Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود پزشکیان گفت: در حالی که رییسی به استان‌ها سفر می‌کند و امیدی را بین مردم ایجاد می‌کند، واقعیت این است که پولی وجود ندارد.

به گزارش جماران، این نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی در خصوص ارزیابی‌اش از عملکرد یکساله دولت گفت: کافی است وعده‌هایی که در مناظرات قبل از انتخابات داده شد را با مباحث امروز، چون تورم، اشتغال، مسکن، شایسته سالاری و عدالت را مقایسه کنیم تا ببینیم این وعده‌ها محقق شده است یا نه؟! یکی از آن وعده‌ها مسکن بود که گفتند سالی یک میلیون مسکن تحویل می‌دهند، اما پس از مدتی صدا و سیما در این‌باره می‌گوید، زمین آماده می‌کنیم که مسکن‌ها را بدهیم؛ حال زمین هم آماده شود به چه کسی با کدام پول می‌خواهند بدهند؟!

چه کسی می‌خواهد خانه‌ها را بسازد؟! فردی که مسکن ندارد با کدام پول و چطور آن را بسازد؟ پول که نمی‌دهند، اگر هم بدهند وام ۱۸ درصد است؛ آن وقت آن فرد پول را چطور پس بدهد؟! اما از سوی دیگر بیکاری و تورم را مشاهده می‌کنیم که کمر بسیاری از مردم را خم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استان‌ها باید توسط مدیران استانی اداره شود

وی در ادامه، در خصوص شباهت سفر‌های استانی دولت سیزدهم با دولت نهم و دهم گفت: رئیسی در سفر‌های استانی خود حداقل ۲۰۰ پروژه را امضا نمی‌کند؛ اما محمود احمدی نژاد آن زمان در سفر استانی خود ۲۰۰.۳۰۰ پروژه را امضا می‌کرد که هنوز هم همان پروژه‌ها بر روی زمین مانده است. اینکه کاری ندارد کسی بگوید من ۳۰۰ پروژه را تائید کرده‌ام؛ اما حداقل این دولت به این شدت کار نمی‌کند و به استان‌ها سفر می‌کنند و امیدی را بین مردم ایجاد می‌کنند؛ اما واقعیت این است که پولی وجود ندارد.

پزشکیان تصریح کرد: این روندی که در پیش گرفته شده حرکت مدیریتی نیست؛ مدیریت، یعنی اختیار و پیگیری اختیارات.

وی تأکید کرد: در سطوح بالای سیاست اصولا ارتباطات بین‌المللی را حل می‌کنند. اگر امروز وزارتخانه‌های کشور‌های مختلف را نگاه کنیم، می‌بینیم استان‌ها توسط مدیران استانی اداره می‌شود و دخالتی در این امور نمی‌شود. ما در تهران نشسته‌ایم و در امور شهرستان دخالت می‌کنیم که این یک مشکل مدیریتی است. باید اختیار به استان و شهرستان داد و بر اساس دستورالعمل مسئولیت را خواست.

این برجام از برجام دولت قبل ضعیف‌تر است

پزشکیان در رابطه با برجام افزود: برجام را امضا کردند و (به مذاکره کنندگان) اختیار دادند. ما هم می‌گوییم چرا آن را (آنگونه که می‌گفتید) پاره نمی‌کنید؟! چرا سفره مردم را رنگین نمی‌کنید؟! مگر در دور قبل نمی‌گفتند برجام را باید پاره کرد و خیانت است؛ پس چرا امروز خیانت را ادامه می‌دهید، در حالی که سفره مردم بی‌رنگ‌تر شده است؟! اما من معتقدم باید برجام را بپذیریم و بیش از این ارتباطات‌های خود را درست کنیم، نه اینکه خودمان را بفروشیم.

بلکه باید حرف زد و حقوق مردم را طلب کنیم. اینکه بگوییم ما با آن‌ها صحبت نمی‌کنیم و نمی‌پذیریم مشکل مملکت حل نمی‌شود. این برجام از برجام دولت قبل ضعیف‌تر است. تا آنجا که من می‌شناسم بهتر از ظریف کسی را نداریم. ظریف کسی بود که سیاست خوانده، مدرک گرفته و تجربه کرده بود؛ حال این افراد کجا این تجارب را کسب کردند. آن وقت کسی که می‌دانسته و توان داشته را با کسی که این مسیر را نرفته مقایسه می‌کنید؟!

وی در پایان با اشاره به اینکه چرا برخی وزرا دلیل وعده‌های بی‌سرانجام خود را حسن روحانی می‌دانند، گفت: آن‌ها می‌دانستند حسن روحانی در دوره پایان مسئولیت مشکلات فراوان داشته است، اما با این وجود وعده دادند؛ اگر نمی‌دانستند حسن روحانی این مشکلات را دارد که از واقعیات دور هستند! اما اگر این مشکلات را می‌دانستند، پس چرا آن‌ها را حل نمی‌کنند؟!

تماشاخانه قطعنامه محیط زیستی سازمان ملل و ایران که رای عجیبی داد/ وقتی برای محیط زیست متحد نباشیم... (فیلم) ببینید| پخش روزانه سرود ملی اوکراین هنگام سرریز سد 100 ساله ایماترای فنلاند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استان ها وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل

به گزارش صدای ایران از ایرنا،به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، وزیر خارجه نیوزیلند پایان اشغال سرزمین‌های فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی را اولین شرط تحقق راهکار دو دولتی عنوان کرد و گفت که کشورش امیدوار است به اشغالگری این رژیم پایان دهد.

پیترز در ادامه با تاکید بر اینکه اکنون مساله اصلی در غزه پایان دادن به فاجعه انسانی است، افزود: این وظیفه جامعه جهانی است که ابتدا هرچه سریع‌تر بحران فاجعه انسانی موجود در غزه را کنترل و سپس به آن پایان دهد.

وزیر خارجه نیوزیلند همچنین با بیان اینکه جامعه جهانی در مرحله بعد باید طرفین را مجبور به پذیرش صلح کند، تاکید کرد:، اما در عین حال باید باز هم به این موضوع توجه داشت که خروج (رژیم) اسرائیل از سرزمین‌های فلسطینی، اولین شرط تحقق صلح است.

پیترز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ دولت فلسطینی وجود ندارد که بتوان آن را به رسمیت شناخت، افزود: تلاش‌های کشور‌هایی مانند قطر و مصر می‌تواند در دستیابی به صلح پایدار در منطقه و تشکیل دولت مستقل فلسطینی کمک کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • افشاگری مسعود پزشکیان درباره نقش دولت در دریافت سکه و زیرمیزی توسط پزشکان
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ادامه حمایت دولت رئیسی از طرح نور؛ مورد استقبال قرار گرفته
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • تصویری از ۳ کاندیدای اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم
  • ۲ تصویر جالب از گپ و گفت ۳ کاندیدای ریاست مجلس دوازدهم
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل