Web Analytics Made Easy - Statcounter

فهیمه مهمان نواز روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد آسانسورهای مسکن مهر بجنورد مشخص نیست و ساماندهی و بررسی شرایط ایمنی این آسانسورها توسط اداره کل استاندارد در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه های ما در زمینه ایمنی آسانسورهای مسکن مهر این است که برخی از این تجهیزات ایمنی لازم را ندارند و نظارت کافی در  ابتدای بهره برداری از این دستگاه ها انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی افزود: برخی از واحدهای مسکن مهر در استان برای دریافت پایان کار، مراحل و روال قانونی و مراجعه به شهرداری ها را طی نکرده اند و استعلام های لازم را ندارند، از این رو تلاش می شود تا ایمنی این آسانسورها تعیین تکلیف شود.

وی افزود: دغدغه دیگر ما انجام بازرسی های دوره ای از آسانسورها است، مالکان برای دریافت پایان کار مکلف به دریافت تاییدیه استاندارد هستند و این تاییدیه تا یک سال اعتبار دارد و پس از آن باید بازرسی های دوره ای از این تجهیزات انجام شود اما بهره بردارن نسبت به انجام این کار کاهلی می شود. 

مهمان نواز اضافه کرد: در استان چهار شرکت با استفاده از توان ۶ بازرس نسبت به بازرسی و نظارت های دوره ای از آسانسور فعالیت دارند و از مالکان و نیز مسوولان دستگاه های دولتی انتظار می رود تا نسبت به انجام این بازرسی ها حساس باشند. 

یش از ۱۰ سال از افتتاح و ساکن شدن ۱۷ هزار نفر در شهرک گلستان بجنورد به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه مسکن مهر خراسان شمالی می گذرد و در این سال‌ها هنوز این شهرک به مکانی برای زیستن همراه با تفریح و آسایش مردم تبدیل نشده است و خرابی آسانسور نیز به دغدغه ساکنان این مجتمع افزوده است.

صدور ۲۰۷ تاییدیه ایمنی 

مهمان نواز در ادامه اظهار داشت: ۱۴۳ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور از ابتدای سال جاری تاکنون توسط این اداره کل صادر و برای ۴۳ دستگاه آسانسور، تمدید گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مدت اعتبار تاییدیه های آسانسور یکساله است گفت: در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط شرکت های تاییدصلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، مسوولیت حوادث و سوانح احتمالی متوجه مالکان و مدیران ساختمان های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی اظهار داشت: مالکان و مدیران ساختمان ها باید پیش از اتمام تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور برای انجام بازرسی ادواری و تمدید اعتبار تاییدیه مذکور  اقدام کنند. 

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها زندگی می کنند.

برچسب‌ها بجنورد کابین آسانسور سازمان ملی استاندارد ایران اداره کل استاندارد استان خراسان شمالی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کابین آسانسور سازمان ملی استاندارد ایران بجنورد کابین آسانسور سازمان ملی استاندارد ایران خراسان شمالی خراسان شمالی مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: این کلوپ در گشت مشترک مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد و دیگر دستگاههای نظارتی شناسایی شد.   محسن صیادی عصر چهارشنبه افزود: علت اصلی پلمب این واحد صنفی گران فروشی و رعایت نکردن قوانین و مقررات نظام صنفی در کنار سایر تخلف ها بود.   مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: مقادیر قابل توجهی نیز مواد مخدر از این واحد کشف شد و در اختیار دستگاههای ذیصلاح قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی