Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به مسئله خروج نخبگان از کشور گفت: باید بتوانیم عضو هیات علمی خوب، متخصص و متعهد را نگهداریم اکنون پیشنهاداتی برای تغییر احکام حقوقی در حال اجراست.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل باقری فرد در نشست هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی تهران که با حضور معاونان وزارت بهداشت و حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، به مسئله خروج نخبگان از کشور اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم عضو هیات علمی خوب، متخصص و متعهد را نگهداریم اکنون پیشنهاداتی برای تغییر احکام حقوقی در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون آموزشی وزارت بهداشت، با بیان اینکه من همه تحصیلاتم دانشگاه تهران بود و اینجا خانه اول ماست، خاطر نشان کرد: عمر کوتاه است و فرصتی چندانی برای خدمت نداریم. هنر ما این است که روزمرگی را از بین ببریم، فرآیند‌های جدید بیاوریم و تغییرات ایجاد کنیم. اگر اینگونه عمل کردیم تاثیرگذار خواهیم بود.

وی افزود: اول شدن سخت است و اول ماندن سخت تر؛ لذا دانشگاه علوم پزشکی تهران برای حفظ این جایگاه کار بسیار دشواری را در پیش دارد. کوچکترین تغییر در فعالیت‌ها و فرآیند‌های این دانشگاه، موجب واکنش در کل کشور می‌شود. اینجا به نوعی وزارت خانه کوچکی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، آموزش را شاخص توسعه پایدار خواند و بر ضرورت توسعه و پیشرفت آموزش تاکید کرد و گفت: یکی از اقدامات کلان وزارت بهداشت، واگذاری بسیاری از امور به دانشگاه هاست. این مسئله که وزارات بهداشت اجازه ورود به دانشگاه‌ها را نمی‌داد باید شکسته شود.

باقری فرد، افزود: چطور مسئولیت تربیت دانشجویان را به دانشگاه‌ها می‌دهیم، اما از واگذاری برخی امور به آن‌ها واهمه داریم! قطعا حاکمیت نمی‌تواند تا این حد وارد اجرا شود بلکه باید به وظیفه نظارتی خود بپردازد و اجرا را به دانشگاه‌ها واگذار کند. اکنون می‌بینیم که بر مراکزی که فعالیت‌های مهارتی انجام می‌دهند، اصلا نظارت وجود ندارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، به مسئله جذب اعضای هیات علمی پرداخت و گفت: قرار شد معاونت پژوهشی برای جذب اعضای هیات علمی پژوهشی نظر دهد. در بحث جذب دانشجویان خارج از ظرفیت نیز، باید بتوانید برای امکانات و خوابگاه‌های آن نیز برنامه ریزی و اعتبارات مورد نیاز را پیگیری کرد. همچنین آیین نامه جذب و ارتقا در حال بازبینی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: باقری فرد هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی متخصصان دانشگاه تهران معاون آموزشی وزارت بهداشت دانشگاه ها هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاوردهای علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

کد خبر 6089608

دیگر خبرها

  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور