Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@23:42:08 GMT

جزییات عرضه ۲۶ مرداد خودرو در بورس کالا

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۲۱۰۴

جزییات عرضه ۲۶ مرداد خودرو در بورس کالا

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،  موانع موجود  بر سر راه ورود خودرو به بورس کالا برداشته شد و در این راستا ۲۶ مرداد ماه ۳۵۰ دستگاه فیدلیتی و ۲۵۰ دستگاه دیگنیتی متعلق به گروه بهمن موتور راهی تالار صنعتی می شود. براساس اطلاعیه عرضه ۸۵ دستگاه از این خودروها فیدلیتی ۷ نفره تیپ ۲ مشکی و ۹۰ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره تیپ ۲ سفید است که با قیمت‌های ۷۷۲ میلیون تومان عرضه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۵  دستگاه فیدلیتی پنج نفره تیپ یک مشکی و ۹۰ دستگاه فیدلیتی ۵ نفره تیپ یک سفید نیز به قیمت ۷۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و همچنین ۱۲۵ دستگاه دیگنیتی پرایم مشکی و ۱۲۵ دستگاه دیگنیتی پرایم سفید هر یک به قیمت ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می شوند.

براساس مشخصات کالای قابل عرضه هر کد ملی مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو است. صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود.

خریداران چه هزینه‌هایی را باید پرداخت کنند؟

علاوه بر هزینه خودرو، خریداران ملزم به واریز ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش هستند. همچنین برای فیدلیتی هزینه ۱۷ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۰۲ تومان شامل مالیات و عوارض شماره گذاری، هوشمندسازی کارت خودرو، خدمات پست، تولید پلاک و شماره گذاری، هزینه بیمه شخص ثالث را پرداخت کنند.

برای دیگنیتی نیز  هزینه ۳۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شامل هوشمندسازی کارت خودرو، خدمات پست، تولید پلاک و شماره گذاری و  بیمه شخص ثالث باید توسط خریداران به نام شرکت بهمن موتور واریز شود.

زمان ثبت سفارش و نحوه خرید خودرو از بورس کالا

ثبت سفارش خودرو عرضه ۲۶ مرداد ماه تا ساعت ۱۷ امروز (سه شنبه ۲۵ مرداد) امکان پذیر است. متقاضیان برای خرید خودرو در بورس‌کالا ابتدا باید نسبت به اخذ کد معاملات بورس‌کالا اقدام کنند. نحوه اخذ کد بورس‌کالا نیز به این شکل است که متقاضیان به صورت آنلاین یا حضوری به یکی از کارگزاری‌های مجاز مراجعه و کد بورس‌کالا را دریافت می‌کنند. البته قبل آن باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و احراز هویت شده باشند. متقاضیان پس از اخذ کد بورس‌کالا، باید نسبت به گشایش حساب وکالتی اقدام کنند. حساب وکالتی حسابی است که به بورس‌کالا امکان می‌دهد پس از آنکه خریدار در فرآیند رقابت شرکت و کالا را خریداری کرد، بتواند از آن حساب برداشت کند و به این ترتیب مراحل تسویه انجام شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که برای خرید خودرو، باید بخشی از قیمت پایه خودرو (براساس اعلام بورس‌کالا) در حساب وکالتی خریدار موجود باشد. به این ترتیب زمانی که ثبت‌سفارش صورت می‌گیرد، این مبلغ تا زمان انجام فرآیند حراج در حساب وکالتی مسدود می‌شود. پس از نهایی شدن ثبت‌سفارش خریداران در روزی که عرضه و فرآیند حراج صورت می‌گیرد، خریداران بر مبنای قیمت پایه در فرآیند حراج شرکت و در صورتی که تقاضا از عرضه بیشتر باشد در رقابت شرکت خواهند کرد. همچنین مالیات ارزش‌افزوده‌ای که پرداخت خواهد شد بر مبنای قیمت نهایی است که خریدار در سامانه ثبت و خرید خود را نهایی کرده است. به این ترتیب خریداران باید کلیه هزینه‌های اعلامی را برای خرید خودرو در نظر بگیرند.

منبع: ايسنا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر عرضه خودرو در بورس اخبار مرتبط زمان ثبت سفارش خودرو در بورس کالا ابلاغ شد ۱۴۰۱/۵/۲۳ ایران خودرو هم به بورس کالا می آید ۱۴۰۱/۵/۱۸ پایان جنجال خودرو و بورس؛ سایپا هم به میدان آمد ۱۴۰۱/۵/۱۲ پای ایران خودرو و سایپا هم به بورس کالا باز شد ۱۴۰۱/۵/۱۱ چگونه از بورس کالا خودرو بخریم؟ +ویدئو ۱۴۰۱/۵/۱۱ کدام خودروها در بورس کالا عرضه می شوند؟ ۱۴۰۱/۵/۱۰ آخرین ویدیو ها مردی که قربانی اسید پاشی همسایه شد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۰۸:۴۸ قمه کشی چند جوان برای ترساندن مردم + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۰۸:۱۴ درگیری جواد رضویان در برنامه زنده به خاطر گریه بازیگر زن + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۰۰:۴۵ ماشین سخنگو؛ این خودرو با سرنشینان حرف می زند! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۰۰:۲۳ سوپرایز بامزه مهدی قائدی برای پرسپولیسی ها! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ ۲۳:۰۰ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۹:۳۰ جزییات عرضه ۲۶ مرداد خودرو در بورس کالا ۰۹:۲۶ مسیر افزایش قیمت طلا ناهموار شد ۰۹:۲۲ فرمول محاسبه قیمت پایه سیمان ۰۹:۱۳ قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس منتشر شد + جزییات ۰۹:۰۷ مسمومیت غذایی را چگونه درمان کنیم؟ ۰۸:۵۶ ایران به متن پیشنهادی اروپا پاسخ داد/توافق وین در انتظار تصمیم‌ های سیاسی در کاخ سفید ۰۸:۵۲ ۵ مکان دیدنی در استانبول ۰۸:۲۱ تصویر عجیب روح یک دختربچه ناشناس + عکس ۰۷:۰۰ ۴ شب سفر رفت و برگشت به وان ترکیه با اتوبوس چقدر هزینه دارد؟ + جدول ۰۲:۲۵ چطور اعتماد دیگران رو جلب کنیم؟ ۰۱:۵۲ ترمز اضطراری خودرو به چه درد می خورد؟ ۰۱:۳۲ تست شخصیت؛ یک تصویر انتخاب کن تا بگم از چی می ترسی؟ ۰۱:۲۰ فال ابجد روزانه سه شنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۱:۰۳ ۱۰ راهکار برای اینکه دیگه فکر بد سرتان نزند ۰۰:۴۰ فال حافظ امروز سه شنبه ۲۵ مرداد + تفسیر دقیق ۰۰:۳۴ ۱۶ راهکاربرای اینکه یک پدر قوی و دوست داشتنی باشید ۰۰:۳۱ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۲۳ ماشین سخنگو؛ این خودرو با سرنشینان حرف می زند! + فیلم ۰۰:۱۲ فال امروز؛ فال روزانه شخصی ۲۵ مرداد ۲۳:۵۹ چگونه عملکرد گوشی قدیمی خود را بهبود ببخشیم؟ ۲۳:۵۰ دیدار اصحاب رسانه با رییس قوه قضاییه + عکس ۲۳:۵۰ طرز تهیه پاستا پنه آلفردو رستورانی ۲۳:۴۸ گذرنامه ترامپ ضبط شده است؟ ۲۳:۳۱ چه کنیم تا مدام دچار حواس پرتی نشیم؟ ۲۳:۳۰ تیک تاک از قابلیت جدید خود رونمایی کرد ۲۳:۲۴ آیا می‌توان جوش های آبله میمون را تشخیص داد؟ ۲۳:۲۱ تست هوش؛ انتخاب شما کدام فنجان است؟ ۲۳:۲۰ پذیرش خودرو لاماری در بورس کالا ۲۲:۵۲ بایدها و نبایدهای آموزش حرف زدن به کودکان ۲۲:۲۸ اگر خط چشم می کشی و قرینه در نمیاد، دلیلش اینه که ... ۲۲:۱۲ چرا از زیاد فکر کردن خسته‌ می شویم؟ ۲۲:۰۹ ریسک مرگ شبانه با تغییرات اقلیمی افزایش می یابد ۲۲:۰۶ به هر شهری سفر کردی، سوغاتش و بشناس ۲۱:۵۷ قانون باید جایگاه تشکل های مردم نهاد و نوع ارتباط دستگاه های دولتی با آن را مشخص کند/ شورا به فکر برداشتن موانع از سر راه تشکل های مردم نهاد باشد ۲۱:۴۵ روش های مختلف برای تهیه آب کرفس + خواص کرفس برای کاهش وزن سریع ۲۱:۴۵ ماجرای گل آلودی چشمه کوهرنگ + فیلم ۲۱:۳۹ خبر خوش مسکنی/ تحویل ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تا آخر امسال ۲۱:۳۳ تاکید اژه ای بر نقش رسانه ها در پیشگیری از وقوع جرم ۲۱:۲۶ تبعاتی که استفاده از بالشت بد برای سلامت دارد ۲۱:۱۹ رافت‌ اسلامی و سرنوشت یک زندانی دغدغه من است ۲۱:۱۶ دومین همایش ملی ایمنی در معادن و صنایع معدنی فردا در گل گهر آغاز می شود ۲۱:۰۲ روش جدید قاچاق؛ جا زدن محصولات کشاورزی جای یکدیگر ۲۰:۵۸ نماینده مجلس: یک سوم طلاق ها نمایشی است ۲۰:۴۵ والیبال ایران فاتح بازی های کشورهای اسلامی شد ۲۰:۱۷ پاسخ نهایی تهران؛ شب سرنوشت ساز احیای برجام ۲۰:۱۱ قرعه کشی خودرو برای تمام محصولات از شهریور برداشته می شود ۲۰:۰۶ دستورالعملی برای نیکوکاری ۱۹:۵۱ نحوه بالا بردن امنیت در اندروید ۱۹:۴۷ چگونه کاربر متخلف در چت دیوار را گزارش کنیم؟ ۱۹:۴۶ لحظه هجوم طوفان شن به دبی + فیلم اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عرضه خودرو در بورس خودرو در بورس کالا سه شنبه ۲۵ مرداد دستگاه فیدلیتی بورس کالا حساب وکالتی شماره گذاری خرید خودرو ثبت سفارش ۲۶ مرداد نفره تیپ ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟

به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده برتر کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرد.

طبق این فهرست، شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب آهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر واردکنندگان قرار دارند.

نکته قابل توجه حضور پررنگ شرکت‌های مونتاژکار خودرویی در این فهرست است؛ بر این اساس شرکت صنایع خودروسازی مدیران در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین شرکت کرمان موتور ۷۴۷ میلیون و ۹۱۲ هزار دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیانگر رشد ۷۵ درصدی است. شرکت کوروش موتور آریا ۶۳۴ میلیون و ۴۸۱ هزار دلار ارز گرفته که افزایش ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت بهمن موتور ۳۹۳ میلیون و ۷۹۵ هزار دلار ارز دریافت کرده که در قیاس با سال ۱۴۰۱ بیانگر افزایش ۳۷ درصدی است. مجتمع صنعتی آرین پارس موتور ۲۷۵ میلیون و ۴۴۴ هزار دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

صنایع اتومبیل سازی فردا نیز ۱۱۱ میلیون و ۴۷۹ هزار دلار ارز دریافت کرده که در قیاس با سال ۱۴۰۱ افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به این ترتیب در مجموع بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار ارز به شرکت‌های مونتاژکار ارز تخصیص داده شده است.

این وضعیت تخصیص ارز به مونتاژکاران در حالیست که برای واردات خودرو در مجموع یک میلیارد دلار ارز در نظر گرفته شده بود که برای پرداخت همین مقدار هم به قدری سنگ اندازی صورت گرفت که در انتهای سال ۱۴۰۲ تنها ۱۱ هزار خودروی خارجی وارد کشور و از این تعداد ۸ هزار دستگاه به مشتریان تحویل شد.

برای مشاهده فهرست ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 6089959 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس