Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@07:23:59 GMT

ضرورت تزریق واکسن یادآور کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۵۵۱۵

ضرورت تزریق واکسن یادآور کرونا

دکتر علیرضا رستمی‌کیا در ستاد مدیریت کرونا شهرستان همدان گفت: همدان در وضع نارنجی قرار دارد و بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، ۷۸ درصد جمعیت هدف شهرستان دز اول، ۷۲ درصد جمعیت هدف شهرستان دز دوم، ۳۵ درصد جمعیت هدف شهرستان دز سوم و فقط دو درصد جمعیت هدف شهرستان همدان دز چهارم را تزریق کرده‌اند که این یک زنگ خطر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واکسیناسیون در مراکز بهداشت در ساعت اداری انجام می‌شود.مراکز بهداشت استادان، شهدا و ستاد مرکز بهداشت شهرستان از ساعت ۱۶ تا ۱۸ فعال است.
او گفت:تعداد موارد فوتی به علت ابتلا به کروناویروس در پیک هفتم، کاهش پیدا کرده که بیانگر اهمیت واکسیناسیون است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت:سطح ایمنی جامعه به بیماری مقاوم شده و مرگ و میر کاهش پیدا کرده است، اما اگر واکسیناسیون را جدی نگیریم ممکن است به شرایط نامطلوب گذشته برگردیم.
دکتر رستمی‌کیا گفت: کروناویروس خود را تغییر می‌دهد و اگر قدرت بیماری‌زایی و سرعت انتقال بالا برود کنترل آن سخت خواهد بود.
او تردد بدون ماسک، رعایت نکردن فاصله اجتماعی و پایبند نبودن بیمار مبتلا به کرونا به قرنطینه را از چالش‌های پیش رو بیان کرد و گفت: متاسفانه برخی در جامعه برای تزریق واکسن تبلیغ منفی می‌کنند و بدنبال عادی انگاری بیماری هستند.

در پایان این نشست، به نمایندگان دستگاه‌ها ، داوطلبانه دز یادآور چهارم تزریق شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ضرورت تزریق واکسن یادآور کرونا دوز دوم درصد جمعیت هدف شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند