Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو در مورد نوبت دهی سنجش سلامت به یک میلیون کلاس اولی،  اظهار کرد: پیش بینی ما از خردادماه که کار سنجش را آغاز کردیم این بود که یک میلیون و 464 هزار و 300 نفر نوآموز بدو ورود به دبستان را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود 1200 پایگاه اولیه سنجش، 800 پایگاه تخصصی و 427 پایگاه سیار مخصوص مناطق عشایری و صعب العبور، افزود: تا به این لحظه 55 درصد از کار نوبت دهی و ارزیابی سنجش کل جمعیت نوآموزان به طور کامل انجام شده است.

طریفی حسینی گفت: در حال حاضر نوبت گیری یک میلیون و 179 هزار و 731 نفر از نوآموزان انجام شده و از این تعداد، کار ارزیابی 811 هزار و 400 نفر انجام و به خانواده آنها نیز اطلاع‌رسانی شده و می‌توانند ثبت نام خود را قطعی کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد: برآورد ما این است که طرح سنجش سلامت و غربالگری نوآموزان تا اواسط شهریور ماه به صورت کامل و حدوداً صد درصدی انجام شود.

وی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت 29 سال است که در مقیاس ملی اجرا می‌شود و کارکردهای مهمی هم دارد، گفت: یکی از مهم ترین کارکردها، کیفیت سازی و کارآمد‌سازی برنامه‌های آموزشی و پرورشی متناسب با استعدادها و توانمندی‌های دانش آموزان در طول سال تحصیلی است.

طریفی حسینی پیشگیری از بروز معلولیت‌های ثانویه و مداخلات به هنگام در سنین طلایی رشد بچه‌ها و تعیین دقیق جایگاه آموزشی نوآموزان را نیز به عنوان دیگر کارکردهای طرح سنجش سلامت مطرح کرد و افزود: کمتر از نیم درصد نوآموزانی که در طرح سنجش شرکت می‌کنند به عنوان دانش آموزان استثنایی تشخیص داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 9 گروه از دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی هستند، گفت: امسال قرار است که دو گروه از بچه‌ها یعنی کسانی که بیش فعالی دارند و بچه‌هایی که اختلال گفتاری و زبانی دارند را به گروه‌های هدف اضافه کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور کلاس اولی طرح سنجش طرح سنجش سلامت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت