Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد، یک پهپاد که احتمالا اماراتی است مواضع نیروهای وابسته به «شورای ریاستی» در مسیر اصلی میان شبوه و حضرموت را چندین بار هدف قرار داد.

بر اساس گزارش «الجزیره» ، در این حمله پهپادی امارات به ایست بازرسی طرف مقابل دو نظامی کشته و دو نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع نظامی مذکور افزود، از چهارشنبه هفته گذشته پهپادهای اماراتی وارد خط درگیری در استان شبوه شده‌اند و همین مداخله باعث شده که نیروهای وابسته به امارات بر «عتق» مرکز استان شبوه مسلط شوند. 

در ادامه این گزارش آمده، نیروهای موسوم به «العمالقه» (متحد امارات) بر پایگاه راهبردی «نعضه» در استان شبوه مسلط شده‌اند. چند روز پیش، «عوض بن الوزیر العولقی» فرماندار شبوه و وابسته به امارات در بیانیه‌ای از تلسط کامل نیروهای وابسته به ابوظبی بر عتق خبر داده بود.

بر اساس این گزارش ، سرنوشت فرماندهان نظامی و امنیتی که درگیری‌ها علیه نیروهای وابسته به امارات را رهبری می‌کرده‌اند؛ نامشخص است کسانی که العولقی آنها را «متمرد» (شورشی) توصیف کرده است.

درگیری‌ها بین گروه‌های وابسته به امارات و عربستان در استان شبوه یمن نشان دهنده اختلافات کنونی در نهاد موسوم به «شورای ریاستی» است که با پادرمیانی عربستان سعودی برای پایان دادن به اختلافات میان نیروهای وابسته به امارات و سعودی تشکیل شد.

در ادامه گزارش القدس العربی آمده، بسیاری از سیاستمداران یمنی وضعیت در استان شبوه را نادر توصیف کرده و آن را نشانه ناکارآمدی شورای ریاستی یمن دانسته‌اند، نهادی که در درگیری‌های کنونی در شبوه بیشتر در کنار نیروهای وابسته به امارات ایستاد تا طرف مقابل.

در پی تسلط نیروهای وابسته به امارات بر عتق «رشاد العلیمی» رئیس شوراری ریاستی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، در پی کشته شدن تعدادی غیرنظامی، این شورا، سران محلی در استان شبوه را برکنار و کمیته حقیقت‌یاب تشکیل داده است.

از سوی دیگر، «الخبر الیمنی» گزارش کرد، «عبدالله العلیمی»  عضو شورای ریاستی یمن در پی اتفاقات اخیر در شبوه استعفا کرده است.

بامداد پنجشنبه (۷ آوریل) بود که عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری یمن از برکناری «علی محسن الاحمر» معاون خود و واگذاری قدرت خود به نهادی موسوم به شورای اداره ریاست‌جمهوری خبر داد که تا پیش از این وجود خارجی نداشت یا حتی تشکیل آن هیچ مبنایی در قانون اساسی یمن ندارد.

 وی اعلام کرد که این شورا به ریاست «رشاد محمد العلیمی» و با عضویت هفت نفر دیگر کلیه اختیارات ریاست‌جمهوری و معاونت آن را به دست خواهد گرفت. اعضای این شورا به ریاست رشاد العلیمی عبارتند از: سلطان العرادة، طارق صالح، عیدروس الزبیدی، عبدالرحمن ابوزرعة، عبدالله العلیمی، عثمان مجلی، فرج البحسنی.

به موجب این انتقال قدرت قرار شد شورای رهبری ریاست‌جمهوری یمن اداره سیاسی، نظامی و امنیتی این کشور را در بخش‌هایی که تحت کنترل ائتلاف سعودی و اماراتی قرار دارد؛ طی مرحله انتقالی به دست بگیرد و علاوه بر آن، مسئولیت مذاکره با جنبش انصارالله در خصوص آتش‌بس را نیز برعهده داشته باشد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: امارات درگیری نیروهای وابسته به امارات استان شبوه شورای ریاستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد

ایتنا - ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی، صاحب پمپ بنزین‌های روباتیک شد تا از این پس نیروی انسانی در سوختگیری دخالتی نداشته باشند.
شرکت ملی نفت ابوظبی یک بازوی روباتیک طراحی کرده که باک خودرو را در پمپ بنزین ظرف چند ثانیه پر می‌کند.

این بازوی روباتیک، در باک خودرو را باز کرده و بدون دخالت نیروی انسانی بنزین می‌زند. این روبات یک اپلیکیشن مکمل هم دارد که فرایند سوختگیری و میزان دریافت را برای مشتریان به ثبت می‌رساند.

زمانی که راننده وارد یکی از این پمپ‌بنزین‌های روباتیک می‌شود، با انتخاب نوع سوخت روی این اپلیکیشن یا یک نمایشگر لمسی کنار نازل کار را آغاز می‌کند.

پس از آن، بازوی روباتیک با یک نازل متناسب و حسگرهایی که تضمین می‌کند نازل موقع سوختگیری به‌طور صحیح در جای خود قرار گرفته است، کار سوختگیری را انجام می‌دهد. پس از پایان نیز روبات، نازل را از خودرو جدا می‌کند تا راننده بتواند محل را ترک کند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • لاپید به امارات می‌رود
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد