Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال الدین میرجعفریان گفت: همه دستگاه‌های اجرائی خصوصا دستگاه‌های خدمات رسان در جاده‌های برون شهری و درون شهری باید از آمادگی کامل جهت خدمات دهی هرچه بهتر به مسافران تابستانی برخوردار باشند.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل در جلسه کمیسیون اجرائی ایمنی حمل ونقل استان با اشاره به اینکه استان اردبیل بدلیل آب و هوا و طبیعت بکر و دیدنی یکی از مقاصد مهم گردشگران در سفرهاست گفت: باید تمامی خدمات بکار گرفته و تمهیدات لازم برای سفر ایمن، راحت و بدون دغدغه مسافران اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرجعفریان حضور فیزیکی عوامل پلیس راه و نیرو‌های امدادرسان را با لباس و آرم پلیس و همچنین استفاده از چراغ‌های گردان با دیدکامل در جاده برای مردم بسیار آرام بخش و احتیاط آور عنوان کرد.

او ادامه داد: در ایام تابستان و مسافر حضور اکیپ‌های پلیس در محل‌های پرحادثه با هدف پیشگیری باید بصورت شبانه روزی و پررنگتراز قبل باشد.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل بر اصلاح معابر ورودی شهر، ایمن سازی حفاظ‌ها و گاردریل‌های آسیب دیده، اصلاح شیب شیروانی، جلوگیری از تجاوز به حریم، جلوگیری از ورود میوه فروشان و باغداران به کنار جاده‌ها و همچنین انجام خط کشی و لکه گیری توسط اداره کل راهداری استان اردبیل تاکید کرد و گفت: محیط زیست استان نیز در کنار راهداری و شهرداری باید با افرادی که نسبت به انباشت نخاله و زباله اقدام می‌کنند بدون اغماض و کوتاهی برخورد قانونی و قاطعانه انجام دهند.

میرجعفریان نظارت دقیق و میدانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان را بر شرکت‌های خدمات رسان گردشگری و توریستی بسیار مهم دانست و گفت: برخی از تور‌های گردشگری از ناوگان‌های خصوصی و یا مینی بوس‌های فرسوده و قدیمی استفاده می‌کنند که در جهت تامین ایمنی مسافران باید در جابجایی آن‌ها تور‌های گردشگری از ناوگان‌های عمومی استفاده کرده و نسبت به ملزم کردن ناوگان‌ها جهت انجام دوره‌ای معاینه فنی خودرو اقدام کنند.

او گفت: در جهت ملزم سازی این امر، در صدور مجوز‌ها باید وضعیت ناوگان و برگه‌های معاینه فنی مد نظر باشد.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل ورود اتوبوس‌های درون شهری تور‌های گردشگری به جاده‌های برون شهر و برخی مسیر‌های ناامن از جمله معضلات و مشکلات حوزه تورگردی عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های متولی باید مسیر‌هایی را که باب توریستی و گردشگری دارند طبقه بندی کرده و نوع وسیله‌ای که می‌تواند از این مسیر‌ها تردد نمایند را در اختیار دستگاه‌های اعزام کننده بخصوص شرکت‌ها و تور‌های گردشگری قرار دهند.

میرجعفریان با اشاره به اینکه در جهت ارتقای ایمنی راهها، شهرداری‌ها و پلیس راهور مکلف است نسبت به ساماندهی وانت بار‌ها در کنار خیابان‌های سطح شهر و همچنین ادوات کشاورزی و باغداران به پارکینگ‌ها اقدام کنند گفت: برای استقرار خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین از سطح شهر به محل‌های پیش بینی شده به خارج از شهر نیز باید اقدام لازم انجام و اعمال قانون در این خصوص جدی‌تر شود.

او در جهت آرام سازی ترافیک و همچنین راحتی مسافران بازدید کننده از بقعه جهانی شیخ صفی الدین تامین پارکینگ اختصاصی برای خودرو‌های مسافران و اهالی ساکن در محله عالی قاپو را خواستار شد و گفت: انتظار داریم صداوسیما نیز در کنار سایر مسئولان ذیربط با آسیب شناسی مشکلات در حوزه ایمنی و تصادفات با تهیه وتولید کلیپ‌ها و برنامه‌های پرمحتوای آموزشی نسبت به آگاهی و فرهنگسازی در جامعه اقدام کند.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل با بیان اینکه برخی مشکلات پیش آمده در حوزه رانندگی و تصادفات مربوط به عدم مهارت کامل آموزش دیدگان در مراکز آموزش راهنمایی و رانندگی است گفت: از آنجایی که علیرغم توسعه زیرساخت‌ها افزایش حوادث را شاهد هستیم باید مراکز آموزش راهنمایی و رانندگی در امر آموزش و امتحانات عملی رانندگی از متقاضیان جدیت کامل را داشته باشند.

میرجعفریان همچنین حل نواقصات روشنایی‌های درون شهری که گا‌ها حادثه ساز است را از شهرداری‌ها خواستار شد و همچنین بر چهارخطه شدن جاده‌های استان و ایجاد استراحتگاه مناسب برای رانندگان و مسافران تاکید کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تمهیدات لازم مسافران تابستانی خدمات رسانی راهداری اردبیل معاون امور عمرانی استانداری اردبیل تور های گردشگری جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد

دریافت 28 MB

تصویربردار: حسین نوری

کد خبر 6091072

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است