Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مهلت زمانی موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو به پایان رسیده است که لایحه پروتکل تمدید آن تصویب و به صحن علنی ارجاع داده شد.

به گزارش حوزه پارلمانی ایران اکونومیست، مهدی طغیانی در گفت وگویی در تشریح نشست روز سه ‌شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز کمیسیون اقتصادی چهار دستور کار و موضوع مورد بحث و بررسی  قرار گرفت که اولین دستور کار در خصوص لایحه پروتکل تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت های عضو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران و کشورهای حوزه اوراسیا مصوب کرده اند که برخی تعرفه‌های ترجیحی بین یکدیگر داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: زمان موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت های عضو به پایان رسیده است که در نشست کمیسیون اقتصادی لایحه پروتکل تمدید آن تصویب و به صحن علنی ارجاع داده شد.

وی با اشاره به اینکه گزارش هیات تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی باختر در نشست امروز تصویب شد و برای ارائه رای و نظر نهایی اعضای کمیسیون تا سه شنبه هفته‌آینده مهلت دارند، افزود: ادامه بررسی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران دستور کار سوم نشست اعضای کمیسیون اقتصادی بود که در آن برخی از چالش‌ها شامل نارسایی ساختار حکمرانی بازار، وجود تعارض منافع در ابعاد مختلف، ضعف در شفافیت بازار، زمانبر بودن فرایندهای تامین مالی و وجود موانع در توسعه رقابت مطرح شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محورهای نیز در طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که شامل اصلاح حکمرانی در ابعاد کلان در بازار سرمایه، ارتقاع حکمرانی شرعی در بازار سرمایه، ارتقاع نظارت، شفافیت و کاهش تعارض در بازار، تنظیم گری تبلیغات و تاکید بر سواد مالی می‌شود به این معنا که افراد وارد شده در بازار سرمایه باید حداقل های لازم برای فعالیت خود را داشته باشند.

طغیانی تصریح کرد: پیش نویس طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران در مرکز پژوهش‌ها تدوین شده که نظرات سازمان بورس، اتاق بازرگانی و مرکز تحقیقات اسلامی قم نیز در خصوص آن مطرح و مقرر شد تا این طرح به شکل کاملی تدوین و نکات اصلاحی نیز در آن اعمال و به صحن ارجاع داده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: آخرین دستور کار نشست امروز کمیسیون اقتصادی بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از صادرات تولیدات شرکت سیمان کردستان بود که کلیات آن مطرح شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، جمهوری اسلامی ایران ، اورآسیا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران اورآسیا موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۹۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

کد خبر 6092752 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»