Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید محصولات سالم کشاورزی نیازمند این است که زنجیره تولید این محصولات در کشور به شکل کامل و بی نقصی شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ این کار از طریق ایجاد سامانه دیجیتال برای مدیریت بازیگران این حوزه، ارائه خدمات فنی تولید، ارائه خدمات رهگیری، برند سازی، بازاریابی و غیره انجام شدنی است و می تواند شرایط برای تولید مستمر و بهینه محصولات سالم کشاورزی را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید محصولات سالم کشاورزی به معنای تامین امنیت غذایی در کشور است که این هدف مهم و راهبردی در کشور به عنوان یک سیاست ملی در دستگاه‌ها و نهادهای متولی در حال پیگیری است. ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به عنوان یکی از حامیان این کار با کمک شرکت های دانش بنیان در تلاش است تا این هدف را در کشور پیاده‌سازی کند.

یکی از اقدامات انجام شده در این زمینه اجرای 5 پروژه ملی برای ارتقای تولید محصولات گواهی شده کشاورزی است. پروژه‌هایی چون «استقرار پلتفرم زنجیره تولید محصولات سالم کشاورزی»، «برنامه رتبه بندی محصولات اساسی کشاورزی (گندم)» ، «برنامه رتبه بندی محصولات اساسی کشاورزی (ذرت)» ، «برنامه رتبه بندی محصولات اساسی  کشاورزی (محصولات صیفی)» ، «برنامه رتبه بندی محصولات اساسی کشاورزی (میوه‌ها)».

طرح‌هایی که با افزایش تاب آوری ملی و جهش تولید در اقلام اساسی و مهم کشاورزی می تواند نقش بسزایی در رونق دادن به این صنعت مادر و مهم در کشور داشته باشد. صنعتی که بسیاری از بخش های اقتصاد را به صورت محلی و بین المللی تحت تأثیر قرار می دهد و عرصه‌ای است که نیاز بشر به آن دایمی و مستمر است و در سال‌های اخیر اهمیت تامین امنیت غذایی و وامداری آن به صنعت کشاورزی بیشتر خودنمایی می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کاشت توسعه ذرت پروژه گندم بازاریابی دانش بنیان شرکت های دانش بنیان برند سازی تولید محصولات کشاورزی صیفی جات خدمات فنی میوه ها تأمین امنیت غذایی محصولات صیفی پرورش گیاه محصولات سالم کشاورزی تولید محصولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

رئیس اداره داروخانه‌های سازمان غذا و دارو، از رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت و برخورد قانونی با آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود