Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالجلال ایری در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: نشست امروز با حضور مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و برای بررسی اقدامات قرارگاه، مشکلات و چالش‌ها آن‌ها و همچنین بازدید از سامانه‌های جدید کنترل طرح این قرارگاه برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در حال حاضر ۸ هلدینگ تخصصی داشته که ۴۰ گرایش در زیر مجموعه آن‌ها فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قرارگاه هم اکنون دارای ۵۳ هزار نیروی سازمانی و ۱۵۰ هزار نیروی شرکتی و دارای ۱۳ هزار ماشین آلات است و ۳۱۵ پروژه فعال در سطح کشور دارد.

وی یادآور شد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) پس از استقرار در هر محلی برای انجام طرح‌ها از جهت مسئولیت اجتماعی خود، اقدام به محرومیت زدایی تا شعاع ۷ کیلومتری می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس به چالش‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) اشاره کرد و افزود: عدم تخصیص بودجه، بیمه عمرانی بلاتکلیفی پروژه‌های تهاتر نفتی و طولانی شدن زمان اجرا که نیازمند اصلاح قوانین است از جمله چالش‌های این قرارگاه به شمار می‌رود.

ایری با بیان اینکه این قرارگاه طبق قانون جهش تولید مسکن متعهد به ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است، تصریح کرد: قرارگاه برنامه‌های ساخت خود را در قالب صنعتی سازی پیگیری می‌کند. در حال حاضر دو مجموعه ۲ و ۵ هزار واحدی با روش صنعتی سازی در حال ساخت بوده و به شرط تامین اعتبارات مورد نیاز این مجموعه ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با روش نوین را دارد.

وی ادامه داد: از طرفی در حوزه ساخت خانه‌های قانون جهش تولید مسکن، مشکلاتی نظیر وام اندک و عدم آزادسازی منابع متناسب با تولید واحد‌های مسکونی نیز از جمله مشکلاتی است که در صورت عدم رفع آن سرعت ساخت خانه‌ها را کاهش می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: قرار گاه خاتم الانبیاء (ص) گام‌های بسیاری خوبی در حوزه تولید بنزین و گازئیل و ساخت راه‌ها مواصلاتی کشور برداشته است. این قرار گاه در حوزه عمرانی کشور نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کند که تکمیل پروژه‌های در حال ساخت آن‌ها جهش و پیشرفت خوبی را در کشور ایجاد خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس دولت سیزدهم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم

 سیدمحمد آقامیری،استاندار قم شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا ۳ هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: ۶۳ هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد را به حدود ۷۱ هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روز‌های آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آنها در استان تصمیم‌گیری شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • طوفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد