Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با دبیر شورای عالی امنیت ملی، گزارش کاملی از روند مذاکرات رفع تحریم‌ها و فرآیند بررسی ایده‌های هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی و جمع‌بندی نظرات جمهوری اسلامی ایران در این به کمیسیون ارائه شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عصر امروز سه‌شنبه در جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، گزارش کاملی از روند مذاکرات رفع تحریم‌ها و فرآیند بررسی ایده‌های هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی و جمع‌بندی نظرات جمهوری اسلامی ایران در این خصوص به کمیسیون ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که در محل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و با حضور وزیر امور خارجه، رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون سیاسی وزارت امور خارجه برگزار شد به سوالات نمایندگان حاضر در جلسه در خصوص ابعاد مختلف متن پیشنهادی تهیه شده، پاسخ داده شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه امروز با تاکید بر سیاست محوری دولت بر گره نزدن اقتصاد کشور به مذاکرات گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران که با هوشمندی و دوراندیشی مجلس انقلابی تصویب شد ظرفیت‌های بسیار خوبی را برای پیگیری کامل سیاست مقاومت فعال در اختیار کشور قرار داد که امروز ثمرات آن بیش از گذشته هویدا شده است.

او با تشریح زحمات شبانه‌روزی رئیس و اعضای هیئت مذاکره‌کننده و مجموعه دستگاه‌های فعال در این بخش خاطرنشان کرد: صرف نظر از توافق یا عدم توافق که به هر شکل، تامین کننده منافع ملت ایران است با هماهنگی بسیار خوبی که میان بخش‌های مختلف کشور برای پیشبرد مذاکرات انجام شد در هیچ بخشی از خطوط قرمز عقب‌نشینی انجام نشد و نخواهد شد.

در ادامه این جلسه علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان و مهندس محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی توضیحات مبسوطی را در خصوص مذاکرات در بخش‌های مرتبط با رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای ارائه کردند و به سوالات متعدد نمایندگان حاضر در جلسه پاسخ گفتند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای عالی امنیت ملی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۰ – ج مربوط به مصارف استان‌ها را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تغییری در جدول شماره ۱۰ مربوط به استان‌ها به وجود نیاورده است و فقط چهار ستون به آن اضافه کرده که مربوط به توازن در توزیع می‌شود.

حاجی بابایی گفت: در این جدول ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کار‌های جهادی آمده که بین همه استان‌ها تقسیم می‌شود و هر استان ۵۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی دارد. کمیسیون تلفیق هیچ‌گونه اعمال نظری درباره بودجه‌های استانی نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس