Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@01:49:18 GMT

فنلاند صدور روادید برای شهروندان روسیه را محدود کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۷۰۶۱

فنلاند صدور روادید برای شهروندان روسیه را محدود کرد

فنلاند در میانه اختلاف‌نظر بین اعضای اتحادیه اروپا در مورد صدور روادید شنگن برای شهروندان روسیه، ارائه روادید به آن‌ها را محدود کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، پکا هاویستو وزیر خارجه فنلاند که کشورش همراه با استونی ابتکار عدم صدور روادید به روس‌ها را به اتحادیه اروپا داده بود، روز سه‌شنبه اعلام کرد که هلسینکی شمار روادید برای شهروندان روسیه را به میزان ۱۰ درصد از تعداد فعلی کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاویستو گفت که وزارت خارجه فنلاند تعداد قرار ملاقات‌های درخواست روادید را از روز اول سپتامبر کم می‌کند. این مساله به شکل موثر منجر به صدور روادید کمتر برای روس‌ها می‌شود.

وزارت خارجه فنلاند گردشگران روس را به استفاده از خاک این کشور برای عبور به دیگر کشور‌های اتحادیه اروپا متهم کرده است و این در حالیست که «جوسی تانر» مدیرکل خدمات کنسولی در وزارت امور خارجه این کشور، تاکید کرده که اگر روس‌ها با روادید شنگن فنلاند به جا‌های دیگر سفر کنند، این وزارتخانه باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد.

استونی به عنوان یکی از مبتکران منع صدور روادید برای روس ها، این حرک را متوقف کرده و روادید‌های صادرشده تاکنون را باطل ساخت. جمهوری چک نیز از ایده ممنوعیت گسترده و سراسری در اتحادیه اروپا برای گردشگران روسیه حمایت کرده است. دولت لتونی نیز از حامیان این طرح است.

«یان لیپاوسکی» وزیر خارجه جمهوری چک نیز درخصوص دولت‌هایی که از چنین اقدامی حمایت نمی‌کنند، گفت: «ما در تلاش هستیم به شرکای خود توضیح دهیم که این رویکرد موجه و مؤثر است».

با این حال شمار کشور‌های مخالف ممنوعیت صدور روادید شنگن برای شهروندان روسیه نیز اندک نیست.

منبع: فرارو

کلیدواژه: فنلاند روسیه برای شهروندان روسیه صدور روادید روس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای در خصوص توقیف دارایی های این کشور در غرب هشدار داد.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این ارتباط آمده است: در صورت توقیف دارایی های روسیه، از منافع خود از جمله در دادگاه ها دفاع خواهیم کرد.

بیانیه صادره از سوی کرملین در این خصوص اضافه می کند: مصادره دارایی های روسیه میخ محکمی بر تابوت کل سیستم اقتصادی غرب خواهد بود. در صورت مصادره دارایی های روسیه در غرب، سرمایه گذاران و دولت های خارجی در مورد سرمایه گذاری در غرب دچار تردید خواهند شد.

از سوی دیگر وزارت خارجه این کشور هم امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: دارایی های روسیه باید مصون بماند؛ در غیر این صورت سرقت غرب بی پاسخ نمی ماند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به گزارش های رسانه ای درباره احتمال عقب نشینی روسیه از مناطق جدید در ازای اموال مسدود شده خود در غرب تاکید کرد که روسیه با سرزمین خود معامله نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد: دارایی های روسیه باید مصون بماند؛ در غیر این صورت سرقت غرب بی پاسخ نخواهد ماند.

براساس گزارش‌ها، دولت آمریکا متحدان خود را برای بهره‌برداری غیرقانونی از دارایی‌های خارجی روسیه تحت فشار قرار داده است.

نشریه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش داده است که «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا سران گروه- ۷ را تحت فشار قرار داده تا طرح استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای تأمین مالی اوکراین را تا زمان نشست ماه ژوئن نهایی کنند.

به نوشته راشاتودی، انگلیس و کانادا هر دو از مصادره دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه به بهانه تأمین ارتش اوکراین و بازسازی آن حمایت می‌کنند، اما دو کشور فرانسه و آلمان هنوز در این باره ملاحظاتی دارند.

همچنین روسیه مسدود کردن حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از ثروت ملی خود را غیرقانونی دانسته و هشدار داده است که هرگونه اقدام برای در این زمینه مجرمانه است و بدون پاسخ نمی‌ماند.

کد خبر 6091277

دیگر خبرها

  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند