Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:33:58 GMT

بازار چین آماده ورود مرکبات مازندران است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۴۶۳۰

بازار چین آماده ورود مرکبات مازندران است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کشاورززاده پیش ازظهر چهارشنبه در دیدار مجازی و ویدئوکنفرانسی با استاندار مازندران با اشاره به اینکه تجار مازندران خود را برای صادرات مرکبات به این کشور آماده کنند، رعایت استانداردها و توجه به کیفیت را برای صادرات امری مهم برشمرد.

وی با اظهار اینکه مجوز صادرات مرکبات به چین با پیگیری‌های سفارت ایران در چین دریافت شد، از بازرگانان و تجار استان خواست خود را برای ورود به این بازار مهیا کنند و ادامه داد: رعایت استانداردها و توجه به کیفیت برای صادرات محصولات مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین مجوز صادرات ۸۰ هزار تن میگو به چین را از دیگر تلاش‌ها بیان کرد و گفت: بازار چین به روی کالاها و محصولات ایرانی باز شده است و آماده پذیرش کالاهای صادراتی ایران است.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز با بیان اینکه این استان تشنه صادرات کالاهای مختلف از جمله کشاورزی است، گفت: برنامه صادراتی استان طی سه سال آینده یک میلیارد دلار تعریف و تدوین شده است.

وی با اظهار اینکه صادرات مرکبات به چین از دهه ۹۰ تاکنون مطرح بوده و به دلایلی ابتر مانده است، افزود: در دوره جدید صادرات مرکبات استان به چین اجرا و محقق می‌شود.

استاندار مازندران بر لزوم راه اندازی میدان تره بار و دفتر ویژه اتاق بازرگانی استان در چین تاکید کرد و گفت: باید کالاها و ظرفیت‌های تولیدی استان در بازار چین به درستی معرفی شود و همچنین این استان ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری سلامت و حضور گردشگران چینی دارد.

کد خبر 5565498

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکبات سفیر ایران در چین بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا گرگان محرم 1401 روز خبرنگار لیگ برتر فوتبال ایران اردبیل اربعین 1401 ایلام سفر استانی صادرات مرکبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • ورود PSG: رقابت با آرسنال و سیتی برای ستاره برزیلی