Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@00:39:27 GMT

«عطایی» هایی که در فوتبال ساخته نمی‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۴۵۶۳

«عطایی» هایی که در فوتبال ساخته نمی‌شوند

نسخه‌ای که والیبال نوشت و مطابق آن در جهان می‌درخشد، سرمشق خوبی برای سایر رشته‌های ورزشی به‌ویژه فوتبال خواهد بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بدون شک مهم‌ترین و شیرین اتفاق ورزشی سال 1401، کامیابی تیم ملی والیبال ایران در راهیابی به مرحله پایانی مسابقات لیگ جهانی والیبال 2022 بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موفقیت در شرایطی رقم خورد که المپیک 2020 برای والیبال ایران به بدترین شکل ممکن پایان یافت. تیم ملی کشورمان با ولادیمیر آلکنو، در گروه شش تیمی به جایگاهی بهتر از پنجمی نرسید و از صعود به دور حذفی ناکام ماند. نسل طلایی تیم ملی به آخر خط رسیده بود و مربی جدید باید جوانان را وارد این تیم می‌کرد. در این شرایط اما فدراسیون والیبال به یک سرمایه داخلی میدان داد.

عطایی: به عشق مردم و پرچم ایران جنگیدیم

بهروز عطایی که سابقه قهرمانی در بازی‌های کشورهای اسلامی، مسابقات قهرمانی زیر 20 سال آسیا، رقابت‌های زیر 21 سال جهان در رده ملی و مسابقات جام باشگاه‌های آسیا با کاله آمل را در کارنامه داشت، مرداد 1400 به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. وی در یک سالی که جانشین آلکنو شد، قهرمانی جام ملت‌های آسیا را کسب کرد. شاگردان عطایی در لیگ ملت‌ها آغاز امیدوارکننده‌ای نداشتند، اما رفته‌رفته اوج گرفتند و ایران را برای سومین بار به دور نهایی رساندند.

سرمربی تیم ملی والیبال را می‌توان مصداق بارز سرمایه‌ای دانست که یک فدراسیون به‌خوبی زمینه رشد آن را فراهم کرد،‌ به او بال و پر داد و حالا از میوه این درخت بهره می‌برد. عطایی اواخر دهه 80 در تیم ملی به‌عنوان دستیار مرحوم حسین معدنی منصوب شد و سپس هدایت تیم نوجوانان ایران را بر عهده گرفت. سرمربیگری تیم جوانان ایران و تیم ملی «ب» در کنار فعالیت به‌عنوان مربی تیم ملی، بخش دیگری از سوابق عطایی محسوب می‌شود.

متأسفانه سایر فدراسیون‌های ورزشی به‌ویژه فوتبال، تاکنون کسی را در قامت سرمربی تیم ملی پرورش نداده‌اند و رشد مربیان را در حد حرف نگه داشته‌اند. همچنین مربیان موفقی که سال‌ها در تیم‌های ملی با بازیکنان ملی‌پوش کار کرده‌اند، با یک نتیجه بد یا صرفاً براساس سلایق مدیران فدراسیون از این حوزه کنار رفتند.

علی دوستی‌مهر یکی از مربیان موفق ملی است که نفراتی چون مهدی مهدوی‌کیا را به فوتبال معرفی کرده و سابقه سال‌ها فعالیت در تیم‌های ملی پایه را دارد. وی در سال 2008 توانست نوجوانان ایران را به قهرمانی آسیا و جام جهانی 2009 برساند و جام جهانی 2013 را نیز در همین رده تجربه کند. با رسیدن بازیکنان تیم نوجوانان به رده جوانان، دوستی‌مهر در تصمیمی قابل ستایش به‌عنوان سرمربی تیم جوانان ایران انتخاب شد، اما ناکامی این تیم در صعود به جام جهانی 2015، به کار دوستی‌مهر در تیم جوانان پایان داد.

شکسته‌شدن قفل ناکامی تیم ملی والیبال با مربی ایرانی

عباس چمنیان نیز سرنوشت مشابهی داشت. وی ایران را به جمع هشت تیم نهایی جام جهانی 2017 نوجوانان رساند که بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران در یک تورنمنت جهانی محسوب می‌شود. حذف در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا 2018 اما به کار چمنیان در تیم نوجوانان خاتمه داد. فدراسیون فوتبال می‌توانست روی سرمایه‌هایی چون چمنیان و دوستی‌مهر که پای آنها ایستاده بود، بماند و این مربیان را برای سرمربیگری تیم ملی آماده کند. مدیران اما راه ساده‌تر را برگزیدند و از آنها حمایت نکردند.

فوتبال ایران بارها به‌خاطر قراردادهایی که با مربیان خارجی بسته، میلیون‌ها دلار از کف داده است که بسیاری از این مربیان عایدی خاصی نداشته‌اند. فدراسیونِ مهدی تاج برای مارک ویلموتس که ایران را در آستانه حذف از مقدماتی جام جهانی 2022 قرار داد، بیشتر از 5.5 میلیون یورو روی دست فوتبال ایران هزینه گذاشت. کارلوس کی‌روش بارها به ارکان ورزش ایران توهین کرد و برای رتبه سوم جام ملت‌های آسیا که وجود خارجی نداشت، 200 هزار دلار به جیب زد.

به همین دلیل است که مربیان انگشت‌شمار داخلی بوده‌اند که در رده ملی به موفقیت رسیده‌اند و می‌توان گفت محمد مایلی‌کهن، آخرین مربی موفق تیم ملی بوده است. پس از آن نفراتی چون علی دایی و امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی نشستند که توفیقی به دست نیاوردند و خیلی زود برکنار شدند. البته این شرایط تنها مختص فوتبال نیست.

انتخاب یک مربی ایرانی به عنوان مدرس دوره المپیک سولیداریتی هندبال در کشور پاکستان

مقام معظم رهبری در دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو، بر استفاده فدراسیون‌های ورزشی از مربیان داخلی در تیم‌های ملی تأکید کردند. فدراسیون والیبال که یک مربی مانند عطایی را پرورش داده، بهترین سرمشق برای فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی محسوب می‌شود که روی مربیان داخلی سرمایه‌گذاری کنند و سبب پختگی آنها شوند تا تیم‌های ملی کشورمان، با هزینه کمتر و با سرمربیانی داخلی افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام/

  R1402/P/S3,27,31/CT4 واژه های کاربردی مرتبط تیم ملی والیبال ایران بهروز عطایی تیم ملی فدراسیون والیبال ایران فدراسیون فوتبال ایران فوتبال بیشتر بخوانید... تقوی: عطایی سبک مدیریت خوش‌خبر را نمی‌پسندد/ به صلاح نیست ۲ نفر با اختلاف سلیقه با هم کار کنند بیشتر بخوانید... تقوی: عطایی سبک مدیریت خوش‌خبر را نمی‌پسندد/ به صلاح نیست ۲ نفر با اختلاف سلیقه با هم کار کنند واژه های کاربردی مرتبط تیم ملی والیبال ایران بهروز عطایی تیم ملی فدراسیون والیبال ایران فدراسیون فوتبال ایران فوتبال پربیننده‌ترین اخبار ورزشی ۱ تنه‌ زدن امباپه به مسی قبل از قلدری برای گرفتن پنالتی از نیمار! + فیلم ۲ زایفنگ: بازی خوبی انجام دادیم ولی ایران، خیلی قوی بود ۳ اکبری: استقلال به یک مربی باتجربه نیاز دارد/ قضاوت در مورد ساپینتو زود است ۴ شرایط میزبانی ملوان از استقلال مشخص شد ۵ اعلام برنامه‌های تیم ملی برای روزهای فیفای پیش‌ِرو/ شاگردان اسکوچیچ رودرروی تیم امید ۶ طغیان بازیکنان علیه داورزنی با هدایت سید/ تیم ملی والیبال؛ آتش زیر خاکستر! ۷ حاجی‌زاده: به نیت پدرم سالن کشتی زدم/ نبود روس‌ها به سودمان نیست ۸ باباجان‌زاده: فرق بنا و سایر مربیان تفاوت لامبورگینی و ۴۰۵ تصادفی است/ قهرمانان از آینده‌شان بترسند اخبار روز ورزشی افشارزاده: تعویق دوباره انتخابات لطمه شدیدی به حیثیت کمیته می‌زند/ کاندیداهایی که توانایی ندارند، انصراف بدهند کریمیان: استقلال پُرمهره‌ترین تیم لیگ است، اما براساس نیازهای خود خرید نکرد/ شاهد مرگ فوتبال بوشهر هستیم ذوالقدری: قهرمان جهان نباید با مدال‌های قونیه غره شود/ تکلیف سرمربی باید زودتر مشخص می‌شد؛ مسئولیتم موقتی است سه بازیکن استقلال در لیست خروجی/ رضایی و یزدانی بازی با ملوان را از دست دادند مهمترین اخبار جزئیات عملکرد ۴ ماهه بودجه/ رشد ۴۸۱ درصدی درآمد فروش نفت و فرآورده‌ها/ استفاده از تنخواه‌گردان خزانه ۳۶ درصد کاهش یافت رئیسی: همه دستگاه‌ها در برگزاری راهپیمایی اربعین فعال باشند چرا اسامی بدهکاران بانکی زیر ۱۰۰میلیارد تومان محرمانه شد؟ میزگرد| زوال غول تولید اراک در چرخه بورس‌بازی/ آذرآب به‌جای ژنرال به متخصص نیاز دارد؛ رئیسی آذرآب را زنده کرد + فیلم درباره هدیه عجیب "وزیر صمت" به خبرنگاران در مراسم روز خبرنگار درباره ما ارتباط با ما آخرین اخبار | آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم ملی والیبال ایران بهروز عطایی تیم ملی فدراسیون والیبال ایران فدراسیون فوتبال ایران فوتبال تیم ملی والیبال ایران بهروز عطایی تیم ملی فدراسیون والیبال ایران فدراسیون فوتبال ایران فوتبال فدراسیون والیبال تیم ملی والیبال والیبال ایران جوانان ایران فوتبال ایران مربی تیم ملی تیم های ملی سرمربی تیم دوستی مهر جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!

ورزش ایران و جهان، امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده‌ آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا، مطالعات متعدد نشان داده‌اند که ورزش می‌تواند موجب ترشح هورمون رشد شود.

هورمون رشد در طول شبانه روز به شکل ضربانی ترشح می‌شود و برخی محرک‌های فیزیولوژیک می‌توانند، ترشح هورمون رشد را تحریک کنند. دو تا از قوی‌ترین این محرک‌ها، ورزش و خواب هستند و هورمون رشد نقش‌های متفاوتی در طول زندگی دارد؛ از تاثیر روی رشد، بازیافت عضله، استخوان و کلاژن گرفته تا تنظیم جنبه‌های انتخابی عملکرد متابولیک شامل افزایش متابولیسم چربی و حفظ ترکیب بدنی سالم تر در آینده و ورزش های قدرتی  و هوازی می‌توانند موجب افزایش قابل توجه ترشح هورمون رشد شوند و با افزایش شدت ورزش، ترشح بیشتر می شود.

والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟

شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس بسیار کم است و باید در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ به عنوان آخرین تورنمنت برای کسب سهمیه، عملکردی متفاوت داشته باشد و در اکثر مسابقاتش برنده از زمین خارج شود.  

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید. در پایان این مرحله رنکینگ فدراسیون جهانی به روز می‌شود و چهار تیم برتر از این طریق سهمیه المپیک را به دست می‌آورند.

استقلال از بازیکن پرسپولیس سند و مدرک خواست؛ پیامی داری، منتشر کن

یاسین سلمانی، بازیکن پرسپولیس در حالی مدعی دریافت پیشنهاد مالی چشمگیر از باشگاه استقلال شده است که استقلالی‌ها مدعی هستند بالاترین پولی که به این بازیکن پیشنهاد کرده‌اند، ۸ میلیارد تومان بوده است.

یاسین سلمانی، بازیکن جوان پرسپولیس که به دلیل آسیب دیدگی شانس همراهی این تیم در فصل جاری را از دست داد، جمعه شب در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد قبل از عقد قرارداد با پرسپولیس، پیشنهاد مالی بهتری از استقلال داشت اما با این که استقلال پول به مراتب بیش‌تری می‌داد، پرسپولیس را انتخاب کرد.

بیرو به سپاهان می‌رسد؟

دروازه‌بان شماره یک تیم فوتبال پرسپولیس که دوران نقاهت بعد از مصدومیت را طی می‌کند، احتمالا نمی‌تواند تیمش را در دیدار برابر سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر همراهی کند.

علیرضا بیرانوند که از ناحیه مچ دست دچار مصدومیت شده بود و حالا چند روزی است تمرینات اختصاصی خود را آغاز کرده است، به دنبال این است که هرچه زودتر به ترکیب اصلی تیمش بازگردد اما شرایط او به گونه‌ای نیست که بتواند زمان نزدیکی برای بازگشت او به دروازه پرسپولیس متصور بود.

نمی‌شود کسی را به زور به تیم ملی آورد/ شرایط موسوی و غفور را نمی‌دانیم

ستاره سابق والیبال ایران در مورد غیبت امیر غفور و سید محمد موسوی در اردوی تیم ملی والیبال گفت: این بچه‌ها زحمات زیادی برای والیبال کشیده‌ و خاک والیبال را خورده‌اند. توقع جامعه این است که در این شرایط بیایند و به تیم ملی کمک کنند اما نمی‌دانیم شرایط این بازیکنان چگونه است.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید. در پایان این مرحله رنکینگ فدراسیون جهانی به روز می‌شود و چهار تیم برتر از این طریق سهمیه المپیک را به دست می‌آورند.

اعتراض استقلال به رای محرومیت حسینی در کمیته استیناف

مسئولان حقوقی استقلال نسبت به رای کمیته انضباطی درباره کاپیتان خود اعتراض کردند.

حسین حسینی کاپیتان استقلال به دلیل مصاحبه‌ای که بعد از بازی با شمس‌آذر انجام داد از سوی کمیته انضباطی یک جلسه از همراهی تیمش محروم شد تا در بازی حساس برابر تراکتور در هفته بیست و پنجم لیگ برتر غایب باشد.

آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران

پس از گذشت حدود یک هفته از اعلام قانون جدید فدراسیون فوتبال، مدیر تیم فوتبال سپاهان به کمیته اخلاق احضار شد که به نظر می‌رسد راهکار جدید فدراسیون برای پیشگیری از حواشی تقابل سپاهان و پرسپولیس و پیرو آخرین بخشنامه جرایم باشگاهی باشد.

در چند روز گذشته فدراسیون فوتبال در ادامه قوانین جدید این فصل، این بار سراغ صحبت‌های اعضای تیم‌ها رفت و اعلام کرد که بیانیه‌ها و مصاحبه‌های غیر فنی اعضای تیم‌ها علیه فدراسیون، سازمان لیگ، هیات فوتبال استان، باشگاه‌ها، کمیته‌های فدراسیون و اعضای باشگاه‌ها جریمه حداقل ۲ میلیارد تومانی در پی خواهد داشت که البته این قانون سکه‌ای است که دو رو دارد.

غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان

تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۴ پرو شرکت نمی‌کند. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان از ۲۲ تا ۲۶ می (۳ تا ۶ خرداد) در لیما پرو آغاز می‌شود. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری لیست وزنه‌برداران حاضر در این مسابقات را اعلام کرد و نامی از وزنه‌برداران ایران وجود نداشت.

علاوه بر ایران کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و کره شمالی هم وزنه‌بردار در این لیست ندارند و شرکت نمی‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست