Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایروانی سرپرست فرمانداری نهبندان به همراه جمعی از مسئولین شهرستان در دهگردشی خود به روستای چهارفرسخ نهبندان مسایل و مشکلات پیش روی اهالی این روستا را مورد بررسی قرارداده و برای رفع هر یک راهکاری ارائه دادند.

تعویض خطوط لوله شبکه آب رسانی بخشی از روستا، لایروبی قنات، آسفالت معابر کمبود آب شرب، اختصاص زمین برای ساخت مسکن و ایجاد اشتغال از عمده درخواست‌های مردم این روستا بود که توسط کوهگرد رئیس شورای روستای چهارفرسخ در جمع مسئولین مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری نهبندان با اشاره به سخنان شهید سردار سلیمانی، گفت: در همه جای کشور مشکل کمبود آب وجود دارد، امیدواریم که این مشکل تا کمتر از یک سال آینده در شهرستان نهبندان رفع شده و همه روستا‌های شهرستان از آب سالم بهره‌مند شوند.

او گفت: نهبندان در نقطه کویری از این کشور واقع شده و این موضوع بر کم آبی دامن می‌زند، اما با این وجود در مقایسه با سایر استان‌ها مشکل آب را به حداقل رساندیم.

ایروانی در مورد مشکل اشتغال روستائیان نیز گفت: باید برای جوانان جاذبه ماندن در روستا را ایجاد کنیم و این مگر با ایجاد اشتغال حل نمی‌شود و باید برای اشتغال فرصت سازی از طریق مشاغلی که هر روستا در آن‌ها قابلیت دارد استفاده کرد.

نسیمی مدیر آب و فاضلاب نهبندان هم در این جلسه گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ متر از شبکه آب رسانی این روستا که در بافت قدیمی روستا واقع شده نیاز به اصلاح دارد که تا آذرماه سال جاری اصلاح خواهد شد و برای تامین آب شرب نیز فعلا با تانکر آبرسانی می‌کنیم، اما برای اتصال به شبکه آب شرب باید ۱۶ کیلومتر خط لوله جدید کشیده شده و به مجتمع آبرسانی قدمگاه وصل شود که تحقق این امر زمان بر است.

حیدرپور مدیر جهاد کشاورزی نهبندان نیز گفت: در اعتبارات شهرستان ۷ میلیارد تومان به مشاغل خانگی اختصاص یافته و اهالی می‌توانند در زمینه‌هایی از جمله پرورش آبزیان، پرورش گاو شیری و زنبور عسل تسهیلات دریافت و برای خود شغل ایجاد کنند.

حیدرپور همچنین برای لایروبی قنات روستای چهارفرسخ نیز قول پیگیری داد.

مدیران مربوطه در زمینه روکش آسفالت معابر و جاده ارتباطی روستا و احیای بنای مسجد تاریخی این روستا قول همکاری دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین آب کمبود آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با صحت‌سنجی تدوین سند اشتغال، ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در استان کرمانشاه ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مختار احمدی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته در حوزه اشتغال و کارآفرینی سند اشتغال با برش شهرستانی و دستگاهی تدوین شد.

وی افزود: بر اساس همین سند اشتغال ایجاد ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی به‌صورت ناخالص برای استان تدوین شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد ثبت و ضبط می‌شود، خاطرنشان کرد: در پایان سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۶۰ نفر (بیش از تعهد) در سامانه رصد شغل ثبت شده بود.

احمدی اضافه کرد: با صحت‌سنجی تدوین سند اشتغال، ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده ایجاد شده است.

وی هدف‌گذاری ایجاد اشتغال امسال را ۲۶ هزار و ۲۴۷ نفر اعلام و تصریح کرد: توجه امسال دولت بیشتر روی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، به نحوی که هر استان باید ۱۴.۴ درصد اشتغال سال ۱۴۰۳ را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص دهد.

کد خبر 750033

دیگر خبرها

  • سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شد
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • جسد پیرمرد ۷۵ ساله نهبندانی در تالاب کجی نهبندان کشف شد
  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغال ملی‌پوش پارادوومیدانی خوزستانی
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغالِ ملی‌پوش پارادو و میدانی خوزستانی