Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ پاسدار حسین صمصام، رئیس بسیج پزشکی استان فارس در نشست خبری با اشاره به راه‌اندازی مرکز مردمی نفس که مخفف نجات فرزندان سقط است، گفت: مقام معظم رهبری درباره جمعیت بار‌ها تأکید داشتند، چون براساس آمار کشور ما به‌سمت پرتگاه پیری جمعیت می‌رود.

او با بیان اینکه نرخ رشد سالانه ۶.۸ در اوایل دهه ۶۰ بوده که اکنون به ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ رسیده است، گفت: ایده‌آل نرخ جایگزینی ۲.۴ باشد، اما اکنون ۱.۷ و در حال کاهش است که بیرون آمدن از این وضعیت با روند کنونی ۳۰۰ سال طول می‌کشد.

رئیس بسیج پزشکی استان فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۸۰ با همین نرخ رشد آمار ۳۲ میلیون برسد که تعداد سالمندان رو به افزایش برود و امکان ابراز قدرت کشور وجود نخواهد داشت؛ در همین راستا طرح ایران جوان بمان توسط بسیج مستضعفان اجرایی می‌شود.

صمصام با بیان اینکه بسیج پزشکی متولی کارگروه سلامت این طرح است که از یک سال قبل برای حل چالش جمعیتی طرحی ارائه کرده و مرکز مردمی نفس راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: ۶۷ مسئله که تصمیم به سقط از سوی خانواده گرفته شود احصا و پژوهش شده که شرایط اقتصادی و باور‌های غلط از جمله آنهاست.

او با بیان اینکه آمار سقط سالانه در کشور ۳۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار است که به‌دلیل پنهانی بودن این فرایند آمار قطعی نمی‌توان داد، گفت: از این آمار ۲ درصد به‌صورت طبیعی و ۳ درصد درمانی است که ۹۵ درصد مابقی غیرقانونی حساب می‌شود که این آمار در استان فارس حدود ۶۰ مورد در روز است که البته دقیق نیست بلکه براساس تحقیقات میدانی است.

رئیس بسیج پزشکی استان فارس با اشاره به مرکز نفس به اولویت‌های آن اشاره و گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش برای بانوان ۱۵ تا ۴۵ سال از جمله اقدامات است که از همه ظرفیت‌ها و به‌صورت مردمی استفاده می‌شود.

صمصام با اشاره به اینکه افراد یا مراکزی مانند عطاری‌ها و داروخانه‌ها که به‌نوعی واسط سقط هستند، شناسایی شدند افزود: برخورد نیز در دستور کار است، اما بدون هیاهو، چون منجر به شبکه زیرزمینی می‌شود؛ سومین کار این مرکز نیز حمایت است.

او با بیان اینکه مشاوره‌هایی برای افراد و خانواده‌هایی که تصمیم به سقط دارند، اجرا می‌شود، اضافه کرد: حمایت‌های عمومی، اقتصادی و خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به این خانواده‌ها ارائه می‌شود.

صمصمام گفت: امید است با چنین تدابیری و فرهنگ‌سازی در این زمینه یکی از فاکتور‌های صیانت از جمعیت انجام و منجر به نتیجه شود.

او با تاکید بر اهمیت فعالیت اصحاب رسانه و خبرنگاران به نقش محوری و خبرنگارانه حضرت زینب(س) در حادثه عاشورا در راستای دفاع از حق علیه باطل و حریم اهل بیت (ع) و همچنین امام راحل(ره) در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اشاره کرد و گفت: اکنون نیز مقام معظم رهبری به عنوان تاثیرگذارترین عامل اصلی خبر و قویترین رسانه‌ کشور است که با آگاهی بخشی و امیدآفرینی به تبیین اصول مهم جامعه می پردازد.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه همه باید در خانواده نیز، عضوی از خبرگزاری جبهه حق باشیم، گفت: باید تلاش کنیم تا در اداره، توسعه و پیشرفت جامعه سهیم بوده و این تلاش تا رسیدن به ظهور امام امام زمان (عج) تداوم داشته باشد.

سرهنگ پاسدار صمصام با تاکید بر اینکه باید خبرنگاران در انتشار اخبار، اصول اخلاق و انصاف را رعایت کنند، عنوان کرد: خبرنگاران و بسیج جامعه پزشکی هر دو پلی بین مردم و مسوولان هستند و تلاش می کنند تا امید، اعتماد و اطمینان را به جامعه برگردانند تا با شتاب بیشتر، محیطی برای توسعه و پیشرفت جامعه فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج جامعه پزشکی فارس رشد جمعیت فارس بسیج پزشکی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: طرح «نفس» که مخفف «نجات فرزندان سقط» است، از ابتدای فروردین‌ سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون جان ۱۴ کودک در معرض سقط عمدی را نجات داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا منصوری امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح نفس مخفف نجات فرزندان سقط، در استان کرمانشاه با محوریت سازمان بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه و با هدف کار همه جانبه برای نجات فرزندان سالم سقط عمدی (جنایی) فروردین ۱۴۰۲ تأسیس شد و شروع به کار کرد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی، شبکه‌سازی و شناسایی والدینی که قصد سقط فرزند سالم خود دارند با ارائه مشاوره مذهبی و روانشناسی، خدمات حمایتی درمانی و معیشتی برای مادران با مشکل مالی از اقدامات اصلی انجام شده در این طرح است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه️ تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ جلسه با مسئولان و مدیران ارشد استان، حوزه‌های بسیج خواهران و کمیته اجرایی داخلی در راستای پیگیری اهداف طرح تشکیل شد.

منصوری ادامه داد: طی هشت روز نمایشگاه مناسبتی برگزار و ۳۹ مورد مشاوره انجام شده است و با یک دستاورد بزرگ، ۳۱ مورد انصراف از سقط جنین ادامه دادند و ۱۴ نوزاد متولد شدند.

وی اضافه کرد: در این راستا به ۱۲ خانواده سبد معیشتی تقدیم و خدمات رایگان درمانی، مشاوره و پاراکلینیکی ارائه شد.

کد خبر 748793

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید در دستور کار
  • راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است