Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@15:25:14 GMT

در دو سال اخیر، ۳ بار عاشق شدم!

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۲۷۵۲

در دو سال اخیر، ۳ بار عاشق شدم!

به گزارش «تابناک»، دکتر حسین محرابی، روان‌شناس در روزنامه خراسان با درج پیامی از یک مخاطب نوشت: دو سال پیش بود که به یک دختر علاقه‌مند شدم. وقتی تصمیم گرفتم از او خواستگاری کنم، به‌خاطر این‌که عاشق دختر دیگری شدم، آن ارتباط را قطع کردم. بعد از آن، مجدد عاشق یک دختر دیگر شدم اما بعد از مدتی پشیمان شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا به خانواده ام گفتم که برویم خواستگاری همان دختر اول اما مخالف هستند. هرچند فکر نکنم با آن دختر هم خوشبخت شوم چون چند بار دعوا کردیم، مشاور هم همین را گفته اما چون به او قول دادم، می‌خواهم شوهرش شوم. الان هم بیکارم. چه کنم؟

نظر کارشناس

مخاطب‌گرامی، اطلاعات درستی از شما، سن‌تان، وضعیت اقتصادی و ... نداریم اما براساس آن چه برای‌مان نوشتید، باید نکاتی را خدمت‌تان عرض کنم.این‌که شما دو سال قبل و در ابتدای آشنایی از دختری خواستگاری می‌کنید و بلافاصله در چنان شرایطی به دختر دیگری فکر می‌کنید و باز دوباره عاشق دختر دیگری می‌شوید و ... ، نشان از احساسی بودن آن تصمیمات دارد. بنابراین قبل از هر اقدامی لازم است که اولا با مروری بر خودشناسی، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و بر اساس آن، معیارهای‌تان را برای انتخاب همسر مشخص کنید چون به نظر می‌رسد هنوز نه تنها شناخت کاملی از خودتان ندارید بلکه ملاک و معیار مشخصی برای ارزیابی گزینه‌های مد نظر تبیین نکرده‌اید.

دلیل‌تان برای این ازدواج مناسب نیست

نکته بعدی این‌که دلیل ازدواج‌تان با این دختر بهتر است بررسی و بازبینی شود زیرا اگر دلیل شما فقط قولی باشد که به او داده‌اید، اصلا دلیل مناسبی نیست و اگر به قول‌تان عمل نکنید بیشتر در حق او و خودتان لطف کرده‌اید. در نهایت مشخص کنید که از دو سال قبل تاکنون چه چیزی عوض شده است که فکر می‌کنید اگر مجدد در موقعیت قبلی قرار بگیرید، دوباره آن اتفاقات تکرار نخواهد شد؟

دلیل مخالفت خانواده را جویا شوید

شما در پیامک خود اشاره کرده‌اید که خانواده‌تان با این ازدواج مخالف بوده و هستند و قطعا برای این مخالفت دلایل و مستنداتی خواهند داشت که باید به آن پرداخته شود. حتما در این باره از آن‌ها بپرسید و جزئیات نظرشان را بررسی کنید.

سرانجام این ازدواج، روشن به‌نظر نمی‌رسد

شما به مشکلاتی از قبیل بیکاری خود، بحث و دعواهای زیاد و ... اشاره کرده‌اید و از آن جا که هرکدام از این موارد بنا به دلایلی می‌توانند در زندگی شما تاثیرگذار باشند، شایسته است که با کمک متخصص به واکاوی آن‌ها بپردازید و قبل از حل آن‌ها حتی اگر خانواده شما و آن دختر خانم رضایت دادند و شرایط فراهم شد، اقدام به ازدواج نکنید. شما در پایان گفتید هرچند فکر نکنم با آن دختر هم خوشبخت شوم بنابراین وقتی که به این مرحله رسیده‌اید، هیچ عقل و منطقی ادامه این رابطه و منجر شدن آن به ازدواج را نمی‌پذیرد چون ازدواج و شروع زندگی مشترک با این شرایط به هیچ عنوان انگیزه و انرژی لازم را برای عبور از مشکلات و برنامه‌ریزی برای اهداف ایجاد نمی‌کند. در پایان توصیه اکید داریم که قبل از هر اقدامی به مشاور باتجربه و دارای مجوز مراجعه کنید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج سلمان رشدی سامانه سماح بازگشت آزادگان مذاکرات وین روان شناسی ازدواج عاشقی مشاوره محرم ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج سلمان رشدی سامانه سماح بازگشت آزادگان مذاکرات وین دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۲۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر

کاربران فضای مجازی فیلم‌هایی از برخورد خشن پلیس با دانشجویان معترض در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس منتشر کرده‌اند.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • سینما به روایت «آپاراتچی»
  • آهنگ روز معلم + دانلود سرود گروه نجم الثاقب و متن معلم خوب من
  • عشق در قلمرو حیات وحش؛ وقتی حیوانات عاشق می‌شوند (عکس)
  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • رونالدو را راحت خریدیم چون عاشق رئال بود
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • فیلم/ برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • فدریکو والورده: عاشق بازی با تونی کروس هستم؛ منچسترسیتی را نمی‌توان با شانس شکست داد