی 70درصد را تا پایان سال 1403 تحویل متقاضیان دهیم.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی