Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی عسگری در نشست علنی امروز (سه شنبه 25 مرداد) مجلس شورای اسلامی در سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: از عزیزانی که در طول بیش از 2 سال به عنوان مدافعان سلامت فداکاری کردند قدردانی می‌کنم، موفقیت‌هایی را که توانستیم در مقابله با بیماری کرونا به دست آوریم مرهون تلاش جدی این عزیزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اولین مطالبی که مقام معظم رهبری درباره کرونا مطرح کردند نامه‌ای بود که در اسفند 98 نوشتند و در این نامه به صراحت اشاره کردند که قرائنی وجود دارد که این بیماری طبیعی نیست و احتمال حمله بیولوژیکی وجود دارد.

وی با طرح این پرسش که ستاد کرونا و کمیته علمی چه اقدامی روی موضوع مذکور انجام دادند، اضافه کرد: باید وزیر بهداشت پاسخ دهد که معادلات و راهکارهای به کار گرفته بر چه فرضیه‌ای مبتنی بود؛ آیا اگر فرضیه حمله بیولوژیکی را جدی می‌گرفتیم به دنبال اجرای راهکارهای کنونی بودیم و چشم و گوش بسته خود را تسلیم دستورالعمل های وارداتی WHO می‌کردیم؟

نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: در شرایطی که به تصریح رهبر معظم انقلاب ما دچار جنگ ترکیبی هستیم و جنگ ترکیبی شاخه‌های متعددی دارد که یکی از این شاخه ها جنگ شناختی است.

وی با بیان اینکه در جنگ شناختی مهمترین مسئله تلاش برای دستکاری در دستگاه تصمیم‌سازی دولت و نفوذ افکار و دستورالعمل‌های قدرت‌های زورگو است، تصریح کرد: جنگ ترکیبی یعنی بکارگیری انواع و اقسام روش‌ها از جمله حمله بیولوژیکی، جنگ اقتصادی، زیست محیطی، سایبری، مداخلات اجتماعی و قحطی مصنوعی علیه ملت ما. آیا ستاد کرونا و کمیته علمی به عنوان یک احتمال جدی این موضوعات را در نظر گرفت؟

عسگری با بیان اینکه یکی از فرضیه‌ها این است که کرونا بسترساز کنترل ملت‌ها و دولت‌ها و هضم آن‌ها در نظام چپاول بین‌المللی و ایجاد یک قرنطینه دائمی و سراسری در حصار قدرت‌های زورگو و سلطه گر است، افزود: آیا این موضوعات در تحلیل کمیته علمی و ستاد مقابله با کرونا لحاظ شده است یا خیر؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: آقای عین‌اللهی زمانی که وزیر بهداشت نبودید در نامه‌ای به همراه دو هزار و 500 نفر از پزشکان اعلام کردید واکسن‌های تازه ساخته شده و وارداتی دارای عوارض جدی است و از استفاده از آن‌ها پرهیز کنید، حال چرا زمانی که وزیر شدید به مفاد نامه خود عمل نکردید؟

وی با بیان اینکه آقای عین‌اللهی تعارض منافع کمیته علمی کرونا را شفاف به مردم گزارش دهید، تصریح کرد: باید مشخص شود که اعضای کمیته علمی کرونا در کدام یک از شرکت های تولیدکننده یا واردکننده واکسن یا تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا رد پا داشتند.  

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مهدی عسگری وزیر بهداشت کمیته علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: عین‌اللهی: درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شد

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228471 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • دیدار‌ چهره به چهره وزیر بهداشت با مردم منطقه ۱۸ تهران
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • عباس عبدی: ضربه ایران به اسرائیل پیروزی راهبردی بود /جذب حمایت مردم از این حمله در تعارض با برخورد با زنان در خیابان ها است