Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@21:27:26 GMT

قطع درختان اهواز برای تهیه زغال

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۹۷۰۸

قطع درختان اهواز برای تهیه زغال

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: در بسیاری از نقاط اهواز درختان برای مصارفی مانند تهیه زغال قطع شده‌اند اما آیا پیمانکار قبلی که مسئولیت نگهداری از این درختان را داشته است، جریمه می‌شود؟ در خیابان ولیعصر تهران بابت قطع چند درخت، پیمانکار میلیاردها تومان جریمه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، محمدمهدی مطیعی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز در شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شروط شرکت در مناقصه اجرای عملیات حفظ، نگهداری و بهبود فضای سبز برخی نواحی و مناطق شهرداری اهواز، داشتن رضایت‌نامه از منطقه خدمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین تجهیزات کافی و عدم خدمت پیمانکار بیش از سه سال در یک منطقه از دیگر شروط شرکت در مناقصه‌ها بوده است.   رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز با بیان اینکه سازمان پارک‌ها چند پاره شده است، گفت: در طول سالیان سال شاهد قطع و قلع و قمع درختان شهر اهواز و خشکی بخشی از درخت‌ها هستیم اما این مساله به مجموعه شهرداری برمی‌گردد نه پیمانکاران.   مطیعی با تاکید بر اینکه معضل قطع درختان صرفا با جریمه کردن، مساله حل نمی‌شود، ادامه داد: روزانه قطع درختان رصد می‌شود اما غالبا این موارد در مجموعه تحت امر شهرداری رخ می‌دهد و در صورت اطلاع از قطع درختان، پرونده تشکیل و جریمه در نظر گرفته می‌شود.   سید محمدجواد رضوی رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز نیز گفت: باید دقت شود که شرکت یا شرکت‌هایی که در مناقصه برنده شده‌اند، قبلا نیز این کار را انجام داده است و آیا رضایت از کار آن ها وجود دارد؟   وی افزود: بخشی از فضای سبز شهر اهواز خشک شده و بخشی از بین رفته است و در مناطقی درختان به سرعت قطع می‌شوند؛ آیا به این موارد توجه شده و در قراردادها شروط لازم با پیمانکاران جدید در میان گذاشته شده است؟   در ادامه احمد سراج رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز بیان کرد: در بسیاری از نقاط اهواز درختان برای مصارفی مانند تهیه زغال قطع شده‌اند اما آیا پیمانکار قبلی که مسئولیت نگهداری از این درختان را داشته است، جریمه می‌شود؟ در خیابان ولیعصر تهران بابت قطع چند درخت، پیمانکار میلیاردها تومان جریمه شد.   وی اضافه کرد: وجود فضای سبز مناسب و درخت در اهواز که آلوده‌ترین کلان‌شهر کشور شناخته شده، امری حیاتی است.   علی‌مدد هاشم‌پور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز نیز گفت: کارفرما به همه شرکت‌هایی که در مناقصه برنده شده‌اند، رضایت کتبی داده اما اشکال جدی که باید اصلاح شود، این است که چهار ناحیه یک منطقه را به یک پیمانکار می‌دهیم در حالی که باید فضای رقابتی برقرار باشد.   وی در ادامه به وجود نیروی مازاد در برخی مناطق اشاره کرد و افزود: در یکی از مناطق اهواز ۴۰ تا ۵۰ نیروی مازاد وجود دارد که باید این افراد شناسایی شوند و در جاهای نیازمند، نیروی جدید جایگزین نشود تا از ظرفیت این نیروها استفاده شود.   در ادامه محمدحسین ملایی زمانی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اهواز نیز گفت: اعلام می شود به جز یک مورد، از دیگر شرکت‌های برنده شده در مناقضات رضایت وجود دارد؛ اگر رضایت وجود دارد چرا فضای سبز اهواز چنین وضعیتی دارد؟   وی افزود: این وضعیت فضای سبز به گونه‌ای نیست که به یک پیمانکار، برگه سبز رضایت‌مندی داده شود. اگر این پیمانکاران کار را خوب انجام می‌دهند، پس کار شهرداری می‌لنگد؛ یک جای کار دچار ایراد است.   رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و امور ورزش و جوانان شورای شهر اهواز عنوان کرد: با رانت و فشار نباید به کسی برگه سبز حسن انجام کار داده شود.   در نهایت لایحه مناقصه اجرای عملیات حفظ، نگهداری و بهبود فضای سبز نواحی چهارگانه منطقه ۸ شهرداری اهواز، مناقصه اجرای عملیات حفظ، نگهداری و بهبود فضای سبز نواحی چهارگانه منطقه ۶ شهرداری اهواز، مناقصه اجرای عملیات حفظ، نگهداری و بهبود فضای سبز نواحی ۳ و ۴ منطقه ۳ شهرداری اهواز، به تصویب اعضای شورای شهر رسید.   لایحه مناقصه اجرای عملیات حفظ، نگهداری و بهبود فضای سبز نواحی ۱ و ۲ منطقه ۳ شهرداری اهواز نیز برای بررسی بیشتر، از دستور کار خارج شد.   انتهای پیام/    

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای شهر اهواز شهرداری اهواز رئیس کمیسیون قطع درختان اهواز نیز شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جهانی برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ

کشورهای گروه ۷ شامل ایالات‌متحده، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، ژاپن، آلمان و کانادا توافقی را برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ برای تولید برق تا سال ۲۰۳۵ امضا کردند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زغال‌سنگ به‌عنوان منبع تولید برق در اقتصادهای گروه هفت (G7) حدود ۱۵ درصد از ترکیب انرژی آن‌ها را تشکیل می‌دهد و هرچند به‌طور قابل‌توجهی کمتر از میزانی است که ۲۰ یا ۳۰ سال پیش برای تولید برق کشورهای این گروه شامل ایالات‌متحده، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، ژاپن، آلمان و کانادا استفاده می‌شد، طبق استانداردهای جهانی هنوز هم مقدار زیادی است و باید حذف شود. با این حال حداقل برای بعضی از اعضای این گروه مانند آلمان و ژاپن که به ترتیب ۲۵ و ۲۹ درصد برق مورد نیاز خود را از زغال‌سنگ تأمین می‌کنند، حذف این سوخت فسیلی از ترکیب انرژی سخت‌تر از حد انتظار است.

چوب‌خط حذف زغال‌سنگ در گروه هفت

ضرورت حذف زغال‌سنگ توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده در مورد انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از تولید برق تأیید شده است، بنابراین تمام نیروگاه‌های جدید با سوخت زغال‌سنگ و گاز باید سیستم‌های جذب کربن را نصب کنند یا تا سال ۲۰۳۹ تعطیل شوند. مهلت اجرای این توافق در G7 تا ۲۰۳۵ است.

جدیدترین تعهد کشورهای عضو این گروه نشان می‌دهد که آن‌ها مصمم به پایان دادن به انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از سوزاندن زغال‌سنگ هستند. با این وجود باید توجه داشت که پایان دادن به تولید و استفاده از زغال سنگ در هفت اقتصاد از بزرگترین اقتصادهای جهان، تنها این سوخت فسیلی را برای سایر اقتصادهای بزرگ مانند چین و هند ارزان‌تر می‌کند. سایر کشورهای فقیرتر در آسیا نیز استفاده از زغال‌سنگ را افزایش خواهند داد.

محدودیت انرژی‌های تجدیدپذیر در برابر تجدیدناپذیر

هیچ راه واقع‌بینانه‌ای وجود ندارد که در آن باد، خورشید و نیروگاه‌های هسته‌ای جدید قادر به جایگزینی کامل ظرفیت از دست رفته زغال‌سنگ باشند. در همین حال ساخت یک نیروگاه هسته‌ای جدید سال‌ها طول می‌کشد، زیرا راکتورهای کوچک مدولار به‌تازگی قدرت خود را از دست داده و راکتورهای بزرگ قدیمی به‌عنوان تنها نوع آزمایش‌شده هسته‌ای باقی مانده‌اند.

به این ترتیب تقاضای گاز برای برآورده کردن جهش تقاضا از سوی G7 افزایش خواهد داشت و آنچه در سال ۲۰۲۲ برای اروپا و آسیا اتفاق افتاد، در مقیاس بزرگ‌تر و احتمالاً طولانی‌تر برای غرب تکرار می‌شود.

از سوی دیگر تقاضا برای انرژی در حال افزایش است و با افزایش سریع استقرار هوش مصنوعی، این امر تشدید پیدا می‌کند. محاسبات هوش مصنوعی انرژی بسیار بیشتری نسبت به محاسبات غیر آن مصرف می‌کند و باعث افزایش تقاضا برای برق می‌شود که باد و خورشید توان پاسخگویی به آن را ندارد.

با این حال هوش مصنوعی، مراکز داده و تولید نیمه هادی‌ها برای صنعت پررونق فناوری اطلاعات تنها عواملی نیستند که تقاضا برای برق را افزایش می‌دهند و صنعتی‌سازی که زندگی میلیون‌ها نفر را بسیار بهتر کرده است نیز ناگزیر با افزایش تقاضای انرژی به‌ویژه برق همراه است.

در واقع جهان می‌تواند به افزودن انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه دهد، اما این اقدام هرگز کافی نخواهد بود. بنابراین، مشخص نیست که آیا G7 می‌تواند زغال‌سنگ را به‌طور کامل کنار بگذارد یا خیر و گفت‌وگوها سر این مسأله است که اثر خالص خروج زغال سنگ G7 در صورت تحقق ممکن است در واقع به انتشار جهانی بیافزاید. این حقیقت تلاش‌های بیشتری را برای بررسی جوانب امر می‌طلبد.

کد خبر 750671

دیگر خبرها

  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • سوال معنادار عضو زن شورای شهر به حصارکشی پارک لاله | فیلم
  • عزم جهانی برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • تصمیم زاکانی برای ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • سقوط درختان و آبگرفتگی معابر در اهواز