Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@05:26:12 GMT

توسعه روشی برای پیش‌بینی مرگ ناگهانی قلبی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۲۹۲۸

توسعه روشی برای پیش‌بینی مرگ ناگهانی قلبی

آفتاب‌‌نیوز :

متابولیسم غیرمعمول قلب می‌تواند پیش‌بینی کننده مرگ ناگهانی قلبی باشد. در یک مطالعه که به سرپرستی محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز انجام شد، محققان نشان دادند بزرگسالانی که متابولیسم غیرطبیعی قلب دارند تا سه برابر بیشتر احتمال دارد که آریتمی‌های تهدید کننده زندگی (ریتم نامنظم قلب) را تجربه کنند، اما از تکنیک‌های ام آر آی می‌توان برای تشخیص این بیماری و پیش‌بینی مرگ ناگهانی قلبی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اس تی دی، دکتر "رابرت وایس" (Robert Weiss) نویسنده ارشد این مطالعه و استاد پزشکی در دانشگاه جانز هاپکینز گفت: ما معتقدیم این اولین بار است که اختلال در متابولیسم قلبی در افراد با افزایش خطر آریتمی‌های تهدید کننده زندگی یا مرگ ناگهانی قلبی مرتبط است. این می‌تواند راهی را برای توسعه یک رویکرد کاملا جدید برای درمان یا پیشگیری از آریتمی‌های شدید هموار کند.

در حال حاضر، روش اصلی اجتناب از مرگ ناگهانی قلب در افراد در معرض خطر، یک "دستگاه‌های کاردیوورتر قابل کاشت" (ICD) است. "دستگاه‌های کاردیوورتر قابل کاشت" یک دستگاه کوچک با باتری است که در قفسه سینه قرار می‌گیرد تا ریتم‌های غیر طبیعی قلب را شناسایی و متوقف کند. این گجت به طور مداوم ریتم قلب را بررسی می‌کند و در صورت لزوم، شوک‌های الکتریکی را برای بازگرداندن ضربان قلب به حالت عادی اعمال می‌کند. عمر باتری یک "دستگاه‌های کاردیوورتر قابل کاشت" به طور معمول پنج تا هفت سال است.

دکتر جیک ساموئل، نویسنده اول این مطالعه و همکار قلب و عروق در دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز گفت: در طول هفت سال، ۶۰ تا ۷۰ درصد این دستگاه‌ها هرگز تخلیه نمی‌شوند. ما سالانه میلیارد‌ها دلار برای "دستگاه‌های کاردیوورتر قابل کاشت" که کاشته می‌شوند و خطرات رویه‌ای و پس از رویه (postprocedural) دارند، هزینه می‌کنیم. برای جلوگیری از مرگ ناگهانی قلبی در افراد، نیاز به رویکرد‌های غیرتهاجمی برای ارزیابی بهتر خطر برای افرادی که نیاز به دستگاه دفیبریلاتور قلبی دارند یا ندارند، وجود دارد.

در قلب ۴۶ شرکت کننده آدنوزین تری فسفات (ATP) منبع شیمیایی اصلی انرژی سلولی، قبل از دریافت دستگاه‌های کاردیوورتر قابل کاشت برای پیشگیری اولیه تحت بررسی قرار گرفت. دکتر پاول باتوملی، یکی از نویسندگان این تحقیق، روش طیف‌سنجی تشدید مغناطیسی (MRS) را در جانز هاپکینز برای نظارت بر سطح آدنوزین تری فسفات قلبی در اسکنر‌های ام آر آی بالینی به منظور شناسایی اینکه آیا افراد متابولیسم آدنوزین تری فسفات غیرطبیعی دارند یا خیر، توسعه داد.

یافته‌های این مطالعه در مجله "JCI Insight" منتشر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مرگ ناگهانی بیماری قلبی مرگ مغزی دستگاه های کاردیوورتر قابل کاشت مرگ ناگهانی قلبی مرگ ناگهانی قلب جانز هاپکینز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمدی زاده صبح یکشنبه در نشست با اساتید دانشگاهی و نخبگان و متخصصین حوزه اقتصاد و دریا گفت: سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری در ۹ بند نقشه راهی است که مسئولان ارشد ملی و استانی باید اهتمام لازم را با یک برنامه ریزی مدون، محور توسعه استان قرار دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر افزود: استان بوشهر با دارا بودن حدود ۹ هزار کیلو متر مرز آبی با خلیج فارس و همسایگی با کشورهای حوزه خلیج فارس از اهمیت سوق الجیشی و اقتصادی قابل توجهی برخوردار است، استانی که به واسطه موقعیت استراتژیک و داشتن منابع مختلف یکی از منابع تولید ثروت محسوب می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بیان کرد: استفاده از نخبگان دانشگاهی جهت استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد دریا در استان امری ضروری است که حلقه مفقوده را شناسایی و با استفاده از تجارب کشورهای موفق نسبت به احصا آن اقدام کنند.

احمدی زاده افزود: استان بوشهر استانی با ظرفیت کرانه‌ای و پس کرانه و استفاده از حوزه‌های گردشگری دریایی، شیلات، صنایع فراساحل، بنادر، صنایع کشتی سازی و حمل و نقل دریایی می‌تواند به هاب منطقه تبدیل شود.

توسعه آبزی‌پروری

مدیر طرح ملی تکمیل زنجیره پرورش ماهی در قفس گفت: یکی از مغفول مانده‌های حوزه استان بوشهر صنعت نوین آبزی پروری است و با توجه به خشکسالی مستمر، کاهش منابع آب شیرین سطحی و زیرزمینی و ترجیح مصرف این منابع در آب شرب، تنها گزینه پایداری با رشد آبزی پروری کشور، پرورش ماهی در قفس است.

احمدی زاده ادامه داد: سازمان شیلات ایران تولید ۲۰۰ هزار تن انواع ماهی در قفس را در پایان برنامه ششم توسعه پیش بینی کرده بود و محقق نشد و در برنامه هفتم توسعه نیز پیش بینی به ۵۰۰ هزار تن رسیده است که با صنعت قدیمی و عدم بروز رسانی و عدم تولید فناوری یا انتقال تکنولوژی محقق نخواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد: در حال حاضر کشورهایی همچون نروژ، استرالیا، ایتالیا، چین و کشورهای آسیای شرقی پیشتاز هستند که کشور ما نیز برای تأمین امنیت غذایی کشور نیازمند تولید فناوری یا انتقال فناوری با کمک دانشگاهیان و نخبگان است.

وی بیان کرد: متأسفانه روند پیش بینی سازمان شیلات ایران و مجموعه‌های حاکمیتی موفق نبوده‌اند و باید کار به مجموعه‌های علمی که وظیفه و ظرفیت تولید فناوری را دارند جهت تولید فناوری و تکنولوژی در صنعت آبزی پروری و حوزه‌های دیگر اقتصاد دریا محور که پیشران هستند واگذار شود.

احمدی زاده در پایان گفت: در برنامه پیش بینی شده باید الزامات بازار، سرمایه گذاری، تسهیلات بانکی، نیروی متخصص، تأمین سایت‌های پشتیبان ساحلی، ماهیان بومی با رویکرد اصلاح نژادی، شناورها و تجهیزات مورد نیاز، مراکز تکثیر، تأمین مولدین، لارو و بچه ماهی و غذای آبزیان مورد توجه ویژه قرا گیرد.

کد خبر 6090746

دیگر خبرها

  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • حمله ناگهانی مار به نگهبان باغ‌وحش حین غذا دادن (فیلم)
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • پشت‌ پرده استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی + فیلم