Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌بی‌سی نیوز در سراسر آمریکا تا به حال دست کم هفت کودک آزمایش مثبت آبله میمونی ایجاد کرده‌اند. براساس داده‌های بهداشت ایالتی این کودک مبتلا به آبله میمونی درفلوریدا زیر چهار سال دارد.

در روز جمعه نیز مقامات بهداشتی در ایالت مین آمریکا مثبت شدن آزمایش آبله میمونی یک کودک را گزارش کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مورد هم اطلاعات بیشتری برای حفظ حریم شخصی بیمار منتشر نشده است.

موارد دیگر ابتلا کودکان به آبله میمونی شامل دو مورد در ایالت کالیفرنیا و دو مورد در ایالت ایندیانا و یک مورد در یک فرد غیر ساکن آمریکا در شهر واشینگتن‌دی‌سی بوده است. اما کارشناسان مکررا تاکید کرده‌اندذ که هر کسی ممکن است به ویروس آبله میمونی مبتلا شود.

اکثریت موارد در شیوع اخیر آبله میمونی در جهان در افراد همجنسگرا، دوجنسگرا و سایر مردانی که با مردان آمیزش جنسی داشته‌اند، رخ داده است.

مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا قبلا هشدار داده بودند که برخی شواهد مقدماتی نشان می‌دهند که کودکان با سن کمتر از ۸ سال و نیز زنان باردار و افراد دارای نقصان ایمنی در صورت عفونت با ویروس آبله میمونی در معرض خطر دچار شدن به بیماری شدیدتر هستند.

سازمان غذا و داروی آمریکا هفته پیش در اقدامی برای محفاظت از کودکان کم‌سن مجوز مصرف اضطراری برای واکسیناسیون کودکان زیر ۱۸ سال در معرض خطر بالای ابتلا به آبله میمونی صادر کرد.

تابه‌حال حدود ۳۲۰۰۰ مورد آبله میمونی در جهان گزارش شده است که بیش از ۱۱ هزار مورد آن در آمریکا بوده است که در صدر سایر کشورها از لحاظ تعداد بیماران قرار دارد. همه ایالت‌های آمریکا به جز ایالت وایومینگ موارد آبله میمونی را گزارش کرده‌اند.

آبله میمونی عمدتا از طریق تماس طولانی‌مدت نزدیک با ضایعات پوستی یا مایعات بدنی افراد دچار عفونت منتقل می‌شود. علاوه بر ضایعات پوستی که به صورت دانه‌ یا تاول ممکن است ظاهر شوند، شایع‌ترین بیماران آبله میمونی بزرگی غدد لنفاوی، تب، سردرد، خستگی و درد عضلانی است.

کد خبر 698407 برچسب‌ها آبله میمونی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آبله میمونی آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید

رسانه‌های آمریکایی از دستگیری حداقل ۱۰۰۰ نفر در بیش از ۲۵  دانشگاه آمریکا در ۲۱ ایالت طی دو هفته گذشته و همزمان با آغاز اعتراضات دانشجویی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر دادند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛  رسانه‌های آمریکایی از دستگیری حداقل ۱۰۰۰ نفر در بیش از ۲۵  دانشگاه آمریکا در ۲۱ ایالت طی دو هفته گذشته و همزمان با آغاز اعتراضات دانشجویی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر دادند.

ساعاتی پیش، پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه کلمبیا یورش برده و ده‌ها دانشجو را در همبستگی با مردم فلسطین تجمعات مسالما آمیزی را برپا کرده بودند، به طرز وحشیانه‌ای دستگیر کرد. این در حالی است که مسئولان این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که می‌توانند وضعیت را کنترل کنند و نیازی به حضور نیروی سرکوبگر در محیط آموزشی وجود ندارد.

طی دو هفته گذشته، اعتراضات دانشجویی طرفدار فلسطین به دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده گسترش یافته است و ایالات متحده آمریکا از کالیفرنیا در غرب دانشگاه کالیفرنیا- لس آنجلس، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ... تا ایالت‌های شمال شرقی  کلمبیا، ییل، هاروارد، یوپن شاهد اعتراضات دانشجویی حمایت از مردم فلسطین بوده است.  

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل و فروریختن یک سد در جنوب برزیل
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • سیل در برزیل جان ۲۹ نفر را گرفت
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید
  • بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا
  • ماجرای حمله پوتین به بزرگترین ایالت بکر آمریکا!
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید