Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه کوهنوردان در هنگام صعود باید به توصیه‌های دستگاه‌های مسئول توجه کنند از کوهنوردان درخواست کرد، تا پایان مرداد ماه به ارتفاعات دماوند و علم کوه صعود نداشته باشند.
به گزارش خبرگزاری آریا، مهدی ولی پور در خصوص خطرات احتمالی در ارتفاعات کشور گفت: با توجه به گرم شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی، ایران نیز تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته است که نتیجه آن سیلاب‌های روز‌های اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در چنین شرایطی نقاط کوهستانی به کانون مخاطرات بدل می‌شوند که نسبت به گذشته نیز با توجه به شرایط پیش آمده تفاوت‌هایی دارد؛ در گذشته هشدار هواشناسی از پیش صادر می‌شد و مشخص بود که در چه روز‌هایی نباید به سمت ارتفاعات حرکت کرد، اما امروزه وضعیت به گونه‌ای شده است که در زمان کوتاهی بارش‌های رگباری در ارتفاعات شکل می‌گیرد و منجر به وقوع سیلاب می‌شود.
ولی پور ادامه داد: در روز‌های اخیر تمایل به صعود به علم کوه و دماوند زیاد شده است و متاسفانه به علت همین شرایط نامساعد در هر دو قله نیز سوانحی رخ داد که منجر به تلفات جانی شد؛ در هشدار‌های گذشته تاکید شده بود که تا پایان مردادماه شهروندان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند که متاسفانه به این هشدار‌ها بی توجهی می‌شود.
رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: ریزش سنگ در ارتفاعات، یکی از خطراتی است که در این روز‌ها به شدت در ارتفاعات محتمل است و باید توجه داشت که تغییرات اقلیمی احتمال وقوع سیلاب و رعد و برق را در مناطق مرتفع بیشتر کرده است و در همین راستا بهتر است صعود‌ها به زمانی دیگر موکول شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

مهر در گزارشی نوشت: موضوع از این قرار است برخی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو خود پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل می‌دهد که تا این قسمت از ماجرا همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما برای سوخت‌گیری بعدی که مراجعه می‌کند با کارت سوخته مواجه می‌شود در این شرایط تا زمانی که کارت سوخت المثنی برای این افراد صادر نشود امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد برای همین است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش شهروندان باید از در اختیار گذاشتن کارت سوخت خود جدا خودداری کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900563

دیگر خبرها

  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات