Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق می گوید، فردا (چهارشنبه) از سران کشور برای گفت و گوی ملی دعوت خواهد کرد و می افزاید که نمی توان کشور را بدون بودجه اداره کرد اما «ما دو سال کشور را اداره کردیم».

به گزارش ایران اکونومیست، مصطفی الکاظمی در جلسه معمول کابینه عراق گفت: متاسفانه همچنان با چالش ها و بن بست سیاسی و تاثیرات آن بر عملکرد دولت به سر می بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت، طرف جدال سیاسی نیست اما برخی تلاش می کنند مسئولیت بحران را متوجه آن کنند، از مسئولیت بگریزند و همه مشکلات را متوجه دولت کنند.

وی افزود: تصمیم ما در این دولت این بود که در ریخته شدن خون عراقی ها دست نداشته باشیم نه امروز و نه فردا؛ خون عراقی گرانبها است و مشکلات باید با گفتگو و سپس گفت و گو حل شود. به همین دلیل، فردا (چهارشنبه) از همه سران کشور برای گفت و گوی ملی به منظور مشارکت در یافتن راه حل و اندیشه درباره این قضیه دعوت خواهم کرد.

الکاظمی ادامه داد: دولت نمی تواند بدون بودجه ادامه حیات بدهد و دو سال از نبود بودجه گذشت اما ما کشور را اداره کردیم و فرصت موفقیت ممکن است اگر همکاری و همدوشی در تیمی واحد با روح وابستگی به عراق داشته باشیم. این دولت در شرایطی استثنایی روی کار آمد و موفق شد از همه چالش ها عبور کند اما تاسف آور است که عمر دولت به ۲۸ ماه برسد و تا این لحظه فقط بودجه برای ۶ ماه فراهم شده باشد.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق افزود: بن بست سیاسی تاثیر خود را بر تشکیل دولت و فقدان بودجه گذاشته است.

چارچوب هماهنگی شیعی عراق سوم مرداد ماه بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن «محمد شیاع السودانی» با اجماع اعضای این چارچوب به عنوان نامزد نخست وزیری عراق معرفی شد و جریان صدر به آن اعتراض کرد؛ اعتراضی که منجر به ورود معترضان صدری به منطقه سبز بغداد و پارلمان این کشور و سپس تحصن در محوطه پارلمان شد.

تحصن صدری‌ها باعث شد تا سایر جریان‌های سیاسی و مسئولان این کشور طی هفته های اخیر موضع‌گیری کرده و با توجه به حساسیت شرایط عراق خواهان خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفت وگو شوند و بر لزوم حفاظت از نهادهای قانونی این کشور تاکید کرده و از مقتدا صدر بخواهند تا با چارچوب هماهنگی وارد گفت وگو شود.

درپی تظاهرات و تحصن صدری ها و طرح مطالبات آنها نظیر انحلال پارلمان، اصلاح قانون اساسی و انتخابات زودهنگام در عراق، چارچوب هماهنگی شیعی عراق نیز ضمن دفاع از مشروعیت و نهادهای قانونی عراق تاکید کرد که تنها راه برون رفت انجام گفت وگو برای حل اختلافات سیاسی است و هرگونه تغیری در کشور باید از مجراهای قانونی و حقوقی صورت گیرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پارلمان ، عراق ، مصطفی الکاظمی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پارلمان عراق مصطفی الکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران

«کیلم دو تامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره ارزیابی کشور ایران، اظهار داشت: از همان ابتدای ورود به ایران، از پیشرفت‌های کشور شما شگفت‌زده شدیم.     «دو تامبلا» تصریح کرد: در رسانه‌های خارجی، همان‌طور که می‌دانید، ایران را با تبلیغات منفی، معرفی می‌کنند.  نخست‌وزیر بورکینافاسو گفت: وقتی وارد ایران شدیم، دیدیم که یک کشور بزرگ و پیشرفته است.

دیگر خبرها

  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد