Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی گفت: مرمت های مقطعی و نقاط اضطرار، دردی را از بازار تاریخی اراک دوا نمی کند، این مجموعه یک نظارت، مرمت و نگهداری مستمر نیاز دارد و طرح جامع تهیه شده نیز یک طرح مستمر است.

حمیدرضا نوازنی ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱ در جلسه بررسی طرح جامع مرمت بازار تاریخی اراک با اشاره اینکه این جلسه را باید به فال نیک گرفت چراکه مسئولان و بازاریان با هدف مشترک کنار هم جمع شده اند، اظهار کرد: امیدواریم که بازاریان به سهم خود در کنار دولت و مسئولان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال شهرداری سهم قابل توجهی را به این مهم تخصیص داده است و در کنار آن کمک دولت و اعتبار حاصل سفر ریاست جمهوری به استان اختصاص یافته است، گفت: تیم میراث فرهنگی تغییر کرده است و از این پس نظارت بر روند مرمت بازار تشدید خواهد شد.

نوازنی تصریح کرد: مرمت های مقطعی و نقاط اضطرار دردی را دوا نمی دهد، این مجموعه یک نظارت، مرمت و نگهداری مستمر نیاز دارد و طرح جامع تهیه شده نیز یک طرح مستمر است و باید برای اجرا آن همه ذینفعان مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید به مسئله مرمت دید مثبتی داشت و در این مسیر همراه میراث فرهنگی و شهرداری بافت تاریخی بود، گفت: اگر نواقصی در کار وجود دارد، بازاریان باید با رویکرد مثبت و رو به جلو موارد را مطرح کنند تا کار احیا و مرمت بازار پیش رود.

نوازنی تاکید کرد: خوش بین نباشیم که بازار با شرایط موجود ثبت جهانی می شود، تغییرات زیادی در بازار ایجاد شده است که باید اصلاح شود و مسلما با اصلاح و مرمت اصولی، طبق طرح جامع تهیه شده می توان بازار را ثبت جهانی کرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی گفت: اولویت اول کار در بازار، مرمت نقاط حادثه خیز است و سپس به سراغ مرمت های دیگر خواهیم رفت و قطعا در این بین پذیرای پیشنهادات کارشناسی خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی بازار اراك شهرداري طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۵۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.

او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی