Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت با تاکید تبیین دستاورهای علمی جامعه دانشگاهی برای امیدآفرینی در بین جوانان و جامعه را ضروری دانست و گفت: روابط عمومی‌ها باید با به اشتراک گذاشتن امکانات، ظرفیت‌ها و همچنین شبکه‌سازی بتوانند موفقیت‌ها و توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران را به درستی برای مردم تشریح کنند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از روابط عمومی وزارت علوم، علی بهادری جهرمی در جمع مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در آستانه هفته دولت و در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، افزود: رییس جمهور و هیات وزیران توجه ویژه‌ای به موضوع اطلاع‌رسانی و روابط عمومی دارند و اطلاع‌رسانی و توجه به افکار عمومی همپای توجه به مسایل اقتصادی از اولویت‌های اصلی دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: روابط عمومی‌ها می توانند با اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و امکانات، کمبودهای موجود را جبران کنند و به شکل هم‌افزا و تعاملی نسبت به اطلاع‌رسانی و انجام مأموریت‌های خود اقدام کنند.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت تأکید کرد: همه مراکز روابط عمومی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرایی جزو خانواده بزرگ نظام اطلاع‌رسانی جمهوری اسلامی ایران هستند و با فعالیت هم‌راستا و در کنار یکدیگر باید دستاوردهای ۴۰ ساله جمهوری اسلامی ایران را در جامعه بیان کنیم.

بهادری جهرمی اظهار داشت: اگر نتوانیم دستاوردها را به خوبی و مطابق با واقعیت بیان کنیم و دفاع خوبی هم در مقابل شبهات و سیاه‌نمایی‌ها داشته باشیم به وظایف و ماموریت‌های اصلی خود عمل نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی باید جذابیت‌ها، ظرفیت‌ها و توانایی‌های سازمان خود را در جامعه تبیین کنند تا جوانان با شور و اشتیاق و علاقه نسبت به ادامه تحصیل یا فعالیت در این مراکز علاقمند شوند و در این راستا برگزاری انواع برنامه‌های آشنایی با دانشگاه و جشنواره‌های مختلف و مسابقات متنوع که دارای جذابیت برای نسل جوان باشد، ضروری است.

سخنگوی دولت ادامه داد: دانشگاه‌ها از ظرفیت بالای منابع انسانی برخوردارند که جزو بهترین و سطوح عالی منابع انسانی کشور هستند. مدیران روابط عمومی برای بیان توانایی‌های مرکز علمی و پژوهشی خود و همچنین برای معرفی محققان و اعضای هیات علمی توانمند در جامعه اقدام کنند تا مسیر حل مشکلات و رفع دغدغه‌های مردم در استان‌ها و شهرستان‌ها توسط دانشگاه‌ها فراهم شود.

بهادری جهرمی وظیفه مهم روابط عمومی‌ها را ایجاد پیوند بین بخش‌های مختلف درون سازمانی و برون سازمانی دانست و اظهار داشت: روابط عمومی‌های دانشگاهی زمینه تعامل و ارتباط محققان و اعضای هیأت علمی و دانشجویان فعال و پژوهشگر را با بخش‌های مختلف جامعه نظیر سازمان‌ها و صنایع فراهم کنند.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت از مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی درخواست کرد برنامه‌های ویژه‌ای برای آغاز سال تحصیلی جدید داشته باشند تا هم قدردان وضعیت فعلی و آغاز تحصیل و بازگشت شور و نشاط به محیط دانشگاهی بعد از دو سال داشته باشیم و هم جشن آغاز سال تحصیلی و یادآور فعالیت‌ها و تلاش‌های دولت برای از بین بردن عوارض و عواقب کرونا و پایین آوردن مرگ و میر باشد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، روابط عمومی ، علی بهادری جهرمی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری روابط عمومی علی بهادری جهرمی روابط عمومی دانشگاه ها روابط عمومی ها بهادری جهرمی اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان خواست خدایی ظهر یکشنبه در نشست روابط عمومی‌های استان افزود: ستاد گرامی داشت کنگره ملی شهدای این استان نیازمند همکاری و پای کار بودن روابط عمومی‌ها در مستند سازی برنامه و ثبت در سامانه دولت است.

وی بیان داشت: برای برگزاری کنگره شهدا، در سامانه دولت پنج نهاد به ۳۰ اداره و سازمان در این مدت افزایش یافت.

خواست خدایی تصریح کرد: جلسات ستاد روابط عمومی‌ها در راستای کنگره ملی شهدا به شکل ماهانه برگزار می‌شود.

وی افزود: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان اولویت اصلی برنامه‌های کنگره ملی شهدا است.

کد خبر 6091262

دیگر خبرها

  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود