Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایسنا، محسن دهنوی نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

«در سالیان اخیر، اصلاح اساسی فرآیند ⁧‫سربازی‬⁩ را آغاز کرده‌ایم. در نامه به رئیس جمهور یادآور شدم که اکنون نگاه‌ها به سوی دولت است تا با ارائه یک لایحه جامع، آسیب‌های زندگی جوانان را به حداقل برساند. ۳ میلیون نفر و خانواده‌هایشان از قوای سه‌گانه و قوای مسلح به‌درستی توقع دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از مشمولان غایب، در حال حاضر تشکیل خانواده داده و در شرایط تاهّل و حتی دارای فرزند هستند. منع بکارگیری این افراد در بخش خصوصی که نتیجه آن، بیکاری صدها هزار سرپرست خانوار خواهد بود، تبعات اجتماعی و فرهنگی زیادی را در پی دارد و موجب آسیب به بنیان ⁧‫خانواده‬⁩ می‌شود.

عدم رغبت جوانان به شرکت در دوره سربازی، دلایل متعدد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد و یافتن راه حل برای رفع این مشکل نیازمند بررسی‌های تخصصی و کارشناسی است. مجلس یازدهم با پیگیری افزایش حقوق سربازان سعی نموده تا بخشی از این مشکلات را رفع کند.

لذا نظر به نقش بی‌بدیل قوه مجریه و لزوم تامین نظر شورای محترم نگهبان مبنی بر هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح در اسرع وقت، دولت باید اقدام به ارائه لایحه اصلاح قوانین خدمت وظیفه عمومی به مجلس شورای اسلامی نموده تا مشکلات جوانان به صورت اساسی حل شود.

‏ما آماده‌ایم!»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)، این لایحه را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس در برخی از مواد، بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزیدند. همچنین به پیشنهاد احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس، در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، عبارت «دولت مکلف است» به عبارت «دولت مجاز است» تغییر کرد.

متن کامل اصلاحات لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۷-۱۴۰۳) را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست