Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد حیدری» روز سه‌شنبه در جلسه‌ای با حضور سازمان‌های مردم نهاد قصرشیرین با گرامیداشت روز ملی تشکل ها و مشارکت اجتماعی در فرمانداری قصرشیرین، افزود: تلاش ستاد اربعین تسهیل در تردد زوار و ایجاد خدمات شایسته به آن ها است که در این راستا بخش دولتی و همچنین ظرفیت بزرگ مردمی را به کارگیری می کنیم و با تمام توان آماده پذیرش زائران از مرز رسمی خسروی برای عزیمت به عراق از مرز رسمی خسروی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مرز رسمی خسروی و تردد زوار از این گذرگاه قدیمی و بین المللی باید شور اجتماعی، معنوی و مردمی در قصرشیرین تقویت شود که بتوانیم میزبانان شایسته ای برای زوار اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: سیاست دولت بر استفاده از ظرفیت های مردمی در برگزاری مراسم اربعین است از این رو کمیته ای متشکل از سازمان های مردم نهاد و بزرگان و مردم در قصرشیرین تشکیل می شود که ما نیز از این کمیته حمایت کرده و آن را به رسمیت می شناسیم چون باعث نفوذ فرهنگی و همچنین ایجاد و تقویت روح معنویت در شهرستان می شود.

حیدری ادامه داد: بهترین حلقه واسطه ما با مردم سازمان‌های مردم نهاد هستند، از این رو باید از ظرفیت مردم که موثرترین و مهمترین محور پذیرایی از زوار هستند استفاده کنیم چون مردم پای کار هستند و تجربه ثابت کرده که هر کجا مردم ورود کرده اند نتیجه بهتری حاصل شده است.

وی از اجرای فرهنگ هر خانه یک زایرسرا جهت پذیرایی از زائران در قصرشیرین خبر داد و گفت: مردم قصرشیرین باید به صورت خودجوش نسبت به آوردن زوار در شهرستان اهتمام لازم را داشته باشند و ظرفیت‌ها و مزیت‌های مرز خسروی را با توجه به مسیر هموار و زیرساخت‌های مناسب برای هم وطنانمان در سراسر کشور از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی ترویج، نشر و معرفی کنند که در این راستا سمن های فعال در شهرستان می توانند نقش موثری ایفا کنند.

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه در قصرشیرین ۱۱ سازمان مردم نهاد در زمینه های بهداشت و سلامت، مشارکت مردمی، ترویج صنایع دستی، حمایت از بیماران، نیکوکاری و امور خیریه و حمایت از حقوق شهروندی فعال هستند، گفت: همچنین  صدور مجوز و تاسیس سه سازمان مردم نهاد دیگر در دستور کار است.

 وی اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم که دفتر تسهیل گری در شهرستان قصرشیرین تاسیس شود و همچنین سازمان‌های مردم نهاد در زمینه های علمی، پژوهشی و ورزشی و ایجاد موسسات قرآنی را در دستور کار قرار دهیم.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین همچنین با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد غیرانتفاعی، خود اتکا و مبتنی بر باور و اعتماد و اطمینانی این نهاد در درون آنها ایجاد کرده اند، گفت: این تشکل ها نیازمند حمایت های حاکمیتی و دولتی نیستند، بلکه دولت از وضعیت اجتماعی فرهنگی و مردمی این تشکل ها استفاده می کند از این رو سازمان های مردم نهاد بازوی توانمند دولت در عرصه های گوناگون به خصوص حل و فصل مشکلات هستند.

به گزارش ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی  - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

برچسب‌ها کربلا قصرشیرین اباعبدالله الحسین سازمان های مردم نهاد مرز خسروی مشارکت های مردمی زائران اربعین اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا قصرشیرین اباعبدالله الحسین کربلا قصرشیرین اباعبدالله الحسین سازمان های مردم نهاد مرز خسروی مشارکت های مردمی زائران اربعین اربعین سازمان های مردم نهاد مرز رسمی خسروی مرز خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: با کاشت ۸۵ هزار پیاز لاله در ضلع شمالی بوستان ملت و برگزاری جشنواره لاله دربیش از هزار مترمربع مساحت این فضا با استقبال و بازدید حداکثری زائران و مجاوران در مشهد روبه رو شد.

حسین مختاری افزود: ۱۵ هزار پیاز لاله  هم در باغ گل‌ها کاشته شد و این فضا نیز با استقبال گسترده‌ای روبه رو شد.

وی گفت: با توجه به استقبال از این جشنواره در نظر است در سال‌های آتی این جشنواره با توسعه و اقدامات بیشتری انجام شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با هدف ارتقاء هر چه بیشتر جشنواره‌های لاله مشهد از سه باغ گل‌های لاله در تهران و جشنواره‌های  آسارا،   چمران و باغ ایرانی در ونک بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد