Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش مصلح به اضافه شدن ۱۶ میلیون مترمکعب آب به ذخایر آبی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل فعالیت سامانه مونسونی در این استان اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سد کوثر در جنوب استان منتقل شد.

جاوید بخت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری می‌گوید: طرح‌های آبخیزداری و سیل بند‌های ایجاد شده در مناطق مختلف استان هم حدود ۶ میلیون مترمکعب آب ناشی از سیلاب‌های این سامانه را مهار و ذخیره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با تزریق بخش قابل توجهی از این حجم ذخیره سازی بی سابقه به سفره‌های زیرزمینی سطح بسیاری از چاه‌های آب هم بالا آمده و جان تازه‌ای گرفته اند.

به گفته جاویدبخت؛ یک میلیون هکتار از اراضی این استان سیل خیز و مستعد اجرای طرح‌های آبخیزداری هستند که ۶۰۰ هزار هکتار از آن‌ها از سوی منابع طبیعی برای اجرای این طرح‌ها مورد مطالعه قرار گرفته اند.

این مقام مسئول می‌گوید: تاکنون در ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی مورد مطالعه در کهگیلویه و بویراحمد، طرح‌های آبخیزداری اجرا شده است.

به گفته جاویدبخت؛ بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی استان نیز نیازمند اجرای طرح‌های آبخیزداری هستند، ولی به علت نبود اعتبار امکان اجرای طرح در آن‌ها وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه مونسون ذخایر آبی طرحهای آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد میلیون مترمکعب آب طرح های آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عملیات اجرایی ساخت سردرب دانشگاه یاسوج سال ۱۳۹۶ آغاز شد.
این سردرب ۱۸ متر ارتفاع و ۲۸ متر طول دارد، استفاده از معماری ایرانی- اسلامی در این طرح مورد توجه است.

طرح کلی سردرب دانشگاه یاسوج دارای ویژگی های خاصی و در جنوب کشور منحصر به فرد است و می تواند معرف استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد