Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشرفی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی گفت: تعدادی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سنوات گذشته زمین دریافت کرده، اما هیچ اقدامی انجام نداده‌اند لذا در برخی شهرک‌ها با کمبود زمین یا واحد برای سرمایه‌گذار جدید مواجه هستیم.

او افزود: شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان موظف است نسبت به احصا، شناسایی و پالایش این افراد و اراضی مربوطه اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: برای این منظور ابتدا به صورت پایلوت طرح پالایش از شهرک صنعتی شهرستان سربیشه که ۶۵ تا ۷۰ درصد فضای آن از این طریق در اختیار سرمایه‌گذاران است، انجام می‌شود.

او عنوان کرد: فضای محیطی و زیرساختی حداقل در پنج سال گذشته از افرادی که قبلا برای سرمایه‌گذاری مراجعه کرده، اما پای کار نیامده‌اند، در دستور کار قرار دارد.

اشرفی گفت: اگر نیاز باشد از مجموعه دستگاه قضایی استان نیز این موضوع پیگیری و اقدام می‌شود تا این فضا در اختیار سرمایه‌گذاران جدید قرار بگیرد.

او ادامه داد: بعد از اجرای طرح پایش در شهرستان سربیشه، همه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بررسی و اراضی تعیین تکلیف و در اختیار متقاضیان جدید قرار خواهد گرفت.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با رویکرد دولت سیزدهم برای مناطق کمتر توسعه‌یافته و کم‌برخوردار، اجرای این طرح در استان بسیار موثر و راهگشا خواهد بود.

او در ادامه با اشاره به مشکلات سه واحد تولیدی حاضر در جلسه و مصوبات، گفت: واحد تولید ورق‌های کابینت و ام. دی. اف در شهرک صنعتی سربیشه به عنوان واحدی به نام در شرق کشور با مشکل تامین برق مواجه بود.

اشرفی ادامه داد: برای رفع مشکل برق این واحد و افزایش سهمیه مازاد مقرر شد شرکت شهرک‌های استان سرمایه‌گذار را به شرکت برق معرفی و مازاد بر سرانه معادل ۱۲۵ کیلووات بر ظرفیت برق این مجموعه افزوده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: موضوع دیگر در خصوص تولیدکنندگان "رمزارز" در شهرک صنعتی است که برای تامین برق این واحد‌ها نباید از برق سراسر استفاده شود.

اشرفی افزود: برای این واحد‌ها قوانین و یکسری محدودیت‌ها و ضوابط خاصی متناسب با تامین انرژی مورد نیاز، حاکم شده است.

او بیان کرد: این واحد‌ها باید برق مورد نیاز خود را از طریق نیروگاه CHP (تولید همزمان برق و حرارت) تامین کنند که اولویت با سوخت گاز بوده و ابتدا باید مجوز نیروگاه مرکزی تِرَش را اخذ کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مشکل واحد سرمایه‌گذاری سبزی خشک‌کنی در شهرک صنعتی طبس گفت: این واحد در فاز غیر موادغذایی شروع به فعالیت کرده و از لحاظ دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باید تغییر مکان بدهد.

اشرفی ادامه داد: با همراهی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و محیط زیست استان مقرر شد واحد به صورت موقت مستقر و بعد از دو سال در مکان مناسبی جانمایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحدهای صنعتی زمین های بایر استاندار خراسان جنوبی شهرک صنعتی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:در منطقه ویژه اقتصادی ازنا،اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.
فرزاد محمدی افزود:طرح فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و تا دو یا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت:این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد و پیشرفت بسیار خوبی دارد که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرزاد محمدی با بیان اینکه توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است، افزود:برای  رفع موانع تکنولوژی و فنی، واحدهای صنعتی احیا شده که وطیفه و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است که فن‌بازار در استان تشکیل شد.
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:هم اکنون نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.
وی گفت:در استان چندین واحد صنعتی دانش‌بنیان شده و با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.




دیگر خبرها

  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است