Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس پایتخت گفت: پیشرفت‌های امروز جمهوری اسلامی و جایگاه آن در جهان به برکت خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان است.

به گزارش ایسنا،‌ سردار حسین رحیمی در مراسم بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور که در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، اظهار کرد: مانند همه عرصه‌ها که پلیس اولین سازمانی است که حضور پیدا می‌کند، اولین نقطه تلاقی و برخورد دشمن بعثی نیز با پلیس و مرزداران آن زمان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین شهدا را نیز این افراد تقدیم کردند. آن‌ها در لحظات و روزهای اولیه جنگ با کمک مردم در برابر دشمنی که با پشتیبانی کشورهای غربی مجهز شده بود، ایستاند و شهید و جانباز و اسیر تقدیم کشور کردند. اولین اسرا به همراه مردم بیگناهی که در مناطق مرزی زندگی می‌کردند از همین گروه بودند.


وی افزود: در همین مسیر نیروی انتظامی بعد از ۴۳ سال به عنوان یکی از مقتدرترین نیروها از آرمان‌های جمهوری اسلامی دفاع می‌کند و هنوز هم جانباز و شهید تقدیم می‌کند. هفته ای نیست که پلیس در این مسیر ایثارگری نکند.

رحیمی ادامه داد: پلیس روزبه‌روز با برنامه‌ریزی دقیق‌تر به جلو گام برمی‌دارد. شاید این اقدامات دیده نشود و به آن توجه نشود ولی پلیس برای دفاع از آرمان‌های نظام لحظه‌ای کوتاهی نکرده است. به رغم تمام توطئه‌ها، سیاه‌نمایی‌ها و دروغگویی‌های دشمنان، نشست امروز و دیگر نشست‌ها برای تقدیر از آزادگانی که اسارت را به جان خریدند و حتی در اسارت مقابل رژیم ستم‌گر بعثی ایستادند، نشاندهنده درستی مسیری است که امام و مقام معظم رهبری به ما نشان دادند.

آمریکا و اروپا به دریوزگی افتاده‌اند


رییس پلیس پایتخت اظهار کرد: ۴۳ سال دشمنان ما را مورد تهدیدات سیاسی، اقتصادی و ..‌. قرار دادند اما امروز جمهوری اسلامی به امریکا امر می‌کند که در معاهدات بین المللی به شکل مورد نظر ما عمل کند. آمریکا و اروپا به دریوزگی افتاده‌اند و این به سبب پیشرفت‌هایی است که در کشور ما اتفاق افتاده و به برکت خون شهدا و ایثارگری آزادگان و جانبازان ماست.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی و فرماندهی انتظامی بخشی از این جامعه است و چند ماهی نمی‌گذرد که رهبر معظم انقلاب جایگاه آن را به بالاترین سطح ممکن رسانده است. بیش از ۹۵ درصد مرزها توسط فرزندان و جوانان شما محافظت می‌شود و همین افراد در پلیس در نقاط مختلف کشور روزانه صدها عملیات برای مقابله با برهم‌زنندگان آرامش مردم انجام می‌دهند. همه به برکت خون شهدا و ایثارگری آزادگان و جانبازان است. این جلسه نشان‌دهنده بزرگی و عظمت این عزیزان است. البته که سپاه و ارتش در این زمینه فداکاری‌های به مراتب بیشتری داشتند. پلیس یکی دو لشگر در جنگ داشت در حالی که سپاه و ارتش به طور همه جانبه در جنگ بودند.

رحیمی در ادامه گفت: چه تقارن زیبایی است که تقدیر از آزادگان در ایامی است که کاروانی از آزادگان کربلا راهی دیار غربت شدند. این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و افتخار می‌کنیم که مسیری که خاندان نبوت و امامت در راه مقاومت و مبارزه با ظلم طی کردند ۱۴۰۰ سال بعد توسط این عزیزان طی شده است. من افتخار می‌کنم که خدمتگزار خانواده شهدا و ایثارگران باشم و این مراسم را به بهترین شکل برگزار کنم. شما جانبازان و ایثارگران و آزادگان آبروی این مملکت هستید.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سالروز بازگشت ازادگان پلیس پایتخت حسین رحیمی تهران برکت خون شهدا جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است

«دلشاد شهاب» سخنگوی دفتر ریاست منطقه کردستان عراق گفت که سفر نیچروان بارزانی به تهران با هدف تأکید بر عمق روابط دو طرف صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، در حالی که «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق از روز گذشته در تهران به سر می‌برد؛ «دلشاد شهاب» سخنگوی دفتر او در مصاحبه‌ای گفت که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه‌ای تأثیرگذار است.

او به شبکه روداو گفت: «رئیس اقلیم در این سفر می‌خواهد تاکید کند که اقلیم کردستان تهدیدی برای منافع همسایگان نخواهد بود و راهبرد اقلیم کردستان تعامل سازنده است».

سخنگوی ریاست کردستان عراق افزود: «اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران روابطی تاریخی دارند و در دوران مبارزه با دیکتاتوری، ایران پناهگاه هزاران پناهنده عراقی بود و تا زمان سقوط رژیم دیکتاتوری، پایگاه مخالفان عراقی و اقلیم کردستان بود».

دلشاد شهاب همچنین گفت که از زمان تشکیل دولت در اقلیم کردستان، روابط اربیل و تهران بر پایه احترام به ایران بوده و طی این روابط، دو طرف منافع یکدیگر را حفظ کرده‌اند.

سخنگوی ریاست منطقه کردستان عراق، تأکید کرد: « جمهوری اسلامی ایران برای ما کشور مهمی است و مرزهای طولانی ما را به یکدیگر مرتبط می‌کند و همچنین روابط اقتصادی و تجاری قوی در کنار روابط دیپلماتیک دائمی و ادامه‌دار با یکدیگر داریم».

دلشاد شهاب افزود: «در تمامی شرایط سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک همسایه نزدیک است».

او با بیان اینکه از حدود دو سال پیش روابط ایران و منطقه کردستان عراق به سردی گراییده است؛ تأکید کرد: «همسایگی و روابط در منطقه ما با فراز و نشیب همراه است و در این مدت اخیر این روابط مقداری به سردی گرایید و از طریق این سفر می‌خواهیم این پیام را بدهیم که منافع مشترک میان ما بزرگ‌تر از این است که سردی بر آن چیره شود».

سخنگوی منطقه کردستان عراق در ادامه گفت که «همه نیروهای عراقی که در حال حاضر در قدرت هستند، پیشینه روابط مستحکم با جمهوری اسلامی ایران دارند و روزگاری ساز و کار تشکیل حکومت فعلی در تهران انجام می‌شد و امروز هم شکی نیست که ایران قادر به کمک در بهبود روابط اربیل و بغداد است».

«نیچروان بارزانی» روز گذشته در رأس هیأتی وارد تهران شد و امروز نیز با ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. او همچنین قرار است با مقام معظم رهبری و همچنین محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار کند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»