Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:20:13 GMT

جهاد تبیین تاکید دوباره بر قانون مطبوعات است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۹۹۸۸

جهاد تبیین تاکید دوباره بر قانون مطبوعات است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایمان شمسایی سه شنبه شب در آئین تجلیل از خبرنگاران استان بوشهر افزود: دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، تاکید بر وحدت، سیاست نه شرقی و نه غربی از جمله ارکان قانون مطبوعات است که رهبر معظم انقلاب در قالب جهاد تبیین بر آن تاکید دارند.

وی تاکید کرد: اصل هدف انقلاب اسلامی تبیین است و رسانه ها در راستای ایران، اسلام و انقلاب اسلامی اجماع دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمسایی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در شرایط جنگ نابرابر رسانه ای قرار دارد و رسانه های معاند به هر صورتی برعلیه انقلاب اسلامی ایران می تازند و این وظیفه رسانه ها است که در قالب جهاد تبیین در مقابل این جنگ نابرابر قرار گیرند.

وی با یادآوری رشادت های رئیسعلی دلواری و مردم خونگرم و مظلوم استان بوشهر گفت: مردم استانهای بوشهر و خوزستان از این جهت مظلوم هستند که با توجه به منابع و ثروتی فراوان، نقش مهمی در تامین بودجه های کشور دارند و همه ایران مدیون آنها است.

شمسایی اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم درخصوص مطبوعات انجام کار حرفه ای، تولید اثر خوبی که مردم در آن خودشان و نیازهای خود را ببینند، مطالبه گری صحیح، ارتقای دانش عمومی، گردش صحیح اطلاعات که برای ما و صنف روزنامه نگاران مهم است، باید انجام شود.

به گفته مدیرکل دفتر مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرچند روزنامه نگاری یک هنر، ذوق و کار عاشقانه است، اما یک حرفه و شغل مقدس نیز هست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه به رسانه های محلی و رسانه های تخصصی از جمله دیگر رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

شمسایی با اشاره به اینکه مطبوعاتی ها هیچ صنفی ندارند، گفت: رسانه ها یک صنف بسیار بسیار بزرگی است که در کنار خانه مطبوعات تشکل‌های دیگری نیز وجود دارد و با توجه به اینکه مانند نظام مهندسی و پزشکی کد مشخصی نداریم، برای سامان دادن خبرنگاران و حمایت مادی و معنوی از افراد رسانه ای سامانه جامع رسانه های کشور طراحی و تلاش شده با ثبت اطلاعات خبرنگاران شناسایی تا افراد غریبه وارد این مجموعه نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این نشست گفت: انسان یک موجود رسانه‌ای است که هم قدرت تاثیر رسانه‌ای دارد و هم از رسانه‌ اثرپذیری دارد بر همین اساس است که رسانه همواره به عنوان ابزار مدیریت فکر و اندیشه انسان مورد استفاده قرار می گیرد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: جهان استکبار از دیرباز در اندیشه این بوده تا رسانه را به خدمت گیرد و از این طریق افکار و اندیشه خود را به جامعه تزریق کند و انسان ‌ها را بر قطاری بنشیند که ایستگاه‌ آن تسلیم اندیشه‌های استکباری است.

وی ادامه داد: شاید تاریخ هیچ وقت تهاجم‌ رسانه‌ای با پوشش گسترده این چنینی را تجربه نکرده است، به همین خاطر نیاز است برای نجات انسان از دست استکبار، خط مقاومت رسانه‌ای و نظام نوین رسانه‌ای انقلابی پایه ریزی شود تا بتواند در برابر تهاجم گسترده استکبار، مقاومتی حماسی و نجات بخش بیافرینند.

صفایی بوشهری ادامه داد: رسانه‌های بزرگ جهان تحت تاثیر سرمایه‌داری غرب همه به دنبال نظمی هستند که انسان در آن نظم برده مدرن آنان باشند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های یاد شده در اسارت جهان استکبار هستند، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایرانی بخوبی توانسته انقلابی نیز در عرصه رسانه ایجاد کند که تجلی آن خبرنگاران به عنوان اصحاب رسانه انقلابی هستتند به همین خاطر باید خط مقاومت رسانه‌ای و جبهه‌ رسانه‌ای ایجاد شود.

صفایی بوشهری اظهار کرد: نکته مهم این است که تهاجم رسانه‌ای به نظام انقلابی ما از دیرباز شروع شده، به آن نیز آسیب رساندند ولی ما را شکست ندادند.

وی گفت: مهم ترین عامل این مقاومت، رسانه‌ها هستند که باید سنگرهای رسانه‌ای برقرار کنند و پیروزمندانه در برابر اندیشه‌های جهان استکبار مقاومت ایجاد کنند.

صفایی بوشهری گفت: به همین خاطر نیاز است حمایت از خبرنگاران، نظام‌سازی رسانه و توسعه دانش و مردمی کردن رسانه در اولویت قرار گیرد تا هر ایرانی یک رسانه برای ارائه اسلام، حمایت از انقلاب و جهاد تبیین باشد.

وی افزود: استان بوشهر همواره دارای رسانه های انقلابی، مردمی است که این مایه افتخار و عزت هستند. 

در این آیین کتاب خاطرات خبرنگار فقید بوشهری علی پیرمرادی، حبیب قاسمی پیشکسوت رسانه استان و همچنین فصل‌نامه نامه شفیعی (نسخه فصل بهار) اثر نصرلله شفیعی دیگر پیشکسوت رسانه‌ای استان بوشهر رونمایی شد.

همچنین در این آئین از اعضای خانه مطبوعات تقدیر شد.

برچسب‌ها بوشهر خبرنگار مطبوعات و خبرگزاری های داخلی جهاد تبیین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر خبرنگار مطبوعات و خبرگزاری های داخلی بوشهر خبرنگار مطبوعات و خبرگزاری های داخلی جهاد تبیین انقلاب اسلامی صفایی بوشهری استان بوشهر جهاد تبیین رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۹۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ مسؤول نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل با(ع) با تبریک روز معلم و سالروز شهادت مرتضی مطهری ،تعلیم و تربیت را یک ضرورت اجتناب ناپذیر در زندگی اجتماعی عنوان کرد و افزود:شهید مطهری چهره درخشان تاریخ فرهنگ و معارف اسلامی است.

حجت الاسلام درویش همچنین باتبریک هفته عقیدتی سیاسی سپاه ،سپاهیان را متولیان عزت و عظمت پیشرفت در کشور عنوان کرد و افزود :امروز ما سپاهیان افسران خط مقدم جهاد تبیین هستیم و باید با تلاش مضاعف در کنار کار وابسته به خود ،طرح نور نیروی انتظامی را حمایت کنیم.

مسول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهمترین رسالت سپاه را تلاش برای ارتباط بیشتر با نسل جوان در قالب راهیان پیشرفت ،روشنگری جهاد تبیین در پایگاه مقاومت عنوان کرد وافزود:دستاورد بزرگ عملیات وعده صادق به رخ کشیدن اقتدار و عظمت نظام انقلاب اسلامی بود و نشان داد که ایران در دفاع از امنیت ملی و مردم با هیچ کس شوخی ندارد . 

 در ادامه از فرماندهان مسوولان و مربیان برتر سپاه استان تجلیل شد

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد