Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: تنها یک مورد ابتلا به آبله میمونی در کشور وجود دارد. خانمی در اهواز بود که این بیماری را از همسرش که به تازگی از کانادا آمده بود، گرفته بود.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست هیئت دولت گفت: بیماری آبله میمون تقریبا چند ماهی است در جهان شیوع پیدا کرده و در این مدت نیز از افرادی که خارج از کشور وارد می‌شدند، نمونه برداری می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تنها یک مورد ابتلا به آبله میمونی در کشور وجود دارد و دیروز خانمی در اهواز مبتلا شده بود که این بیماری را از همسرش که به تازگی از کانادا آمده بود، گرفته بود.

عین اللهی افزود: در جایی هستیم که در کشور‌های اطراف ما میزان شیوع بیماری‌ها زیاد است، ولی قدرت شیوع این بیماری مانند کرونا نبوده و نگران کننده نیست.

وزیر بهداشت عنوان کرد: در ایام کرونا تمام زیرساخت‌های مربوط به تهیه واکسن را آماده کردیم. توصیه ما این است که مردم باید حداقل یک دُز واکسن یادآور را تزریق کنند تا از موج‌های بعدی جلوگیری شود.

وزیر بهداشت اعلام کرد: در نشست امروز دولت، بسته‌های تشویقی ویژه حضور متخصصین پزشکی در مناطق محروم تصویب شد.

وی همچنین از تصویب قانونی در حمایت از جوانی و جمعیت خبر داد و گفت: امروز تصویب شد خانم‌های باردار تا ۲ سال تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و بچه‌هایی که متولد می‌شوند نیز تا ۵ سال تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

درحال تکمیل است ...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بهرام عین اللهی وزیر بهداشت وزارت بهداشت جلسه هیات دولت وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۴۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر حادثه یا بیماری در هفت سال زندگی بچه ها رخ دهد، در بقیه عمر او باقی می ماند و می‌تواند سلامت او را مختل کند و به همین خاطر و بنابر پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیات دولت طرحی به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان در مراکز دولتی داده شود تا سلامت کودکان تامین شود و این مصوبه، به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم؛ لذا در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص بدهد.

وی ادامه داد: کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌کنیم.

در حال تکمیل…

کد خبر 6093984

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام