Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم عمو عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اصلاح آئین نامه‌های دکتری با رعایت اصول استاد محوری گفت: اولین مصوبه در خصوص موضوع مذکور برای سال ۱۴۰۲ و مبنی بر این است که ۲۰ درصد از پذیرش دانشجویان دکتری از سال ۱۴۰۲ به صورت استاد محوری صورت گیرد.

وی ادامه داد: یعنی اساتید طرح‌های تحقیقاتی خود را اعلام می‌کنند، سپس شورای دانشگاه این طرح‌ها را تصویب کرده و به وزارت علوم اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: سپس وزارت علوم آن را به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌کند، سازمان سنجش آموزش کشور آن را در دفترچه کنکور اعلام می‌کند و سپس زمانی که دانشجویان آزمون داده و رشته انتخاب کردند، ۴ الی ۵ برابر ظرفیت به اساتید معرفی می‌شوند، اساتید نیز از بین دانشجویان یک نفر را انتخاب می‌کنند در حال حاضر این مسیر مهیا شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: این برنامه در حال حاضر مصوبه شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی را دارد و برای سال آینده عملیاتی خواهد شد.

به گزارش مهر، با توجه به اهمیت جایگاه اساتید در فرایند شاگرد پروری و ارتقا تربیتی و علمی دانشجویان، آئین نامه و سازوکارهای کنونی پذیرش دانشجویان دکترا با رعایت اصول استاد محوری و مبتنی بر تقاضا اصلاح شده و شرایط حضور دانشجویان دکتری به عنوان پژوهشگران تمام وقت در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی فراهم می‌شود.

کد خبر 5562081 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان سنجش آموزش کشور وزارت علوم شورای گسترش دوره دکتری کنکور 1401 سازمان سنجش شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان امور دانشجویان انتخاب رشته وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تهران دانشگاه علوم پزشکی تهران وزارت علوم آموزش پزشکی اعضای هیات علمی پذیرش دانشجو دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان

به مناسبت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و گرامیداشت مقام استاد، مراسم تجلیل از اساتيد دانشگاه پیام نور استان کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاري دانشجو علي بیگ زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان در مراسم تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان گفت : اساتيد و معلم ، ماندگارترین واژه ای است که در ذهن ها می ماند.

 وي به نقش رفتار عملی اساتید در شکل گیری شخصیت دانشجویان اشاره کرد و افزود : رفتار عملی اساتید بیشترین تأثیر را در شکل‌گیری رفتارهای مثبت در بین دانشجویان دارد و همین نقش مهم استاد است که نسل‌ها را به‌هم پیوند می‌دهند و تکامل در فرهنگ را عینیت می‌بخشد.

او اظهار داشت : کار اصلی معلمان و اساتید، تعلیم ‌و تربیت بوده و کلید فتح آینده در دست شما اساتید است و تمدن سازی جزء با نقش بی بدیل اساتید شکل نخواهد گرفت.

در ادامه مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در اين دانشگاه با اشاره به حوادث اخیر دانشگاههای آمریکا، اقدامات پلیس این کشور ر لکه ننگی بر دامن نظام غربی مدعی آزادی دانست .
 
حجه الاسلام محمد حسين صغیرا وظیفه اصلی اساتید را زدودن جهل از جامعه دانست و افزود: کسی که جهل را از جامعه می زداید، یکپارچه نور است و این نور است که چراغی روشن فراروی نسل آینده قرار می دهد.

سپس رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان با تبریک روز معلم و استاد به نقش شهید مطهری در تربیت نسل انقلابی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که ما بتوانیم ادامه دهنده راه این شهید عزیز باشیم.
فاطمه معین الدینی، نحوه انتخاب اساتید برتر را یادآور شد و گفت: دو نفر از اساتید دانشگاه در عرصه های علمی و پژوهشی سرآمد بوده اند و همین‌طور به پاس قدردانی از تلاش مدیران گروه از آنها نیز تجلیل می شود و همچنین در هر گروه آموزشی به انتخاب مدیران گروه استان، از سه استاد مدعو دانشگاه تجلیل مي گردد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم اساتید اين دانشگاه با اعلام حمایت خود از تظاهرات دانشجویان دانشگاههای آمریکا، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین ابراز داشتند.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • اولین واکنش دولت به اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا توسط دانشگاه های ایران
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی کرمانشاه برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • یک هرمزگانی استاد نمونه کشوری شد
  • تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری