Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مصطفی طزری در جلسه کمیته پدافند غیرعامل منطقه آزاد ارس پس از بازدید و بررسی‌های انجام شده، اظهار کرد: یکی از توصیه‌های کلی این سازمان، مصون‌سازی زیرساخت‌های منطقه آزاد ارس در برابر تهدیدات و خطرات احتمالی است.

وی با تاکید بر این‌که در پدافند غیرعامل مهم ترین بحث پیش‌بینی و پیشگیری است، اظهار کرد: منطقه آزاد ارس به دلیل قرارگیری در نقطه صفر مرزی و نیز به علت استقرار واحدهای صنعتی در این منطقه، یکی از مناطق استراتژیک است که باید در کاهش آسیب پذیری و مصون سازی زیرساخت‌ها دقت و توجه لازم لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طزری افزود: به استناد ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه و ماده ۱۱ اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل کشور، مسئولیت پدافند غیرعامل در مناطق آزاد کشور به عنوان عالی ترین مقام حاکمیت در منطقه بر عهده مدیرعامل آن منطقه است.

وی وجود برخی از آسیب‌ها در کشور را ناشی از عدم توجه به برخی دستورالعمل‌ها دانست و گفت: در اغلب موارد مشکل ما کمبود تجهیزات نیست. یکی از تهدیدات نوین، بحث‌های «سایبری» است؛ از این رو باید زیرساخت‌های سایبری در برابر تهدیدات مصون باشند.

طزری افزود: پیش بینی پیامدهای آبشاری که در شهرک‌های صنعتی، رعایت مجاورت‌های منطقه‌ای، لحاظ کردن جهت حرکت باد در جانمایی واحدهای صنعتی و تقویت تجهیزات ایستگاه‌های آتش نشانی منطقه آزاد ارس از جمله مواردی است که باید برای آن‌ها تصمیماتی اتخاذ شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه با اشاره به ویژگی‌های این منطقه، گفت: لازم است در عرصه‌های گوناگون در حوزه پدافند غیرعامل توجه لازم انجام بگیرد و این امر نیازمند بازنگری در برنامه‌های پنج ساله این حوزه است.

مجید کیانی اظهار کرد: در سال‌های گذشته برنامه پنج ساله در حوزه پدافند غیرعامل در ارس تدوین شده است که در این برنامه‌ها می‌بایست بازنگری شود و پس از انجام مطالعات مورد نیاز، آسیب‌ها شناسایی، دسته‌بندی و منابع به برنامه‌های در اولویت تخصیص یابد.‌

وی بر همکاری سازمان مدیریت پدافند غیرعامل کشور در مطالعات، تدوین و بازنگری برنامه‌های پدافند غیرعامل ارس تاکید و اضافه کرد: برای کاهش آسیب‌ها، فراهم کردن مقدمات کار ضروری است و باید ارزشیابی و ارزیابی در کارها انجام بگیرد. این امر نیازمند استفاده از تجربیات و راهکارها و دستورالعمل‌های سازمان است.

کیانی با تاکید بر آغاز تدوین طرح جامع پدافند منطقه، متذکر شد: با توجه به این‌که منطقه آزاد ارس صنعتی‌ترین منطقه آزاد کشور است از این رو در جانمایی شرکت‌ها، به‌ خصوص کارخانجات شیمیایی نظارت و دقت لازم را داشته باشیم.‌

به گزارش ایرنا، در ادامه اسمعیل عطاپور، فرماندار شهرستان جلفا نیز عنوان کرد: به‌ دلیل موقعیت خاص منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا، باید اعتبارات خاصی برای مدیریت بحران این منطقه در نظر گرفته شود. منطقه آزاد ارس یک سازمان با منابع درآمدی محدود است و نباید رویکردمان این باشد که این منطقه تمامی مسئولیت‌ها را عهده‌دار شود.

منطقه آزاد ارس با ۵۱ هکتار در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس پدافند غیرعامل منطقه آزاد ارس زیرساخت ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به اقدامات مرتبط با مواضل اضطراری بیان کرد: حداقل ۳۰ درصد خبازی های سطح استان طی مدت زمان تعیین شده در راستای اجرای مطلوب مراقبت های پدافند غیرعامل باید نسبت به دوگانه ساز شدن اقدام کنند

وی با بیان اینکه تقویت و نظارت بیش از پیش در امر حفاظت از تاسیسات و اماکن حساس در سطح استان سمنان در دستور کار قرار داشته باشد، افزود: ارتقا و تقویت پایش تصویری دیگر مواردی است که باید در بخش پدافند غیرعامل در دستور کار باشد.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت های حساس، در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین استان حساس در بخش پدافند غیرعامل است، تاکید کرد: این استان دارای واحد های تولیدی مواد غذایی و همچنین واحد های صنعتی بسیاری است که مرتبط با سلامت مردم بوده و باید مراقبت ها در این خصوص در بخش پدافند غیرعامل اندیشیده شود.

وی افزود: وجود دو نیروگاه بسیار مهم در حوزه تولید برق که اخیراً با حضور رئیس جمهور نیز فاز سه و چهار نیروگاه سیکل ترکیبی نیز بهره برداری شد، از دیگر مواردی است که اجرای مطلوب ساز و کارهای اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات را حائز اهمیت می سازد.

استاندار سمنان بیان کرد: پراکندگی روستاها، راه های مواصلاتی مهم، شبکه های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل مهم می سازد.

کد خبر 6092879

دیگر خبرها

  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد