Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کرونا که آمد قامت کادر درمان زیر بار سنگین رنجِ بیماری کووید 19خم شد اما این رنج نتوانست آنان را از دایره‌ی مسئولیت‌پذیری و مسئولیت‌شناسی خارج کند. سپیدپوشان نظام سلامت سال‌هاست که همانند فرشتگانی دلسوز در خط مقدم نبرد با ویروس کرونا ایستاده‌اند تا بر عهدی که  یاری‌رساندن به نظام سلامت بسته‌اند، وفادار بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرشتگان عرصه سلامت در بیمارستان‌های استان خوزستان نیز همانند دیگر همکاران خویش در سراسر کشور در مقابل کرونا قد عَلم کردند و با مهــر و صبوری از جانِ خویش در کالبد بیماران مبتلا به کرونا دمیدند تا خون در شاهرگ‌های زندگی از جریان نایستد.

پرستاران ایثارگران صف اول کرونا

بدون شک مدافعان سلامت که در شرایطی سخت‌ با این ویروس ناشناخته مبارزه کردند، نه تنها خاطرات تلخ مواجهه با این بیماری را از یاد نخواهند برد، بلکه جفاهایی که در این دوران بر آنها تحمیل شد را نیز هرگز فراموش نمی‌کنند.

یکی از پرستاران اهوازی که در سال‌ها در صف اول مبارزه با این بیماری ایثار کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در طول سال‌هایی که از انتشار ویروس کرونا می‌گذرد پرستاران هیچ دستمزد اضافه‌ای دریافت نکرده‌اند ضمن اینکه مرخصی‌های ما هم لغو شد.

کارانه‌های 300 تا 700 هزارتومانی به پرستاران پرداخت نشد

وی افزود: حتی کارانه‌هایی به مبلغ 300 یا نهایتا 700 هزارتومان که از مزایای همیشگی پرستاران در زمان‌های عادی بود نیز در طی انتشار این بیماری عقب افتاد و اضافه‌کاری نیز به صورت اجباری تبدیل شد.

یکی دیگر از پرستاران خوزستانی نیز به خبرنگار فارس گفت: در طی دوران کرونا با کم کردن تعداد پرسنل در شیف‌ها فشار کار بر کادر درمان افزایش یافت و این در حالی بود که اگر پرستاری مبتلا به کرونا می‌شد هزینه درمانش هم به عهده خود شخص بود.

آخرین واریزی دی‌ماه گذشته

وی با بیان اینکه آخرین واریزی کارانه پرستاران مربوط به دی‌ماه سال گذشته است، ادامه داد: همچنین اگر پرستاری بیمار می‌شد به تعداد روزهای استعلاجی یا مرخصی که داشت از مبلغ کارانه‌اش کسر می‌شد.

یکی دیگر از پرستاران خوزستانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه مشاهده مرگ همکارانش در طی دوران کرونا از بدترین خاطراتش است، گفت: پرستار بودن یعنی اینکه روزهایی که خانواده‌ات به تو نیاز دارند نمی‌توانی در کنارشان باشی و وقتی خود بیمار هستی  باید از بیماران دیگر پرستاری کنی.

وی افزود: البته ما با عشق این شغل را انتخاب کردیم اما دیدن تبعیض‌های موجود میان کادر درمان و عدم احقاق حقوق پرستاران، این قشر از جامعه را دچار سرخوردگی کرده است.

کارانه 63 میلیون تومانی به یک مدیر وزارتی

اما در این میان و علی‌رغم مشقت‌های فراوان کادر درمان استان خوزستان، در حالی که پرداخت کارانه کادر سلامت استان ماه‌هاست به  تعویق افتاده و آنها را دچار مشکلات فراوان کرده است، انتشار خبر کارانه ۶۳ میلیون تومانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز  به یکی از مدیران موجی از نارضایتی را در میان سپیدپوشان عرصه سلامت این استان ایجاد کرده است.

بر اساس اسناد منتشر شده، محمد‌حسین سرمست شوشتری رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اقدامی سوال برانگیز دستور داده است تا ۶۳میلیون تومان به عنوان کارانه عملکرد شهریورتا اسفندماه۱۴۰۰ به یکی از مدیران وزارت بهداشت پرداخت شود.

پس از انتشار خبر کارانه ۶۳ میلیونی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به یک مدیر، معاونت توسعه دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز با انتشار جوابیه‌ای در صدد توضیح این پرداختی برآمده است و در این جوابیه عنوان شده است که این مبلغ به استناد مصوبه هیات امنا و جزء ۷ تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰  تحت عنوان کارانه معوقه شهریورماه با تاخیر فراوان به حساب وی  واریز شده است.

البته در این جوابیه به چگونگی عدم پرداخت کارانه به دیگر اعضای کادر درمان استان خوزستان و پرستاران خدومی که خانواده، فرزندان و سلامت خویش را در راه نجات جان هم‌میهنان خود فدا کرده‌اند، هیچ اشاره‌ای نشده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کارانه پرستاران کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی اهواز کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود

ایسنا/هرمزگان دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: نمایشگاه سلامت با هدف تقویت نقش خودمراقبتی در سلامت عمومی برگزار می‌شود.

رویا جهانگیری، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت، اظهار کرد: به منظور گرامیداشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه‌ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود، تصریح کرد: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد