Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم رونمایی از کتاب خاطرات سال ۱۳۷۸ اکبر هاشمی رفسنجانی با عنوان «حضور و انصراف» برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست، در این مراسم که در خانه موزه مرحوم هاشمی رفسنجانی برگزار شد، سردار حسین علایی، محسن هاشمی رفسنجانی، فاطمه هاشمی رفسنجانی، اسحاق جهانگیری و رضا صالحی امیری، محمد عطریانفر و جمعی دیگر از شخصیت‌های سیاسی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم غلامعلی رجایی به بیان نکاتی درباره محتوای کتاب و شیوه تدوین آن پرداخت.

در ادامه این مراسم غلامحسین کرباسچی با اشاره به اینکه خاطرات هاشمی رفسنجانی دستور و سرمشقی برای زندگی است که به نوعی وصیتی از جانب آن مرحوم به شمار می‌رود که بسیار جزئی و ملموس، موضوعات مختلف و نحوه مواجهه با آن را نمایان می‌کند، اظهار کرد: کتاب آقای هاشمی رفسنجانی من را یاد نامه‌ای از امیرالمومنین به امام حسن مجتبی(ع) می‌اندازد که آن را بعد از جنگ صفین نوشتند. این نامه از یک نسل به نسل دیگر است که می‌خواهد به نسل آینده سفارش‌هایی کند و پیش‌بینی‌هایی هم از آینده به دست می‌دهد. به نظرم کتاب‌های آقای هاشمی رفسنجانی هم می‌تواند قابلیت این را داشته باشد که توصیه‌هایی به امروزی‌ها و نسل فردا باشد.

وی یادآور شد: این کتاب‌ها کمک می‌کند که ما با سیر زندگی مرحوم هاشمی رفسنجانی همراه شویم و آن را مرور کنیم.

کرباسچی ادامه داد: زمانی که در شهرداری بودم درباره مسائل فرهنگی با ایشان صحبت‌هایی داشتم و وقتی که آقای خاتمی استعفاء داد و آقای میرسلیم به جای ایشان به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد معرفی شد، به آقای هاشمی گفتم چطور شما از آقای خاتمی به آقای میرسلیم رسیدید؟ ایشان پاسخ داد به هرحال این موارد در آینده معلوم می‌شود، این‌ها تصور می‌کنند که در مسائل فرهنگی می‌توان به زور کار را پیش برد.

در بخش دیگری از این مراسم محسن هاشمی رفسنجانی با اشاره به نامه صدام حسین به هاشمی رفسنجانی پس از پایان جنگ در ۲۳ مرداد سال ۱۳۶۹، اظهار کرد: در پاسخ این نامه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر آزادی اسرا و بازگشت به قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر و مرزهای بین‌المللی تاکید کرد.

وی افزود: در مورد انتشار مجموعه کتاب‌های روزنوشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باید گفت که ایشان عادت داشت که هر شب خاطرات خود را نگارش کند و ما خاطرات ایشان را تا شب پیش از درگذشت‌شان در دست داریم. در مجموع ۳۶ تا ۳۷ دفترچه را در اختیار داریم.

فرزند هاشمی رفسنجانی ادامه داد: طبق خواسته خود ایشان هر سال یک دفتر منتشر می‌شود که این امر هم برای بهتر خوانده شدن این کتاب‌هاست و هم به این دلیل است که ممیزی رسمی برای آن در مورد برخی اشخاص و موارد به شکل حداقلی صورت پذیرد و کتاب‌ها با حداقل ممیزی به نشر سپرده شود.

این خبر تمیل می‌شود ...

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: هاشمی رفسنجانی ، کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هاشمی رفسنجانی کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی هاشمی رفسنجانی کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • افشای خواب عجیب هاشمی‌رفسنجانی ۶ ماه قبل از فوت! | فیلم
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»
  • رونمایی پرشور کتاب «کیومی» هوتن هاشمی در فرشته شهرتاب
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای
  • تصاویری از علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم سالگرد شهید مطهری/ محسن هاشمی هم آمد