Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:42:43 GMT

کاهش مبتلایان روزانه کرونا در استان اردبیل به هشت نفر

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۹۱۹۴

کاهش مبتلایان روزانه کرونا در استان اردبیل به هشت نفر

علی محمدیان اردی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در ادامه روند نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل، مجموع مبتلایان بستری به بیماری کووید۱۹ در این استان که تا ۸۱ نفر افزایش یافته بود، طی شبانه روز گذشته به ۵۲ نفر تنزل یافت.

وی با اشاره به کاهش مراجعات شهروندان به مراکز درمانی و بهداشتی با علائم مشکوک کرونا بیان کرد: در جریان موج هفتم کرونا، روزانه ۶۲۰ نفر از شهروندان با علائم مشکوک به کرونا به صورت سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی استان اردبیل مراجعه می کردند، ولی این آمار طی شبانه روز گذشته به ۳۷۹ نفر کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از ترخیص ۱۸ نفر از مبتلایان بستری کرونا پس از بهبودی نسبی طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: هم‌اکنون ۱۶ بیمار مبتلا به کرونا نیز بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری بوده و در حال طی دوره درمان هستند.

وی افزود: هم اکنون در زمینه شیوع کرونا شهرستان نیر نارنجی و شهرستان‌های اردبیل، سرعین، کوثر، خلخال، نمین، مشکین شهر، پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، گرمی و انگوت در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

محمدیان اردی با اشاره به تداوم شیوع موج هفتم کرونا در استان اردبیل بیان کرد: شمار فوتی های موجد جدید کرونا کم است به طوریکه طی شبانه روز گذشته مورد فوتی گزارش نشد و مجموع جان‌باختگان شیوع بیماری کووید ۱۹ در این استان در ۲۹ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۸۱۶ نفر باقی ماند.

وی با تاکید بر رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی همه مردم اظهار کرد: شهروندان از عادی انگاری بیماری کووید ۱۹ خودداری کرده و ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل به افرادی که بیش از ۶ ماه از دریافت آخرین دُز واکسن کرونا آنها گذشته است، توصیه کرد که جهت تزریق واکسن یادآور به مراکز تزریق واکسن در سطح استان اردبیل مراجعه کنند.

به گفته وی، تست ۳۰ درصد از مراجعان با علائم کرونا مثبت بوده که نشان دهنده شدت شیوع این سویه از کرونا در سطح استان اردبیل است.

محمدیان اردی افزود: در موج قبلی شیوع کرونا، قابلیت سرایت این ویروس یک به ۱۰ بود در حالی که در سویه جدید، شدت سرایت افزایش یافته و هر فرد مبتلا می‌تواند ۱۸ نفر را درگیر این ویروس کند.

وی همچنین با اشاره به حضور مردم در عزاداری محرم و نیز گردشگرپذیر بودن استان اردبیل، خواستار ایجاد شرایط تهویه در محل‌های تجمع و حضور افراد پرشمار و نیز رعایت فاصله اجتماعی در این گونه مراسم و مناسبت‌ها شد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با تزریق ۱۰۰ درصدی نوبت اول واکسن کرونا برای جامعه هدف تعیین شده، در رتبه نخست کشوری قرار گرفته و با تزریق ۹۰ درصدی نوبت دوم واکسن نیز در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

تاکنون ۴۳ درصد از جامعه هدف واکسیناسیون در استان اردبیل نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این استان در جایگاه ششم کشوری در این زمینه قرار دارد ولی لازم است که شهروندان برای دریافت نوبت یادآور یا چهارم نیز اقدام کنند.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار دُز واکسن نوبت اول، دوم، سوم و یادآور در استان اردبیل تزریق شده است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل بهداشت و سلامت کرونا در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد

فروش سینمای ایران از اول تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به بیش از ۴۴ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان رسید و سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روز‌های پنجشنبه، ششم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان و جمعه هفتم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۳ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین روز‌های سینمایی هفته گذشته بودند که این ارقام خبر از ثبت رکوردی تازه برای فروش روزانه سینمای ایران می‌دهند.

همچنین سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با ۱۹۰ هزار و ۶۰۸ نفر، بیشترین تعداد بیننده هفته گذشته را داشت.

فیلم‌های سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۱۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان و «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۲ میلیون تومان به ترتیب، فروش‌های میلیاردی و رتبه‌های اول تا ششم جدول فروش هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.

 

فیلم‌های سینمایی «آپاراتچی» با فروش بیش از ۴۹۵ میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از ۳۳۱ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۸۶ میلیون تومان و «روشن» با فروش بیش از ۵ میلیون تومان در رتبه‌های هفتم تا دهم جدول فروش هفته اول اردیبهشت قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد