Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: هشدار ترامپ درباره وقوع اتفاقات وحشتناک در آمریکا، گزارش سفارت ایران در ارمنستان در مورد شش ایرانی مفقود شده، لغو مراسم دو سالگی توافق‌های ابراهیم به دلیل عدم حضور اعراب، حمله راکتی به پایگاه ترکیه در عراق و درخواست سازمان ملل متحد برای برقراری صلح پایدار در یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدار ترامپ درباره وقوع اتفاقات وحشتناک در آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا همزمان با طرح اتهامات علیه خودش هشدار داد، اگر وضعیت آرام نشود، اتفاقات وحشتناکی در آمریکا رخ خواهد داد.

ترامپ روز دوشنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: آمریکا در موقعیت بسیار خطرناکی است، به گونه ای که عصبانیت فوق‌العاده‌ای در جامعه نسبت به همه فسادها وجود دارد که قبلاً هرگز ندیده‌ بودم.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شد تمام تلاش خود را برای کمک به آمریکا انجام خواهد داد و افزود که باید آرامش برقرار شود.

ترامپ ادامه داد، آمریکایی‌ها یک فساد دیگر را تحمل نخواهند کرد. این در حالی است که حکم بازرسی وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد، او به دلیل جلوگیری از اجرای عدالت و نقض احتمالی قانون جاسوسی تحت پیگرد قرار گرفته است.

وی افزود، دستیاران وی با وزارت دادگستری آمریکا تماس گرفته‌اند و پیشنهاد همکاری ترامپ با این وزارت خانه را مطرح کرده اند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا تاکید کرد: اگر کمکی از دست من یا دستیارانم برمی آید، قطعا آماده این همکاری هستیم.

ترامپ تصریح کرد: تاکنون چنین موردی نبوده است که از افسران مجری قانون برای ورود به خانه رئیس جمهوری سابق آمریکا استفاده شود و خشم فوق العاده ای در کشور در سطح بی سابقه وجود داشته باشد.

رییس جمهوری سابق آمریکا همچنین گفت که وزارت دادگستری تاکنون به پیشنهاد همکاری او پاسخ نداده است. وی در همین حال با اشاره به اتهامات گذشته علیه خود در خصوص نزدیکی به روسیه گفت: سالها اتهامات و طرح های ساختگی و جعلی و فساد در مورد روسیه وجود داشته است. برای افرادی که چنین اقداماتی انجام می دهند، هیچ عواقبی وجود ندارد. آنها در یک حمله پنهانی در جایی که کسی گمان آن را نمی برد، به خانه رئیس جمهوری سابق آمریکا وارد شدند.
ترامپ مدعی شد که اف بی آی یورش می برد و هر چه می خواهد ضبط می کند.

اف بی آی در پی یورش دوشنبه گذشته به اقامتگاه ترامپ، اسناد قضایی را منتشر کرد که نشان می داد این عملیات بخشی از تحقیق درباره نقض احتمالی سه قانون مرتبط با نحوه برخورد و اداره اسناد دولتی توسط ترامپ بوده است.

بر اساس اسناد قضائی که روز جمعه انتشار یافت، اف بی آی در این جستجو ۱۱جعبه حاوی اسناد محرمانه و طبقه بندی شده یافت که ترامپ در پایان دوره ریاست جمهوری خود از کاخ سفید بیرون برده بود و روی برخی از این جعبه ها مهر کاملا محرمانه زده شده بود!

اما ترامپ تاکنون با انکار همه اتهامات و خطاکاری ها گفته که این اسناد را در هنگام اقامت در کاخ سفید از حالت محرمانه بیرون آورده است.

به گزارش شبکه ام اس ان بی سی؛ قانون جاسوسی که پیشینه آن به جنگ اول جهانی می رسد، یکی از سه قانونی است که ممکن است رئیس جمهوری سابق آمریکا در پی یورش هفته گذشته ماموران پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" به اقامتگاه او در مار آ لاگو در فلوریدا، به نقض آنها متهم شود.

لیزا روبین کارشناس حقوقی در این مورد می گوید: هر مورد نقض این قانون که بر اساس آن در اختیار گذاشتن یا انتشار اطلاعاتی که ممکن است بالقوه به ایالات متحده آسیب برساند و یا موجب دشواری یا زیان برای این کشور شود، ممنوع است و حداکثر ده سال زندان دارد.

گزارش سفارت ایران در ارمنستان در مورد شش ایرانی ناپدید شده

به دنبال انفجار روز یکشنبه در شهر «ایروان»، پایتخت ارمنستان و ادامه عملیات نجات، مقام‌های این کشور به شمار بیشتری از افراد ناپدید شده از جمله چند شهروند ایرانی اشاره کردند.

خبرگزاری «آرمنا پرس» دوشنبه شب به وقت تهران گزارش داد که عملیات اطفای حریق، جستجو و نجات در مرکز خرید «سورمالو» در ایروان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، عملیات اطفای حریق در چهار نقطه انجام می‌شود. بر اثر آتش سوزی و انفجار ۲۱ تن از جمله چهار شهروند ایرانی و یک تبعه روسیه کماکان مفقود هستند. مرگ شش شهروند ارمنستانی نیز تایید شده است.

«آرمن پامبوخچیان» وزیر شرایط اضطراری ارمنستان از تلاش نیروها برای انجام کامل عملیات اطفای حریق خبر داد. «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز امروز از محل حادثه بازدید کردند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان نیز روز دوشنبه این حادثه تلخ را تسلیت گفت. سفارت جمهوری ایران در ایروان به خانواده‌های جان باختگان انفجار در مرکز خرید سورمالو تسلیت گفت و برای خانواده‌ها، بازماندگان و مجروحان این حادثه ناگوار صبر، شکیبایی و بهبودی سریع آرزو کرد.

رسانه‌های ارمنستانی روز یکشنبه از اوضاع ناآرام در شهر«ایروان»، پایتخت این کشور به دنبال دریافت هشدار انفجار بمب در مناطق مهم این شهر خبر دادند.

به گزارش وبگاه «رادیو ارمنستان» ساعت ۴:۴۶ بعدازظهر به وقت محلی مرکز ملی مدیریت بحران ارمنستان اطلاعاتی در مورد وجود مواد منفجره در تمام ایستگاه‌های مترو، تاسیسات مهم نظامی و غیرنظامی، همه مراکز خرید، باغ وحش و کلیسا دریافت کرد.

به دنبال این حادثه تمام این مراکز تخلیه شدند و نیروهای متخصص و سگ‌های آموزش دیده به محل‌های مشخص اعزام شدند. تاکنون گزارشی از وقوع انفجار در پایتخت ارمنستان منتشر نشده است.

وبگاه شبکه خبری «الجزیره» نیز نوشت، وزارت امور بحرانی ارمنستان پس از دریافت گزارش‌ها مبنی بر کارگذاری مواد منفجره در ایستگاه‌های مترو، فعالیت مترو در ایروان را متوقف و مسافران را خارج کرد.

لغو مراسم دوسالگی توافق‌های ابراهیم به دلیل عدم حضور اعراب

دولت رژیم صهیونیستی نشست ماه سپتامبر به مناسبت گذشت دو سال از امضای "توافق‌های ابراهیم" را به دلیل عدم حضور نمایندگان کشورهای عربی لغو کرد.

به گزارش سایت النشره، عیساوی فریج، وزیر همکاری منطقه‌ای دولت رژیم صهیونیستی گفت: نمایندگان کشورهای عربی اعلام کردند که در نشست ماه سپتامبر به مناسبت گذشت دو سال از امضای توافق‌های ابراهیم(توافق عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی) شرکت نمی‌کنند؛ به این دلیل که نمی‌خواهند حضورشان مداخله در کمپین انتخابات پارلمانی اسرائیل محسوب شود. ما به تصمیم آن‌ها احترام می‌گذاریم و به دلیل اینکه برگزاری نشست تنها با حضور اسرائیلی‌ها مفید نیست، تصمیم به لغو آن گرفتیم.

فریج گفت که لغو این نشست یک شکست محسوب می‌شود.

دولت رژیم صهیونیستی در حال آماده کردن مقدمات نشست با حضور وزرای خارجه کشورهای امارات، بحرین، مراکش و سودان در ۱۲ سپتامبر بود. اما بعد از سقوط دولت و تصمیم برگزاری انتخابات جدید اعراب به تل آویو اعلام کردند که در نشست حضور نمی‌یابند.

منابع اعلام کردند که قرار بود در نشست درباره ایجاد مسیر تجاری زمینی از طریق اسرائیل به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، پیشبرد پروژه‌های منطقه‌ای برای حل مشکلات زیرساخت غزه با مشارکت مصر، اسرائیل و کشورهای شورای همکاری، انرژی، غذا و آب، بازگشایی سفارت مراکش در اسرائیل با حضور وزیر خارجه مراکش و گسترش توافق‌نامه‌ها صحبت شود.

حمله راکتی به پایگاه ترکیه در عراق

منابع رسانه‌ای عراق از حمله راکتی به پایگاه "زلیکان" نظامیان ترکیه در شمال عراق خبر دادند.

 خبرنگار شفق نیوز روز (دوشنبه) گزارش داد که پایگاه زلیکان نیروهای ترکیه در استان نینوا هدف حمله راکتی قرار گرفت. وی در این باره گزارش داد، در این حمله از چهار راکت گراد استفاده شده است.

منابع عراقی همچنین از شنیده شدن صدای چند انفجار در منطقه خبر دادند.

یک منبع امنیتی عراقی نیز به المعلومه گفت که پایگاه زلیکان در منطقه بعشقیه در شمال شرق موصل ظهر امروز هدف حمله راکتی قرار گرفت. این منابع به تلفات و یا خسارات‌ احتمالی ناشی از این حمله اشاره‌ای نکرده‌اند.

درخواست سازمان ملل متحد برای برقراری صلح پایدار در یمن

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن از تمامی طرف‌ها در این کشور خواست در راستای برقراری صلح پایدار در یمن گام بردارند.

به گزارش شبکه الجزیره، «هانس گروندبرگ»، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در سخنانی با اشاره به موضوع آتش‌بس در این کشور اظهار کرد: طرف‌های یمنی باید تصمیماتی برای جلوگیری از بازگشت به جنگ و آغاز روند برقراری صلح پایدار بگیرند.

وی با چشم‌پوشی از نقض روزانه توافق آتش‌بس یمن توسط ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی مدعی شد: آتش‌بس در سطح گسترده نظامی همچنان برقرار است.

گروندبرگ همچنین به پرونده بازگشایی جاده‌های منتهی به استان تعز اشاره کرد و افزود: پیشرفت چشمگیری در پرونده بازگشایی راه‌ها و جاده‌ها در تعز صورت نگرفته است.

 سه‌شنبه هفته گذشته، هانس گروندبرگ از توافق طرف‌های یمنی برای تمدید دو ماهه آتش بس خبر داده و گفته بود: تمدید آتش بس یمن دربرگیرنده تعهد طرف‌ها برای مذاکره برای دستیابی به یک توافق گسترده‌تر است.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید دو ماهه این آتش بس یازده مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد.

پیشتر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج سلمان رشدی آیات شیطانی سامانه سماح تحولات خاورمیانه تحولات بین المللی ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین محرم ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج سلمان رشدی آیات شیطانی سامانه سماح رئیس جمهوری سابق آمریکا حمله راکتی به پایگاه برقراری صلح پایدار ایران در ارمنستان توافق های ابراهیم دلیل عدم حضور سازمان ملل متحد آتش بس یمن اف بی آی طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل

ترامپ در پاسخ به سؤال خبرنگار تایم در خصوص وفاداری به تل‌آویو گفت «من خیلی به اسرائیل وفادار بوده‌ام؛ وفادارتر از هر رئیس‌جمهوری. من بیش از هر رئیس‌جمهوری برای اسرائیل کار کرده‌ام».

 

به گزارش فارس، وی در حالی که مدعی شد اگر رئیس‌جمهور آمریکا بود، هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد، ادامه داد که اگر هرگونه درگیری بین جمهوری اسلامی ایران و تل‌آویو رخ دهد، از رژیم صهیونیستی حمایت نظامی خواهد کرد.

ترامپ گفت «من کمک نظامی به اسرائیل را متوقف یا شرطی نخواهم کرد. بله همچنان از اسرائیل حمایت می‌کنم».

رئیس‌جمهور جنجالی پیشین آمریکا ادامه داد «اگر اسرائیل و ایران وارد جنگ شوند، آمریکا از تل‌آویو حمایت نظامی می‌کند. بسیاری بر این باورند که احتمال یک حمله تشریفاتی بین ایران و اسرائیل وجود دارد که اگر اینطور باشد خوب است و چیز بدی نیست. به هرحال پاسخ آری است اگر ایران به اسرائیل حمله کند، ما آن‌جا [در کنار رژیم صهیونیستی]خواهیم بود».

ترامپ همچنین به پاره کردن برجام و در پیش گرفتن فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت «نتانیاهو به اوباما التماس کرد که با ایران توافق نکند، اما من به توافق با ایران پایان دادم. هیچ رئیس‌جمهوری آن‌چه را که من انجام دادم برای اسرائیل انجام نداد. من مالکیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناختم».

وی با انتقاد از سیاست بایدن در قبال ایران ادامه داد «دولت بایدن اگر باهوش و پرانرژی بود به جای آن‌که به دنبال پیگرد قانونی ترامپ باشد، به دلیل وضعیت بدی که دارند با ایران توافق می‌کردند. آن‌ها باید با ایران توافق می‌کردند».

ترامپ با اشاره به این‌که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل تحولات غزه محبوبیت ندارد، گفت «من می‌گویم آن‌چه که در هفتم اکتبر رخ داد، هرگز نباید اتفاق می‌افتاد».

وی سپس اقدام تروریستی واشنگتن در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس را به میان کشید و گفت «من تجربه بدی با بی بی بی (نتانیاهو) دارم که به (سردار) سلیمانی مربوط می‌شود، زیرا همانطور که می‌دانید او درست لحظاتی قبل از حمله کنار رفت.. قرار بود مشترک انجام شود و یکدفعه به ما گفته شد که اسرائیل این کار را انجام نمی‌دهد و من در این خصوص خوشحال نبودم و هرگز فراموش نمی‌کنم».

ترامپ با این‌حال مدعی شد که اگر رئیس‌جمهور بود «هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد و حماس هیچ پولی نداشت».

وی سپس از عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انتقاد کرد و گفت «اسرائیل یک کار خیلی بد کرد و آن در زمینه روابط عمومی است... اسرائیل نباید هرشب تصاویری از ساختمان‌های درحال سقوط در غزه که با حضور افرادی که در آن هستند، بمباران می‌شود، پخش می‌کرد، اما این کار را می‌کنند».

ترامپ با تکرار ادعا‌های پیشین خود گفت «در دوران ریاست‌جمهوری من، تروریسم بسیار اندکی وجود داشت... چهار سال بدون تروریسم داشتم. ایران پولی نداشت که به کسی بدهد! داعش ۱۰۰ درصد از بین رفته بود، اما حالا در حال بازگشت است».

دیگر خبرها

  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • وقوع گردباد وحشتناک در عربستان (فیلم)
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • وقوع طوفان و بارش تگرگ‌های شدید در چین (فیلم)