Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:39:49 GMT

امنیت؛ اساس توافق‌های صلح ابراهیم

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۵۰۱۷

امنیت؛ اساس توافق‌های صلح ابراهیم

یک خبرنگار صهیونیست اذعان کرد که توافقات عادی سازی روابط میان اعراب و رژیم اشغالگر بیشتر جنبه امنیتی و نظامی داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، "ایتمار آیخنر"، خبرنگار سیاسی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی همزمان با نزدیک شدن دومین سالروز امضای توافقنامه‌های عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و اعراب نوشت که همکاری اصلی میان دولت تل‌آویو و کشورهای سازشگر در دو سال گذشته بر جنبه‌های امنیتی و نظامی متمرکز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره تصریح کرد: در این دو سال افسرانی از نیروی دریایی اسرائیل در بحرین مستقر شدند، هماهنگی اطلاعاتی علیه ایران صورت گرفت و نشست محرمانه‌ای با مشارکت مقامات نظامی بلند پایه اسرائیل و کشورهای عربی در "شرم الشیخ" مصر برگزار شد.

آیخنر همچنین به سفرهای مقامات نظامی رژیم صهیونیستی به کشورهای سازشگر اشاره کرد و نوشت؛ طی دو سال گذشته همچنین شماری از وزرای دولت تل‌آویو از جمله بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم به مراکش و امارات سفر کردند و همچنین آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش و یعقوب شبتای، بازرس کل پلیس اسرائیل به مراکش سفر کردند و با همتایان مراکشی خود در رباط دیدار و با آنها همکاری دوجانبه در زمینه نظامی را بررسی کردند.

وی همچنین به نقل از "عودید یوسف"، مسئول عادی سازی در وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی آورده است: اسرائیل در تلاش است تا توافقات عادی سازی را بدون توجه به زمان گسترش دهد، اگرچه از پیشرفت در این زمینه رضایت وجود دارد، اما ما دوست داریم به زودی شاهد پیوستن کشورهای بیشتری به این روند باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است