Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@00:21:40 GMT

کشف ۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۸۴۱۱

کشف ۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق

مدیرکل دفتر هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تداوم طرح‌های عملیاتی سراسری مبارزه با قاچاق کالا همراه با کشف و ضبط بیش از ۲ هزار میلیارد ریال انواع کالاهای ممنوعه و غیرممنوعه در ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، «یاسر سوادکوهی» دبیر قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه، اظهار داشت: در ادامه اجرای طرح‌های عملیاتی فراگیر توسط دستگاه‌های ضابط و کاشف سراسر کشور در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در بازرسی از مبادی ورودی و خروجی، محل‌ انبارهای کالای قاچاق و همچنین ایجاد ایست و بازرسی‌های موقت، کنترل مسیرهای حمل و نقل پرتردد و برخورد جدی با خودروهای شوتی این کشف بزرگ حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اخیر از اجرای این طرح که با اولویت مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته و رویکرد کشفیات کلان در دو حوزه قاچاق ورودی و قاچاق معکوس اتفاق افتاد، در مجموع تعداد ۳۶ هزار و ۱۲۵ قوطی انواع مشروبات الکلی خارجی، تعداد سه هزار و ۱۲۴ عدد انواع تجهیزات دریافت از ماهواره، تعداد ۶ هزار و ۸۴۶ عدد اقلام ضد فرهنگی، ۹۶۳ هزار و ۱۸۵ لیتر فرآورده‌های نفتی، تعداد چهار هزار و ۵۶۵ قبضه انواع سلاح و مهمات غیرمجاز، تعداد ۱۲۹ هزار و ۶۱۸ عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، تعداد ۸۹ هزار و ۹ قلم انواع دارو، ۶ دستگاه خودرو، ۳۱ دستگاه موتورسیکلت به همراه مقدار زیادی چای، برنج، کیف و کفش، لوازم یدکی خودرو و مواد خوراکی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

دبیر کارگروه اطلاعات و عملیات ستاد تاکید کرد: در همین رابطه نیز تعداد هزار و ۳۷ نفر متهم دستگیر، تعداد هزار و ۱۱۵ فقره پرونده تشکیل و تعداد ۶۲۲ دستگاه خودرو از قاچاقچیان توقیف شد.

وی بر تداوم اجرای این طرح تأکید کرد و اظهار داشت: توفیقات به دست آمده در این زمینه مرهون تلاش دستگاه‌های ضابط و کاشف به ویژه فراجا است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: قاچاق ، کالای قاچاق ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قاچاق کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبارزه با قاچاق کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۸۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی

فرهاد اکبرشاهی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین از خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی خبر داد و گفت: میزان اعتبار برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی معلولان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از اعتبارات تخصیص داده شده برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی، هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ویلچر و صندلی مخصوص افراد دارای معلولیت، ۲۰ دستگاه ویلچر برقی، ۵۰۰ عدد انواع تشک مواج، ۳۲۳ جفت انواع عصا به همراه ۲۱۱ عدد انواع واکر برای جامعه هدف دارای معلولیت جسمی استان تهیه شده است.

اکبرشاهی با اشاره به اینکه بخشی از این هزینه‌ها نیز صرف تهیه انواع وسایل کمک توانبخشی برای نابینایان و کم بینایان شده است، توضیح داد: ۲۰۰ وسیله شامل عصای سفید، شطرنج نابینایان، دستگاه ضبط صدا، رایانه همراه و معلم قرآن هوشمند هم برای این قشر تهیه شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای جامعه هدف کم شنوا نیز ۶۵۰ دستگاه سمعک و حدود ۱۳ هزار حلقه باتری سمعک خریداری شده و پنج میلیارد ریال کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی به صورت موردی به توانخواهان پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان