Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@10:07:24 GMT

یوسفی نایب قهرمان دسته فوق سنگین وزن شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۵۱۱۴

یوسفی نایب قهرمان دسته فوق سنگین وزن شد

ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران موفق به کسب ۲ مدال نقره و یک برنز از پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا از مازندران ، مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با رقابت‌های دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم پیگیری شد. علیرضا یوسفی قهرمان جوانان جهانی نماینده ایران در این دسته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اکبر ژورایف دارنده مدال طلا المپیک توکیو و توچیف ترکمنستانی در این دسته مدعی رسیدن به سکوی مدال بودند.

رکورد یکضرب، دوضرب و مجموع دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم در اختیار لاشا تالاخادزه است. غول گرجستانی در یک‌ضرب ۲۲۵ کیلوگرم و در دوضرب موفق به مهار ۲۶۷ کیلوگرم شده است تا با ثبت رکورد ۴۹۲ کیلوگرم مجموع در آستانه رسیدن به مهار نیم‌ تن در دنیای فولاد سرد باشد.علیرضا یوسفی در رقابت‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم موفق به کسب ۲ مدال نقره و یک برنز شد.علیرضا یوسفی که یکی از جوانان با استعداد وزنه‌برداری ایران به شمار می‌رود در حرکت نخست یکضرب موفق به مهار ۱۷۰ کیلوگرم شد و در ادامه بر وزنه ۱۷۶ کیلوگرمی غلبه کرد. انتخاب سوم کادر فنی برای علیرضا یوسفی وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی بود که موفق به مهار آن شد. با مهار این وزنه، مدال برنز یوسفی قطعی شد.وی در این دسته رقابت سختی با توچیف ترکمنستانی و اکبر ژورایف ازبک داشت.در حرکت یک‌ضرب اکبر ژورایف با مهار ۲۰۰ کیلوگرم به مدال طلای یکضرب رسید و توچیف ترکمنستانی با ۱۸۴ کیلوگرمی مدال نقره کسب کرد.دارنده مدال طلای المپیک جوانان جهان در حرکت دوضرب مقتدرانه ظاهر شد و رقابت سختی با اکبر ژورایف ازبک داشت. یوسفی در حرکت نخست دوضرب موفق به مهار وزنه ۲۳۰ کیلوگرمی شد. انتخاب دوم کادر فنی برای یوسفی وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی بود که قهرمان جوانان جهان در مهار آن ناموفق بود. وی در حرکت سوم نیز نتوانست این وزنه را مهار کند و در نهایت به مدال نقره دوضرب و مجموع رسید.یوسفی در مجموع رکورد ۴۱۱ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد.در حرکت دوضرب اکبر ژورایف با ۲۴۶ کیلوگرم به مدال طلا حرکت دوضرب و مجموع رسید. توچیف نیز با مهار ۲۲۶ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۴۰۹ کیلوگرم به مدال برنز رسید.وزنه‌برداران اعزامی ایران به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی موفق به کسب ۹ مدال طلا، ۶ نقره و ۱۲ برنز شدند.رضا بیرانوند سه مدال طلا دسته ۹۶ کیلوگرمرسول معتمدی سه مدال طلا دسته ۱۰۲ کیلوگرممیرمصطفی جوادی ۲ مدال طلا و یک مدال نقرهسید الهام حسینی یک مدال طلا و ۲ برنز دسته ۸۷ کیلوگرم زنانپیمان جان ۲ مدال نقره و یک برنز دسته ۱۰۹ کیلوگرم مردانعلیرضا یوسفی ۲ مدال نقره و یک مدال برنز دسته فوق سنگین مردانمهدی کرمی یک نقره و ۲ برنز دسته ۱۰۹ کیلوگرم مردانپوپک بسامی سه مدال برنز دسته ۵۵ کیلوگرم زنانحسین سلطانی ۲ مدال برنز دسته ۸۱ کیلوگرم مردانحافظ قشقایی یک مدال برنز دسته ۶۷ کیلوگرم مردان

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزنه برداری ورزش یوسفی ورزش مازندران ۲ مدال نقره و یک مدال برنز دسته دوضرب و مجموع علیرضا یوسفی موفق به مهار ۱۰۹ کیلوگرم مدال طلا یک مدال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت) در قزاقستان آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.

امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت، پیکار‌های مرحله نیمه پایانی رده سنی امید برگزار شد و سه نماینده ایران به روی رینگ رفتند.   در وزن ۷۵ کیلوگرم، محمد محشری با جواهیر اوماتالیف از ازبکستان، در وزن ۸۶ کیلوگرم، سیدعلی سیدصدری با تمیرلان موکاتیف از قزاقستان و در وزن ۹۲+ کیلوگرم، رضا خلیل‌زاده با جهانگیر زوکروف از ازبکستان رقابت کرده و از رسیدن به برتری بازماندند تا به نشان برنز دست یابند.   با این اوصاف تیم ملی امید بوکس ایران که تحت هدایت علیرضا استکی و برای نخستین بار در مسابقات آسیایی این رده سنی شرکت کرده بود، با کسب سه مدال برنز به کار خود پایان داد. مسابقات آسیایی قزاقستان، سومین دوره پیکار‌های رده سنی امید بود.   پیش از این و در بخش جوانان، امیر اسماعیلی به فینال سنگین وزن رسیده است و دوشنبه برای کسب مدال طلا با شهزود پولوونوف از ازبکستان مصاف می‌دهد؛ امیررضا سلطانی و امیررضا ملک‌خطابی هم صاحب مدال برنز شدند.

دیگر خبرها

  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • درخشش جانبازان و توان یابان قمی در مسابقات قهرمانی کشور
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب 3 مدال برنز
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب ۳ مدال برنز در قهرمانی آسیا
  • پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز
  • درخشش تیم شنای هیئت جانبازان و توان یابان قم
  • کسب ۶ مدال ورزشکاران قم در رقابت‌های شنای جانبازان و توان یابان کشور
  • درخشش بوکسور‌های جوان کردستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور
  • اسماعیلی فینالیست شد/ سلطانی و ملک‌خطابی به مدال برنز رسیدند