Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج بیگدلو پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست با مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: به دلیل توریستی بودن منطقه در بسیاری از موارد شاهد ذبح دام و راه‌اندازی کبابی‌های سنتی در حاشیه جاده‌ها هستیم که برخورد با این مجموعه‌ها به منظور تأمین بهداشت عمومی در دستور کار قرار دارد.

وی از تشدید برخورد با کشتار غیر مجاز دام در محورهای مواصلاتی و قصابی‌های بین راهی در حاشیه برخی از روستاهای این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در فصل تابستان نظارت‌های بهداشتی فرمانداری با همکاری نیروهای دامپزشکی افزایش می‌باید تا سطح سلامت عمومی مردم و مسافران ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مشگین‌شهر با بیان اینکه حوزه بهداشت عمومی و سلامت مردم تعارف‌بردار نیست، گفت: در حوزه سلامت عمومی جامعه با کسی تعارف نداریم و با مد نظر قرار دادن نظرات تخصصی دامپزشکی اگر موردی در راستای مصلحت و منافع عمومی باشد قطعاً حمایت می‌کنیم.

بیگدلو از فعالیت کشتارگاه‌های مجاز در این شهرستان تحت نظر دامپزشکی خبر داد و افزود: لزوم ساماندهی و بازسازی زیرساخت‌های کشتارگاه دام این شهرستان جز اولویت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه یک مجموعه بهداشتی در راستای تأمین سلامت عمومی جامعه است و فقط نگاه انتفاع‌محور به آن قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: دامپزشکی به صورت مستقیم با سلامت عمومی و بهداشت جامعه سر و کار دارد که هرگونه اهمال در این حوزه، چرخه سلامت مردم را به خطر می‌اندازد

بیگدلو با قدردانی از حساسیت دامپزشکی استان در مبارزه با کشتار غیرمجاز دام اضافه کرد: فرمانداری با جدیت به موضوع ورود کرده و در ۲ ماه اخیر چندین بار بازدید سرزده از کشتارگاه انجام داده و تلاش می‌شود با اتخاذ تصمیمات لازم و کارشناسی این معضل بهداشتی منطقه برطرف شود.

فرماندار مشگین‌شهر همچنین با اشاره به جایگاه تأثیرگذار دامپزشکی در تأمین امنیت غذایی، بهداشت عمومی جامعه و خدمات‌رسانی مطلوب به دامداران، روستاییان و عشایر منطقه بیان کرد: تعامل، همکاری و هم‌افزایی بین‌بخشی توأم با برنامه‌ریزی تخصصی و کارشناسی شده مهمترین عامل خدمت‌رسانی، دستیابی و کسب رضایت مردم است.

کد خبر 5564529

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری مشگین شهر کشتارگاه دام بهداشت عمومی محورهای مواصلاتی فصل تابستان دامپزشکی سلامت عمومی امنیت غذایی بوشهر ویروس کرونا سفر استانی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی آمار کرونا محرم 1401 لیگ برتر فوتبال ایران روز خبرنگار گرگان شیوع کرونا اردبیل سلامت عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه کارشناسان اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان تهران و دامپزشکی پردیس طی یک برنامه‌ریزی مدون و با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه یک واحد غیر مجاز و زیرزمینی تولید مکمل‌ها و افزودنی‌های خوراک دام و طیور را در شهرستان پردیس شناسایی کردند.

قابل ذکر است در این عملیات که با اخذ حکم قضایی و با همکاری پلیس امنیت انجام گرفت بیش از ۳۰ تن انواع مکمل و افزودنی‌های غیر مجاز که در مکانی مجهول و با مواد اولیه فاقد هویت تولید می‌شد کشف و مکان مورد نظر پلمب شد.

دامداران و مرغداران گرامی جهت تامین نیازهای افزودنی و مکمل‌های دامی می بایست مواد مورد نیاز خود از واحدهای تحت نظارت سازمان دامپزشکی خریداری و جهت احراز اصالت محصول می‌توانند از قسمت رهگیری مجوز از سامانه صدور پروانه‌های دامپزشکی به آدرس((cert.ivo.ir)) استفاده کنند.

کد خبر 6093227

دیگر خبرها

  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد