Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@03:57:14 GMT

ناگفته‌های ۶۵عملیات جنگی در یک سریال انیمیشنی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۹۶۰۶

ناگفته‌های ۶۵عملیات جنگی در یک سریال انیمیشنی

در طول سال‌های جنگ، عملیات‌ زیادی را پشت سر گذاشتیم؛ عملیات‌هایی که در هر کدام از آنها خون بسیاری از جوانان ریخته شد و طبیعی است از آن سال‌ها حرف‌های زیادی به جا مانده است، حرف‌هایی که می‌تواند شنیدنی باشد. به همین دلیل اسدا... دیانتی همراه دیگر هنرمندان دست به کار شدند تا بتوانند یک مجموعه انیمیشن ۱۰۰قسمتی را با محوریت عملیات‌های‌ دفاع‌مقدس بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع مخاطبان قرار است آنها را با هنر پویانمایی به تماشا بنشینند. با عوامل این مجموعه گفت‌وگو کرده‌ایم که می‌خوانید.

اسدا... دیانتی، تهیه‌کننده مجموعه انیمیشن روایت معیار درباره تولید این اثر به جام‌جم گفت: مرکز پویانمایی صبا با مشارکت نیروهای مسلح ساخت حدود ۱۰۰قسمت انیمیشن را درباره ۶۵عملیات دفاع‌مقدس در دستور کار دارد. این پروژه که با عنوان روایت معیار در مرکز پویانمایی صبا در دست تولید است، ناگفته‌های دفاع‌مقدس را به صورت انیمیشن روایت می‌کند.
پروژه شاخص تلویزیون
وی ادامه داد: این پروژه به عنوان معیار مستندهای عملیات دفاع‌مقدس ساخته می‌شود و در آن، ما تاریخ جنگ را بازخوانی می‌کنیم و قرار است آنچه میان سپاه، ارتش و مجموعه‌های نظامی در عملیات‌ها ثبت شده را به صورت انیمیشن و مستند تولید کنیم. این تولیدات جزو پروژه‌های شاخص تلویزیون محسوب می‌شود که به واسطه تفاهم‌نامه فیمابین ستادکل نیروهای مسلح و صداوسیما منعقد شده است و ناظرانی هم برای ارتقای کیفیت با پروژه همراهی می‌کنند.
این تهیه‌کننده با اشاره به این‌که برای ساخت چنین مجموعه‌ای خیلی به محتوا، سبک پرداخت و گرافیک توجه داشتند، عنوان کرد: ما برای این پروژه حساسیت‌های محتوایی زیادی داشتیم که باید عملیات‌های جنگی با دقت روایت شود.
دیانتی درباره این‌که آیا مخاطبان این مجموعه فقط کودکان هستند، توضیح داد: مسلما مخاطبانی که ما برای تماشای این پروژه در نظر گرفته‌ایم، فقط قشر کودک نیست و تمام طیف‌های سنی می‌توانند بیننده این اثر باشند و همه برای تولید این پروژه زحمت زیادی می‌کشند. اولین قسمت از این مجموعه به عملیات طریق‌القدس اختصاص دارد که به عنوان نمونه ساخته‌ایم. قرار است کل عملیات‌های جنگ را بازسازی کنیم و وقایع مهمی که را در عملیات‌ها رخ داده به بهترین شکل به تصویر بکشیم.
بهره‌برداری از تکنیک‌های مختلف انیمیشن
وی در پاسخ به این سوال که برای ساخت این انیمیشن از چه تکنیک‌هایی بهره برده‌اید، بیان کرد: ما از تکنیک سه‌بعدی برای ساخت انیمیشن بهره بردیم و سه تکنیک داریم که شامل سه‌بعدی، موشن‌گرافیک و موشن‌کمیک است. در هر قسمت از این مجموعه از تکنیک‌های مختلف استفاده کردیم. در ضمن سردار فتح‌ا... جعفری بر کار ما نظارت دارد، زیرا به مسائل جنگ کاملا واقف است. ما مسیر تولید را با ایشان بازدید می‌کنیم تا نسبت به عملیاتی که قرار است به تصویر بکشیم، اشراف کامل داشته باشیم و بعد کار را ادامه می‌دهیم.
این تهیه‌کننده با اشاره به محتوای کار افزود: محتوا، سنگ بنای اولیه تولید یک اثر است و باید به شکل جدی پیگیری شود تا بتواند یک اثر باکیفیت تهیه کرد. بنابراین ما زمان زیادی برای پیش تولید و محتوا گذاشتیم تا وقتی وارد پروژه تولید شدیم با سرعت کار را جلو ببریم. تحقیق و پژوهش نقش موثری در تولید این مجموعه انیمیشن دارد. روی این موضوع خیلی کار کردیم تا اثر از نظر محتوا، روایت درستی داشته باشد تا بتوانیم یک اثر درخشان را برای مخاطبان آماده کنیم.
دایره‌المعارف جنگ
دیانتی با اشاره به این‌که توجه به محتوا منجر به افزایش کیفیت می‌شود، ادامه داد: مجموعه انیمیشن روایت معیار قرار است دایره‌المعارفی از جنگ باشد. بنابراین باید روی محتوا حساسیت زیادی داشته باشیم. به همین دلیل، بارها بخش محتوا را مورد بررسی قرار دادیم. پیش‌بینی ما این است که تولید ۱۰۰قسمت کمتر از چهار سال زمان می‌برد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارید عرضه بین‌المللی هم برای این اثر داشته باشید، توضیح داد: در تلاشیم این مجموعه را به گونه‌ای بسازیم که قابلیت عرضه بین‌الملل را داشته باشد. ما در این مجموعه مسائل ناگفته از عملیات‌های جنگ را می‌گوییم. البته مالک کار، صداوسیماست اما سعی می‌کنیم کار را به گونه‌ای بسازیم که قابلیت داشته باشد به کشورهای دیگر نیز عرضه کنیم.
این تهیه‌کننده ادامه داد: با توجه به این‌که برای تولید این پروژه از سه تکنیک استفاده می‌کنیم، به همین دلیل برای هر تکنیک یک گروه تولید داریم که هر کدام کارگردان مجزا دارند. اسماعیل یوسفی هم کارگردان اصلی است که نظارت روی کار دارد. البته باید از آقای لیوانی، مدیر مرکز صبا قدردانی کنم که به گروه ما اعتماد کرده و کار را سپرده است. ما در این اثر به مخاطبان نشان می‌دهیم رزمندگان هنگام هر عملیات چه تصمیماتی می‌گرفتند، زیرا آنها در مواقعی باید تصمیم‌های پرخطر می‌گرفتند. همچنین نشان می‌دهیم رزمندگان چه توانمندی‌هایی داشتند. در مجموع سعی داریم حرف‌های ناگفته را بزنیم. ضمن این‌که به لحاظ تکنیک باید بگویم برای اولین‌بار است که در ایران کار می‌شود و از ۴K استفاده می‌کنیم.‌
وی درباره این‌که چطور شد یوسفی را برای کارگردانی اصلی این سریال انتخاب کردید، توضیح داد: کارگردانی اصلی این کار را باید فردی به عهده می‌گرفت که در این حوزه اشراف داشته باشد. آقای یوسفی در حال حاضر کارگردانی سریال سلام بر ابراهیم را هم به عهده دارد که این اثر هم جنگی است. در مجموع گروه حرفه‌ای برای این کار حضور دارند و همه تلاش می‌کنند تا به بهترین شکل کار را انجام بدهند. اسماعیل یوسفی با اشاره به تازگی این مجموعه مستند انیمیشن تلویزیونی گفت: قرار است در هر قسمت از این مجموعه، یکی از عملیات‌های دفاع‌مقدس به سبک انیمیشن روایت شود که ما در قسمت اول عملیات طریق‌القدس را روایت کرده‌ایم که حدود ۳۰دقیقه است.وی ادامه داد: نخستین قسمت این مستند انیمیشنی با استفاده از تکنیک‌های به روزی همچون سه‌بعدی، کمیک و موشن‌گرافی کار شده تا با کیفیت بالا ۴K مورد رضایت و استقبال مخاطبان قرار گیرد.

از عملیات فتح‌المبین تا والفجر۸
اسدا... دیانتی، تهیه‌کننده با اشاره به این‌که در این مجموعه ۶۵عملیات دفاع‌مقدس را به تصویر می‌کشند، عنوان کرد: در سال‌های جنگ عملیات‌های بسیاری داشتیم که ما این عملیات‌ها را به تصویر می‌کشیم. از عملیات طریق‌القدس گرفته تا فتح‌المبین، والفجر هشت، کربلای چهار، کربلای پنج، عملیات محرم، عملیات رمضان و ... در این مجموعه روایت می‌شود. هر قسمت از این مجموعه در چند باکس ۱۰دقیقه‌ای تولید شده است.

فاطمه عودباشی - دبیر گروه رسانه

منبع: جام جم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دفاع مقدس فیلم سینمایی قسمت از این مجموعه مجموعه انیمیشن انیمیشن روایت تهیه کننده عملیات ها دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات ناگفته از سرقت بانک ملی توسط کاراگاه پرونده

دریافت 7 MB کد خبر 6090785

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • گزارشی از ۳ سریال جدید تلویزیون + زمان پخش
  • نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • جزییات ناگفته از سرقت بانک ملی توسط کاراگاه پرونده
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • انعکاس چهره معلم در قاب جادو
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»