Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا قربانی گفت: واگذاری زمین بابت استقرار شرکت‌های فناور و دانش بنیان بیشتر در شهر بجنورد، در حال حاضر نیازمند ۱۳.۵ هکتار زمین دولتی است که با وجود دستور صریح وزیر راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری زمین همچنین پیگیری های بسیار هنوز عملی نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا قربانی، سرپرست پارک علم و فناوری خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در حال حاضر، پارک علم و فناوری خراسان شممالی در شهر بجنورد (مرکز استان) 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 هکتار زمین واگذار شده را در اختیار دارد که هشت هزار و 500 متر مربع آن به شرکت های فناور و دانش بنیان اختصاص خواهد یافت که انجام شده است و انجام می شود.

با این وجود، قربانی عنوان کرد: با توجه به اینکه  پارک علم و فناوری استان برای پذیرش  شرکت های فناور و دانش بنیان بیشتر در شهر بجنورد متقاضی واگذاری زمین دولتی جدید شده بود، در همین راستا، مصوب شد تا 13.5 هکتار زمین دیگر به پارک علم و فناوری استان اختصاص داده شود.

وی گفت: در اردیبهشت ماه امسال وزیر راه و شهرسازی همچنین معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بر اجرای این مصوبه و واگذاری زمین به پارک علم و فناوری استان دستور صریح دادند مبنی بر اینکه، اقدام شود.

سرپرست پارک علم و فناوری خراسان شمالی بیان کرد: مبتنی بر دستور صریح وزیر راه و شهرسازی، نامه نگاری ها با اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شد تا زمین واگذار شود که هنوز اجرا نشده است.

وی همچنین افزود: استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی بسیار پیگیر واگذاری 13.5 هکتار زمین به پارک علم و فناوری استان بوده اند.

قربانی خاطرنشان کرد: بارها با معاون راه و شهرسازی در همین باره گفت و گو کرده ام.

وی یادآور شد: دو نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس نیز در همین باره با وزارت راه و شهرسازی گفت و گو کرده اند که این مصوبه اجرایی شود.

سرپرست پارک علم و فناوری خراسان شمالی عنوان کرد: تا به حال حاضر پاسخ اداره کل راه و شهرسازی مبنی بر این بوده است که فقظ اختیار واگذاری پنج هکنتار زمین را به پارک علم و فناوری استان را دارد و مابقی زمین مورد تقاضا باید با مصوبه سازمان ملی مسکن کشور انجام شود.

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد: تا به کی باید پاسخ "در دست بررسی است" را دریافت کنیم.

قربانی تصریح کرد: این در حالی است که به طور کلی پارک علم و فناوری استان به منظور توسعه فعالیت شرکت های فناور و دانش بنیان در شهر بجنورد نیازمند 50 هکتار زمین دولتی است که باید برای این هدفگذاری فریز شود.

وی در خاتمه بیان کرد: در حال حاضر در شهر آشخانه یک هزار متر مربع زمین توسط یک نیکوکار و یک هزار متر زمین توسط شهرداری بابت استقرار شرکت های فناور و دانش بنیان اختصاص یافته اند که ساخت آنها آغاز شده است.

سرپرست پارک علم و فناوری خراسان شمالی همچنین گفت: در شهر شیروان نیز پارک علم و فناوری دارای 750 متر مربع بنای ساختمانی و مقداری زمین واگذار شده، استک ه به استقرار شرکت های فناور اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در شهر اسفراین نیز مرکز رشد پارک علم و فناوری فعالیت دارد که دو ساختمان در اختیار دارد.

سرپرست پارک علم و فناوری خراسان شمالی افزود: مصوب شده بود که 10 هکتار زمین برای استقرار شرکت های فناور در اسفراین اختصاص داده شود که هنوز میسر نشده است.

قربانی گفت: هنوز هیچ زمین و یا بنایی برای استقرار و فعالیت شرکت های فناور و دانش بنیان در شهرستان های جاجرم، راز و جرگلان و فاروج اختصاص نیافته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری استان استقرار شرکت های فناور راه و شهرسازی شهر بجنورد واگذاری زمین هکتار زمین دستور صریح حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ناصرخاکی از صدور دستوری به شهرداری فردیس برای ساماندهی «پارک تندرستی» در این حوزه قضائی خبر داد و گفت: یکی از مشکلات این شهرستان، علیرغم تراکم بالای جمعیت، کمبود فضاهای سبز بوده و همین موضوع موجب محرومیت و عدم دسترسی همه شهروندان به این فضاها شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از پارک‌های مهم این شهرستان، «پارک تندرستی» است، تصریح کرد: با توجه به شرایط گفته شده و وقوع برخی بزه به دلیل حضور اراذل و اوباش و توزیع مواد مخدر و همچنین آسیب به چندین کودک در جریان حمله سگ‌ها، به شهرداری فردیس دستور ساماندهی فوری این پارک داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس بیان کرد: بر این اساس شهرداری فردیس مکلف شده است ضمن محصور کردن این پارک، با استقرار نگهبان در خصوص ورود و خروج شهروندان، کنترل‌های لازم را داشته باشد تا امکان استفاده از فضاهای سبز برای همه شهروندان فراهم شود.

کد خبر 6088627

دیگر خبرها

  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»