Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:00:20 GMT

شهرکرد مجهز به تصفیه خانه بزرگ آب خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۹۵۵۹

شهرکرد مجهز به تصفیه خانه بزرگ آب خواهد شد

«احمد راستینه» روز دوشنبه در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: وزیر نیرو بر تکمیل هرچه سریع تر تصفیه خانه بزرگ و مجهز شهر کرد تاکید کرده است.

وی ادامه داد: تحقق این امر کمک خواهد کرد دیگر در آینده این شهر شاهد حوادثی مانند چند روز اخیر نشده و آب سالم برای مردم تامین شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای حل مشکلات مردم شهرکرد گفت: طی ۴ و ۵ روز گذشته یک جهاد آبرسانی ویژه با دستور وزیر نیرو در استان شکل گرفته که جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راستینه ادامه داد: اما حجم ترک‌فعل دولت گذشته به حدی است که حل مسئله به صورت کامل را زمان‌بر کرده است.

وی افزود: کوتاهی دولت قبل از سال ۱۳۹۴ در تکمیل سامانه‌های پایدار آبرسانی به شهرکرد سبب شد تا ۶۰ درصد این شهر با سیلاب اخیر دچار مشکل بشوند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از لحظه نخست شکل‌گیری این مسئله، همه ظرفیت‌های اجرایی وزارت نیرو و استان به میدان آمد تا مشکل حل شود.

وی گفت: حضور وزیر نیرو باعث بسیج عمومی امکانات کشور برای حل مسئله شهرکرد شد.

راستینه با اشاره تماس‌های تلفنی ۲۴ ساعته با وزیر نیرو و پیگیری موضوع افزود: با حضور وزیر نیرو در شهرکرد، ایشان از نزدیک مدیریت را برعهده گرفتند و با پیگیری‌های استاندار شاهد بسج عمومی امکانات و تسریع در اجرای سامانه‌های تامین آب بودیم.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ظرف امشب و فردا صبح یکی از سامانه‌های اضطراری وارد مدار شده و مشکلات مردم کمتر می‌شود.

راستینه ابراز امیدواری کرد: با حل اساسی مسئله، گوشه‌ای از  صبر و شکیبایی مردم پاسخ داده شود.

در روزهای اخیر سیلاب اتفاق افتاده در استان چهارمحال و بختیاری سبب شد به صورت غیرمترقبه چشمه کوهرنگ که نقش اصلی را در تامین آب مردم داشت به دلیل گل‌آلودگی از مدار خارج شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شهرکرد بن وزارت نیرو سامان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شهرکرد بن مجلس شورای اسلامی شهرکرد بن وزارت نیرو سامان وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور گفت: پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر در وزارت نیرو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ذوالفقار مهدی‌زاده امروز (ششم اردیبهشت ماه)، در جریان بازدید از تصفیه خانه در حال احداث شهرستان بشاگرد در شرق هرمزگان، اظهار کرد: در نشست های هفتگی وزیر نیرو، پیشرفت فیزیکی این تصفیه خانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و این طرح از اهمیت ویژه‌ای برای مجموعه وزارتخانه و دولت برخوردار است.

وی میزان ظرفیت این تصفیه خانه را ۱۷۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: پیشرفت این طرح از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول است و در ۲ سال گذشته با تامین منابع مالی، تکمیل این طرح سرعت گرفته و تلاش می کنیم اعتبارات مورد نیاز آن را تخصیص دهیم.

بخشی از منابع لازم برای تکمیل پروژه تصفیه‌خانه بشاگرد از طریق مولدسازی تامین خواهد شد

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات این طرح نیز از محل مولدسازی با تلاش استاندار هرمزگان انجام خواهد شد که انتظار داریم با پیگیری ها این مهم به سرانجام برسد.

در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری آب شرب یک شهر و ۹ روستا تامین می‌شود

عبدالحمید حمزه پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این بازدید پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه بشاگرد را ۴۶ درصد عنوان کرد و گفت: ارزش فعلی این پروژه چهار هزار میلیار ریال است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و برای تامین آب یک شهر ۹ روستا پمپاژ می شود.

به گزارش ایسنا؛ شهرستان بشاگرد در ۳۳۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد و به عنوان یکی از شهرستان کم‌تر توسعه یافته کشور محسوب می‌شود که با چالش‌های مختلف در حوزه‌های زیرساختی از جمله آب روبرو است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند