Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:16:50 GMT

آغوش باز کرده به سمت وطن بیا...

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۳۶۸۸

آغوش باز کرده به سمت وطن بیا...

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و اندیشه: معصومه محمدی پژوهشگر و دکترای زبان و ادبیات فارسی که چندی پیش همزمان با تاسوعای حسینی، غزل جدیدی درباره حضرت ابوالفضل العباس (ع) سروده و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده بود، غزلی با عنوان «سنگچین» دارد که آن را برای استقبال از پیکر هوشنگ ابتهاج پیشنهاد می‌کند.

محمدی می‌گوید غزلش، عاشقانه و آمیخته با احساسات شاعرانه است که اشاراتی موازی درباره حال و هوای این‌روزهای شعر ایران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌غزل در کتاب «دست‌هایم نمی‌شود خالی» این‌شاعر منتشر شده است.

«سنگچین»

آغوش باز کرده به سمت وطن بیا
حتی شده شبی به خیالات من بیا

مانند شعر های قدیمی غزالِ من
وقتی گریختی به گذارِ خُتن بیا

مِثل زبان مادری ام ساده و لطیف
با طعم قند، شاعر و شکر شکن بیا

مانند شاهزاده ی زیبا سوار اسب
از شهرِ قصه های زمانی کُهن بیا

در بادِ سردِ پنجره هایی که باز شد
همراهِ سرگذشتِ هوای چمن بیا *

از ارتفاعِ باغ بپر پشت حادثه
از سنگچین به سوی گل نسترن بیا

_________

* ز سرگذشت چمن دل به درد می آید
ببند پنجره را باد سرد می آید
(ه.ا.سایه)

کد خبر 5564512 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: معصومه محمدی هوشنگ ابتهاج غزل معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی محرم 1401 ادبیات کودک و نوجوان ترجمه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتشارات سوره مهر بنیاد ملی بازی های رایانه ای انتشارات کتاب نیستان حسینیه مهر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران روز خبرنگار امام حسین ع نشر 27 بعثت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ

علی ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به سیاست افزایش جوجه ریزی ها و تولید مرغ، گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین‌المللی راهکار اصلی تنظیم و تثبیت بازار مرغ محسوب می شود.

به گفته او، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار های صادراتی است.

ابراهیمی با بیان اینکه پتانسیل صادرات حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ در سال وجود دارد، افزود: بنابر برنامه ای که وزارت جهاد دنبال می کند، صادرات مرغ موثرترین راهکار برای پایداری تولید و بالانگه داشتن جوجه ریزی محسوب می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: علی رغم آنکه قیمت تمام شده هرکیلو مرغ زنده بالای ۶۵ هزارتومان است، اما در شرایط کنونی مرغداران در فروش هرکیلو مرغ بیش از ۱۰ هزارتومان متضرر هستند.

او با بیان اینکه خرید حمایتی توسط پشتیبانی امور دام راهکار مقطعی تنظیم بازار است، گفت: بنده معتقدم که مرغ های جمع آوری شده توسط پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود که براین اساس بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • عکس| وحید شمسایی در آغوش مادر
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • هدیه نکونام به هوادار خاص/ دختر آبی پوش در آغوش سرمربی استقلال
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • تصویری از در آغوش کشیدن کاظم صدیقی توسط آقای وزیـر
  • ویسی، در و پنجره‌های فولاد را بست!