Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان مدیرکل امور مالیاتی گلستان از تشدید برخورد با فرار مالیاتی در استان خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک با حکم دادستانی با افرادی که فرار مالیاتی دارند برخورد خواهیم کرد.

محمدتقی حاجی‌مشهدی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سیاست شفافیت فعالیت اقتصادی و عدالت مالیاتی همیشه موردتأکید امور مالیاتی است و متأسفانه برخی از مودیان با وجود تراکنش مالی بالا از پرداخت مالیات شانه خالی می کرده و حتی پرونده مالیاتی نداشتند که امسال سازمان امور مالیاتی بحث تراکنش های بانکی از طریق دستگاه کارتخوان را موردبررسی قرار داد و از این طریق بیش از ۴۰ هزار مودی مالیاتی شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۶ هزار و ۱۹۰ مؤدی مالیاتی اظهارنامه مالیاتی خود را تقدیم کردند، تأکید کرد: اظهارنامه مالیاتی در بخش مشاغل با رشد ۵۷ درصدی همراه بوده ، همچنین در بخش مالیات اشخاص حقوقی نیز ۶ هزار و ۵۰۲ اظهارنامه اشخاص حقوقی طی سال گذشته در گلستان دریافت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان با بیان اینکه ۹۷ درصد از مؤدیان گلستانی در بخش اشخاص حقوقی، اظهارنامه مالیاتی خود را تقدیم کردند که نسبت به مدت مشابه با کاهش سه درصدی همراه بوده است، بیان کرد: در بخش اظهارنامه املاک یا صاحبان املاک تجاری در سال گذشته ۱۵ هزار و ۹۱۸ فقره اظهارنامه مالیاتی صادر شد که امسال این تعداد به ۱۴ هزار و ۷۱۸ فقره اظهارنامه معادل ۹۳ درصد رسیده است.

حاجی‌مشهدی، میزان مالیات ابرازی املاک طی سال گذشته در گلستان را پنج میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: میزان مالیات ابرازی املاک در سال جاری به هفت میلیارد تومان رسیده و با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است.

وی به فرار مالیاتی یکی از خیرین گلستانی اشاره کرد و گفت: پرونده فرار مالیاتی این شخص در دست بررسی است و نتایج آن به زودی اعلام می شود، فرار مالیاتی خط قرمز سازمان امور مالیاتی است و همه افراد انتظار دارند ما با افرادی که فرار مالیاتی دارند برخورد کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان از تشدید برخورد با فرار مالیاتی در استان گلستان خبر داد و افزود: ما مجوز قانونی برای پلمب مراکزی که فرار مالیاتی دارند را از دادستان مرکز گلستان دریافت کردیم و خوشبختانه رئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان در این بخش حمایت خوبی از ما داشتند.

حاجی‌مشهدی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک با حکم دادستانی با افرادی که فرار مالیاتی دارند برخورد خواهیم کرد، بیان کرد: ما در بحث فرار مالیاتی با کسی رودربایستی ندارم و اجازه نمی دهیم این افراد در روز روشن نسبت به ثبت چنین تخلفی اقدام کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از تولیدکنندگان نیز به بهانه حمایت از تولیدکننده از پرداخت مالیات شانه خالی می کنند، خاطرنشان کرد: کسی نباید انتظار داشته باشد چون تولیدکننده است نباید مالیات بپردازد.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان متذکر شد: در سال گذشته برای حمایت از تولیدکنندگان پنج درصد کاهش نرخ مالیاتی را لحاظ کردیم و تقسیط بلندمدت از دیگر اقدامات ما برای حمایت از تولیدکنندگان بود، همه این اقدامات در راستای حمایت از تولید انجام شده اما این اقدامات دلیل بر عدم دریافت مالیات از فعالان این بخش نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی پرونده مالیاتی دادگستري گلستان گلستان ایسنا مدیرکل امور مالیاتی گلستان فرار مالیاتی دارند اظهارنامه مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان مالیاتی کشور، سید محمد هادی سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در اجرای  قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به منظور تکریم مودیان و اجرای عدالت مالیاتی، تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارایه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۲ حداکثر صد و پنجاه برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‏های مستقیم یعنی مبلغ ۱۸ میلیارد تومان بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‏ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود، مشمول مقررات این تسهیلات می‌باشند.

گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی، عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد